Leállnak a Facebook hirdetéseid, ha ezt nem csinálod meg június 21-ig! Friss: július 10-ig

Dátum

Megosztás

Az Európai Unión belüli GDPR szabályozás miatt a Facebook anyavállalata, a Meta bevezet egy újdonságot, ami miatt minden hirdetőnek rá kell innentől szánnia plusz egy percet minden kampányindításra ahhoz, hogy futhassanak a hirdetései. Sőt, minden jelenleg futó kampánynál be kell majd ezt állítani utólag, mert

ha nem teszed meg, akkor június 21-én nemes egyszerűséggel leállnak a hirdetéseid.

Friss információ: A június 21-i határidőt kitolták július 10-ig!

A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.

Ez az újdonság kizárólag azokra a hirdetésekre vonatkozik, amik az Európai Unió területén belül futnak, úgyhogy ha például az USA-ban hirdetsz, akkor megúsztad a dolgot.

De mi is ez pontosan?

Az új GDPR kiegészítés miatt EU-n belüli célzás esetében innentől minden esetben meg kell adni a Metának minden kampány hirdetés csoport (ad set) szintjén, hogy ki a kedvezményezettje a hirdetéseknek (ügyfél / saját magatok) és ki fizet azok után (ügyfél / ti deal jellegétől függően). Ha a 2 mező megegyezik csak a kedvezményezettet kell beírni, ha viszont nem a kedvezményezett fizet, akkor el kell húzni a szekció alján levő csuszkát és be kell írni ki fizet.

Mindkét esetben cégnevet kell beírni, kivéve, ha ténylegesen magánszemély a kedvezményezett. Például egyéni vállalkozás esetében felesleges beírni azt, hogy XY E.V., elég a teljes neved.

Magyarul ez:

Ezt minden már most futó kampány esetében is meg kell csinálnod, nem csak az új hirdetésekre vonatkozik!

Ne ijedj meg, ha beléptél a fiókodba és nem látod ezt a beállítást a hirdetés csoportjaidban. A funkciót a Meta folyamatosan teszi elérhetővé az összes fiókban és előfordulhat, hogy még nem jutottak el hozzád, de több, mint valószínű, hogy látni fogod már a szekciót.

Sajnos most még mindenképp manuálisan be kell írni minden egyes hirdetéscsoportban az adatokat, nincs lehetőség automatikus kitöltésre, vagy éppen az adatok behúzására a vállalkozáskezelőből és a hirdetési fiók számlázási adataiból. Én gyanítom, hogy ezt hamar le fogják fejleszteni, mert jelenleg ebben a formájában egyáltalán nem felhasználóbarát a rendszer. A Metánál dolgozó belsős szakértő is azt mondta, hogy valószínűleg tovább lesz ez fejlesztve, de most az idő szűke miatt gyorsan kellett kihozni a megoldást, nehogy újabb jogi problémákba fussanak bele.

Valószínűleg ez az újdonság egybevág azzal, hogy az EU nemrég rekord nagyságú, 1,2 milliárd eurós bírságot szabott ki a Metára, amiért az megsértette a felhasználók adatait védő szabályokat.

Fontos, hogy a számlázást és a fizetési adatokat sem befolyásolja ez a beállítás, szimplán csak jogi dologról van szó.

Ugyan még nincs abból probléma, ha nincsenek kitöltve ezek az adatok, de érdemes minél hamarabb túlesni a dolgon, mert eredetileg június 21-én – friss július 10-ig kitolták az időpontot, ha ez a mező üresen marad az Európai Unió területén belülre célzott hirdetések automatikusan le fognak állni!

Mit kell még tudnom a Facebook hirdetésekről?

Kiemelt kép: Pexels

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...