Mindig meglepődök, hogy a törvényekhez idomulva milyen hamar lefejlesztenek egy-egy applikációt a programozók. Akár nézzük a trafik keresőket, vagy a vasárnap nyitva tartó boltok applikációit, szinte néhány hét sem kellett ahhoz, hogy megjelenjenek. A felhasználó bázis pedig nagy lenne, mégsem töltik le sokan őket. Mi lehet az oka? Mennyi bevételt hoz? Olvasd tovább a cikket!
Az előbb említett applikációknál a GPS alapú keresés az extra funkció. Ennek viszont egy hátránya van, az adatbázist folyamatosan frissíteni kell, ami elég körülményes az ország egész területére nézve. Tehát adott egy olyan applikáció, ami nem ad 100%-os információt. Ez látszik az appok értékelésénél is, a kommentekből kiolvasható. Ha belegondolunk, csak Budapestre elég lenne először egy ilyen applikációt alkalmazni, és majd ezután bővíteni. A felhasználó azt látja, hogy nem tudja használni, és alig van bent információ, akkor nem is fogja később sem használni. A boltok sem fogják az esetleges bekerülési költséget megfizetni, vagy például hosszabítani, ezért érdemes lehet inkább ingyen adni nekik, mert így több bolt kerül bele.
Miből lehet profit?
Szeretem az olyan vállalkozás ötleteket, amelyeknél nem a fő tevékenységből termelődik a legtöbb profit, hanem a ráépülő szolgáltatásból. Erre jó példa a nyomtató gyártás, a nyomtatókat nyomott áron adják, szinte gyártási költségen, míg a tinta patronból megvan a profit. De, erre jó példa a Minner.hu is, gazdasági portált üzemeltetek, és közben így értékesítem a marketing szolgáltatásomat. Átnavigálom a megfelelő forgalmat, és profitálok belőle.
Az előbb említett applikációk önmagukban szinte alig hoznak profitot, és sok bolt a bekerülési költséget nem akarja megfizetni.
Én arra is építenék, hogy egy-egy nagyobb üzletláncot bevonni, és pl. a Spar vesz egy kiemelt helyet. Mivel a felhasználói bázis alacsony jelenleg ezeknél az appoknál, ez aligha fog megtörténni. Tehát tanulva a rossz példákból te máris előnyben lehetnél egy ilyen app létrehozásában. Nem is beszélve arról, hogy ezeknek az appoknak a „váza”, vagyis egy része már rég le van programozva, olcsón meg lehet venni. Jó megoldás lehet átnavigálni másik applikációba a látogatókat. A 87. vállalkozás ötletben írtam a recept applikációról, ami tökéletesen passzolna ezekhez az appokhoz.
Gondolkodj! Gondolj bele!
Kerülj az olyan cégek elé, akik regisztrációs díjat kérnek a megjelenésért. Ülj le! Vegyél elő egy papírt és tollat! És kezd el kidolgozni a ráépülő appodat, szolgáltatásaidat. A piacon még van hely. Jah, és kezd el közösségi hálón is kommunikálni, akciókat tegyél ki, recepteket, termékeket…
[adrotate banner=”5″]
Fotó: www.vasarnapinyitvatartas.hu