Már több milliós üzleti ajánlatot/üzletet is kaptam LinkedIn-en keresztül

Van már Linkedin-ed? Nem baj, ha még nincs. Elárulok egy titkot: nekem is vegyesek voltak az érzéseim a szakmai közösségi oldallal, használatával, hasznosságával kapcsolatban addig, amíg nem kezdtek el jönni onnan az ajánlatok, megkeresések. Anno azért indítottam ott is el a profilomat, mert több helyen olvastam, hogy szükséged van rá, ha B2B üzletben utazol. Nem is nagy szám még a profilom, mégis elég ahhoz, hogy aki akar megtaláljon.  Vágjunk is bele, miért is hasznos?

Mennyien és kik használják a LinkedIn-t itthon? (2016-os adatok)
– Életkor szerinti megoszlása a felhasználóknak a szakmai közösségi hálón:
19-25 – 9,7%,
26-35 – 29,5%
36-45 – 19,5%
46-55 – 25%

– Továbbá, a hazai felhasználók
22%-a felső vezető,
30%-a vállalkozó.

inkedIn Magyarországon 2016 - forrás: http://www.drlinkedin.hu/blog/friss-2016-marciusi-adatok-a-linkedin-hasznalatrol-magyarorszagon
LinkedIn Magyarországon 2016 – forrás: http://www.drlinkedin.hu/blog/friss-2016-marciusi-adatok-a-linkedin-hasznalatrol-magyarorszagon

A külföldi biznisz

A legtöbb kézzel fogható megkeresés a  LinkedIn-ről külföldi cégek irányából jött. A legnagyobb értékben a tőzsde rovatom támogatóját, a HotForexet tudom felhozni példának. Ők a LinkedIn-en találtak rám, és a Minner.hu -ra, így vették fel a kapcsolatot velem 2016. márciusában. Kiszámolhatod, hogy azóta főtámogatói a tőzsde rovatnak, így nem keveset költöttek el megjelenésre. És ezt a LinkedIn-nek köszönhetem.

Itthon is kíváncsiak – B2B piacon elengedhetetlen

Rajtuk kívül is megfigyeltem azt, hogy a későbbi külföldi, de még a nagyobb magyar ügyfeleim /megbízóim is megnézték az üzlet megköttetése előtt a profilom a szakmai közösségi oldalon (látni, hogy ki nézte meg). Bár tény, hogy nem minden adatot töltöttem ki, de már nekik elég ahhoz, hogy a bizalmuk nagyobb legyen, a fontosabb információkat lássák rólam…, tudják, hogy valós személy vagyok…  Érdemes beleépítened a B2B marketingedbe is a LinkedIn-t >>> Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 12. rész

Állás a LinkedIn-ről?

Oké, tudom mi jár az eszedben: …de ezek céges megkeresések… Persze, de mondok mást! Több ismerősnek is tanácsoltam, hogyha akar jobb állást, regisztráljon az oldalra, próbálja ki a prémium részét és azonnal hívni fogják a fejvadászok. És így is van. Pl. IT-be annyira felpörgött, hogy az ismerősöm napi 2 hívást kap, hogy menjen valahová dolgozni.

Tehát nem azt akarom mondani, hogy azért kell, hogy legyen LinkedIn-ed, mert özönleni fognak a megkeresések, hanem azért, hogy tarts több vasat a tűzbe, és ez is egy jó eszköz.

LinkedIn-re fel! Egyébként még egy info: megvette a Microsoft 2016-ban, szóval még érdekesebb lesz az oldal. Nem is beszélve arról, hogy láthatod azt, hogy mennyi a fizetésük a külföldieknek, sőt, prémiumban elvileg hamarosan látod, mennyi a fizetése az európai, magyar kollégáidnak (átlag fizetés).

Fotó: Esther Vargas/Flickr

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ahhoz, hogy a mindennapi munkád eredményes legyen, fontos, hogy a hatékonyságod minél inkább maximalizáld. Megérzésem szerint, mivel rengeteg feladatért te felelsz, általában multitaskingolsz, azaz egyszerre több dologra is koncentrálsz, nem beszélve arról, hogy az email-ek, chat üzenetek értesítő hangjai is folyamatosan megzavarják a figyelmedet. Minél több információt kell befogadnod, annál nagyobb kihívás fókuszálni egy-egy konkrét feladatra.

A kutatók azt javasolják, hogy minden egyes tevékenységre jelölj ki egy adott időszakot, azaz minden részfeladatot külön-külön végezz el, a multitaskingolást pedig csökkentsd le. Ezenfelül ha nem is alkalmaznád a POMODORO-technikát, próbáld kiiktatni a zavaró tényezőket arra az időszakra, amíg koncentrálnod kell a munkára!

Milán például annyira szétfolyt nemrég, mint a táblás csoki a tűző napon. Nem tudott a piactérre kellőképpen fókuszálni, így eldöntötte, hogy a pénteki napot ezentúl az IRE.HU-nak szenteli, ekkor nem foglalkozik mással.

Szükséged lenne egy kis flow-ra? Mi a flow? Hogyan lehetünk produktívabbak, hogyan tudunk folyamatosan teljesíteni. Megállíthatatlannak érzem magam!

MinnerInstant

Az utóbbi időben az IKEA termékei iránt kiugróan magas érdeklődés mutatkozott, ezt bizonyítja, hogy az előző pénzügyi évét 8,5%-os emelkedéssel zárta a svéd bútorgyártó vállalat. Azonban a megnövekedett kereslet, valamint az egész világot érintő logisztikai fennakadások miatt több hónappal meghosszabbodtak egyes termékek beszerzési ideje, ami a vásárlói panaszok számának emelkedését idézte elő.

A vállalat hiába emelte meg 10%-kal a szállítási kapacitását, így sem tudja teljes mértékben megoldani beszerzési, szállítási problémáit, így a megfelelő minőség és kiszolgálás megtartása érdekében 2022-től Európában várhatóan 5%-kal csökkenti árukészletét az IKEA, ami a kb 12 ezer darabos átlagválaszték esetében kb. 600 termék forgalmazásának megszűnését jelenti.

Kapcsolódó tartalom: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

Forrás: G7.hu 1; G7.hu 2

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek