Már több milliós üzleti ajánlatot/üzletet is kaptam LinkedIn-en keresztül

Van már Linkedin-ed? Nem baj, ha még nincs. Elárulok egy titkot: nekem is vegyesek voltak az érzéseim a szakmai közösségi oldallal, használatával, hasznosságával kapcsolatban addig, amíg nem kezdtek el jönni onnan az ajánlatok, megkeresések. Anno azért indítottam ott is el a profilomat, mert több helyen olvastam, hogy szükséged van rá, ha B2B üzletben utazol. Nem is nagy szám még a profilom, mégis elég ahhoz, hogy aki akar megtaláljon.  Vágjunk is bele, miért is hasznos?

Mennyien és kik használják a LinkedIn-t itthon? (2016-os adatok)
– Életkor szerinti megoszlása a felhasználóknak a szakmai közösségi hálón:
19-25 – 9,7%,
26-35 – 29,5%
36-45 – 19,5%
46-55 – 25%

– Továbbá, a hazai felhasználók
22%-a felső vezető,
30%-a vállalkozó.

inkedIn Magyarországon 2016 - forrás: http://www.drlinkedin.hu/blog/friss-2016-marciusi-adatok-a-linkedin-hasznalatrol-magyarorszagon
LinkedIn Magyarországon 2016 – forrás: http://www.drlinkedin.hu/blog/friss-2016-marciusi-adatok-a-linkedin-hasznalatrol-magyarorszagon

A külföldi biznisz

A legtöbb kézzel fogható megkeresés a  LinkedIn-ről külföldi cégek irányából jött. A legnagyobb értékben a tőzsde rovatom támogatóját, a HotForexet tudom felhozni példának. Ők a LinkedIn-en találtak rám, és a Minner.hu -ra, így vették fel a kapcsolatot velem 2016. márciusában. Kiszámolhatod, hogy azóta főtámogatói a tőzsde rovatnak, így nem keveset költöttek el megjelenésre. És ezt a LinkedIn-nek köszönhetem.

Itthon is kíváncsiak – B2B piacon elengedhetetlen

Rajtuk kívül is megfigyeltem azt, hogy a későbbi külföldi, de még a nagyobb magyar ügyfeleim /megbízóim is megnézték az üzlet megköttetése előtt a profilom a szakmai közösségi oldalon (látni, hogy ki nézte meg). Bár tény, hogy nem minden adatot töltöttem ki, de már nekik elég ahhoz, hogy a bizalmuk nagyobb legyen, a fontosabb információkat lássák rólam…, tudják, hogy valós személy vagyok…  Érdemes beleépítened a B2B marketingedbe is a LinkedIn-t >>> Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 12. rész

Állás a LinkedIn-ről?

Oké, tudom mi jár az eszedben: …de ezek céges megkeresések… Persze, de mondok mást! Több ismerősnek is tanácsoltam, hogyha akar jobb állást, regisztráljon az oldalra, próbálja ki a prémium részét és azonnal hívni fogják a fejvadászok. És így is van. Pl. IT-be annyira felpörgött, hogy az ismerősöm napi 2 hívást kap, hogy menjen valahová dolgozni.

Tehát nem azt akarom mondani, hogy azért kell, hogy legyen LinkedIn-ed, mert özönleni fognak a megkeresések, hanem azért, hogy tarts több vasat a tűzbe, és ez is egy jó eszköz.

LinkedIn-re fel! Egyébként még egy info: megvette a Microsoft 2016-ban, szóval még érdekesebb lesz az oldal. Nem is beszélve arról, hogy láthatod azt, hogy mennyi a fizetésük a külföldieknek, sőt, prémiumban elvileg hamarosan látod, mennyi a fizetése az európai, magyar kollégáidnak (átlag fizetés).

Fotó: Esther Vargas/Flickr

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!