Leállnak a Facebook hirdetéseid, ha ezt nem csinálod meg június 21-ig! Friss: július 10-ig

Dátum

Megosztás

Az Európai Unión belüli GDPR szabályozás miatt a Facebook anyavállalata, a Meta bevezet egy újdonságot, ami miatt minden hirdetőnek rá kell innentől szánnia plusz egy percet minden kampányindításra ahhoz, hogy futhassanak a hirdetései. Sőt, minden jelenleg futó kampánynál be kell majd ezt állítani utólag, mert

ha nem teszed meg, akkor június 21-én nemes egyszerűséggel leállnak a hirdetéseid.

Friss információ: A június 21-i határidőt kitolták július 10-ig!

A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.

Ez az újdonság kizárólag azokra a hirdetésekre vonatkozik, amik az Európai Unió területén belül futnak, úgyhogy ha például az USA-ban hirdetsz, akkor megúsztad a dolgot.

De mi is ez pontosan?

Az új GDPR kiegészítés miatt EU-n belüli célzás esetében innentől minden esetben meg kell adni a Metának minden kampány hirdetés csoport (ad set) szintjén, hogy ki a kedvezményezettje a hirdetéseknek (ügyfél / saját magatok) és ki fizet azok után (ügyfél / ti deal jellegétől függően). Ha a 2 mező megegyezik csak a kedvezményezettet kell beírni, ha viszont nem a kedvezményezett fizet, akkor el kell húzni a szekció alján levő csuszkát és be kell írni ki fizet.

Mindkét esetben cégnevet kell beírni, kivéve, ha ténylegesen magánszemély a kedvezményezett. Például egyéni vállalkozás esetében felesleges beírni azt, hogy XY E.V., elég a teljes neved.

Magyarul ez:

Ezt minden már most futó kampány esetében is meg kell csinálnod, nem csak az új hirdetésekre vonatkozik!

Ne ijedj meg, ha beléptél a fiókodba és nem látod ezt a beállítást a hirdetés csoportjaidban. A funkciót a Meta folyamatosan teszi elérhetővé az összes fiókban és előfordulhat, hogy még nem jutottak el hozzád, de több, mint valószínű, hogy látni fogod már a szekciót.

Sajnos most még mindenképp manuálisan be kell írni minden egyes hirdetéscsoportban az adatokat, nincs lehetőség automatikus kitöltésre, vagy éppen az adatok behúzására a vállalkozáskezelőből és a hirdetési fiók számlázási adataiból. Én gyanítom, hogy ezt hamar le fogják fejleszteni, mert jelenleg ebben a formájában egyáltalán nem felhasználóbarát a rendszer. A Metánál dolgozó belsős szakértő is azt mondta, hogy valószínűleg tovább lesz ez fejlesztve, de most az idő szűke miatt gyorsan kellett kihozni a megoldást, nehogy újabb jogi problémákba fussanak bele.

Valószínűleg ez az újdonság egybevág azzal, hogy az EU nemrég rekord nagyságú, 1,2 milliárd eurós bírságot szabott ki a Metára, amiért az megsértette a felhasználók adatait védő szabályokat.

Fontos, hogy a számlázást és a fizetési adatokat sem befolyásolja ez a beállítás, szimplán csak jogi dologról van szó.

Ugyan még nincs abból probléma, ha nincsenek kitöltve ezek az adatok, de érdemes minél hamarabb túlesni a dolgon, mert eredetileg június 21-én – friss július 10-ig kitolták az időpontot, ha ez a mező üresen marad az Európai Unió területén belülre célzott hirdetések automatikusan le fognak állni!

Mit kell még tudnom a Facebook hirdetésekről?

Kiemelt kép: Pexels

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.