kedd, január 19, 2021

Már több milliós üzleti ajánlatot/üzletet is kaptam LinkedIn-en keresztül

Van már Linkedin-ed? Nem baj, ha még nincs. Elárulok egy titkot: nekem is vegyesek voltak az érzéseim a szakmai közösségi oldallal, használatával, hasznosságával kapcsolatban addig, amíg nem kezdtek el jönni onnan az ajánlatok, megkeresések. Anno azért indítottam ott is el a profilomat, mert több helyen olvastam, hogy szükséged van rá, ha B2B üzletben utazol. Nem is nagy szám még a profilom, mégis elég ahhoz, hogy aki akar megtaláljon.  Vágjunk is bele, miért is hasznos?

Mennyien és kik használják a LinkedIn-t itthon? (2016-os adatok)
– Életkor szerinti megoszlása a felhasználóknak a szakmai közösségi hálón:
19-25 – 9,7%,
26-35 – 29,5%
36-45 – 19,5%
46-55 – 25%

– Továbbá, a hazai felhasználók
22%-a felső vezető,
30%-a vállalkozó.

inkedIn Magyarországon 2016 - forrás: http://www.drlinkedin.hu/blog/friss-2016-marciusi-adatok-a-linkedin-hasznalatrol-magyarorszagon
LinkedIn Magyarországon 2016 – forrás: http://www.drlinkedin.hu/blog/friss-2016-marciusi-adatok-a-linkedin-hasznalatrol-magyarorszagon

A külföldi biznisz

A legtöbb kézzel fogható megkeresés a  LinkedIn-ről külföldi cégek irányából jött. A legnagyobb értékben a tőzsde rovatom támogatóját, a HotForexet tudom felhozni példának. Ők a LinkedIn-en találtak rám, és a Minner.hu -ra, így vették fel a kapcsolatot velem 2016. márciusában. Kiszámolhatod, hogy azóta főtámogatói a tőzsde rovatnak, így nem keveset költöttek el megjelenésre. És ezt a LinkedIn-nek köszönhetem.

Itthon is kíváncsiak – B2B piacon elengedhetetlen

Rajtuk kívül is megfigyeltem azt, hogy a későbbi külföldi, de még a nagyobb magyar ügyfeleim /megbízóim is megnézték az üzlet megköttetése előtt a profilom a szakmai közösségi oldalon (látni, hogy ki nézte meg). Bár tény, hogy nem minden adatot töltöttem ki, de már nekik elég ahhoz, hogy a bizalmuk nagyobb legyen, a fontosabb információkat lássák rólam…, tudják, hogy valós személy vagyok…  Érdemes beleépítened a B2B marketingedbe is a LinkedIn-t >>> Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 12. rész

Állás a LinkedIn-ről?

Oké, tudom mi jár az eszedben: …de ezek céges megkeresések… Persze, de mondok mást! Több ismerősnek is tanácsoltam, hogyha akar jobb állást, regisztráljon az oldalra, próbálja ki a prémium részét és azonnal hívni fogják a fejvadászok. És így is van. Pl. IT-be annyira felpörgött, hogy az ismerősöm napi 2 hívást kap, hogy menjen valahová dolgozni.

Tehát nem azt akarom mondani, hogy azért kell, hogy legyen LinkedIn-ed, mert özönleni fognak a megkeresések, hanem azért, hogy tarts több vasat a tűzbe, és ez is egy jó eszköz.

LinkedIn-re fel! Egyébként még egy info: megvette a Microsoft 2016-ban, szóval még érdekesebb lesz az oldal. Nem is beszélve arról, hogy láthatod azt, hogy mennyi a fizetésük a külföldieknek, sőt, prémiumban elvileg hamarosan látod, mennyi a fizetése az európai, magyar kollégáidnak (átlag fizetés).

Fotó: Esther Vargas/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek