Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Dátum

Megosztás

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald’s reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik nagy márka, a Starbucks a hűségprogramjában lévő ajánlatot inflálja. Eszméletlen érdekes, hogy mennyire jól használják a hűségprogramot az ügyfélmegtartásra és persze most meg is léphetnek olyan korlátozásokat, amelyekre korábban nem volt lehetőségük (tudod recesszió van…). Foglalkoztunk azzal, hogy a marketingesek az idős generációnak nem készítenek reklámot, miközben a költések, forgalom nagy részét az 50+-osok adják. Olvasói téma, kérdés, hogy kell-e marketingre költeni ahhoz, hogy növekedjünk. Izgalmas beszélgetés. A mikrofonok mögött: Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.

A podcast elérhetőségei + videó

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A heti híreink és témáink:

0:00 – Intro
0:47 – McDonald’s reklám McDonald’s nélkül
08:02 – Magyarország legjobb munkahelyei
17:53 – A Starbucks hűségrendszer is inflálódik
27:09 – Kipróbáljuk helyetted: Adobe Enhance
37:54 – Heti statisztika: A reklámok 5%-a szól időseknek
47:17 – Olvasói történetek: Lehet, kellene marketing?

A McDonald’s új reklámja, amiben nem szerepel étel

A McDonald’s nemrég megjelent videós reklámja szakított az eddigi formátumokkal és most először nem szerepel benne sem étel, sem pedig étterem. A reklámban egy csapat irodai dolgozót látunk, akik szavak nélkül, egy-egy szemöldökfelhúzással lekommunikálják egymás között, hogy irány a Meki ebédelni. A szakemberek kiemelik, hogy micsoda branding hatást tud elérni azzal, hogy a szemöldökmozgást összekapcsolja a McDonald’s logóval. A „raise your arches” szlogen az M betű íveire utal, amiket kiad a két felhúzott szemöldököd.

A reklám első másodperceiben piros-sárga ruhás embert látunk, tehát gyorsan beugranak a szemünk elé a brand színei, majd egy kézzel rajzolt logó azonnal átadja milyen reklámot is látsz. Onnantól viszont a vicces mini sztorit nézed, nem telepedik rá a cég a reklámra. Azt az üzenetet akarták átadni vele, hogy tarts egy szünetet, engedd el és érezd jól magad egy kajálás erejéig.

Forrás: thedrum.com

Ezek most a legvonzóbb munkahelyek Magyarországon

Az Audi Hungaria, a Bosch Magyarország és a Penny Magyarország vitte el az első három helyet a Munkahelyeink.hu készítette legjobb magyar munkahelyek rangsorán. A rangsort a munkavállalók véleménye alapján állították össze. A juttatási csomagok, előrelépési lehetőségek, a munka és magánélet egyensúlya, menedzsment, vállalati értékek, kultúra és eljárásrendek voltak az értékelés szempontjai.

A lista készítője egyébként egy munkaerőpiaci portál ahol álláshirdetések mellett lehet anonim módon munkahelyeket értékelni, állásinterjú tapasztalatokról beszámolni, fizetést és pozíciót nyilvánossá tenni. Szerintük ez hozzájárul az átláthatóbb és hatékonyabb munkaerőpiachoz.

Forrás: Munkahelyeink.hu

A Starbucks hűségprogramját is elérte az infláció

A Starbucks hűségprogramjában már több kávét kell meginni ahhoz, hogy hozzá juss az ingyenes kávéhoz, a jutalomhoz. A cég miután ezt bevezette az árfolyama nőtt, nem véletlen, hiszen ez további forgalomnövekedéshez vezethet. Ez eddig is amolyan ajándék volt, ilyen recessziós környezetben nem furcsa a fogyasztóknak, hogy változtatnak. Amiért behoztam a hírt, hogy a Starbucks hiába több évtizede működő cég, nekik is újítaniuk kell. Például ilyen újítás a hideg italok, amelyek az elmúlt időszakban felfelé húzták a forgalmukat.

Forrás: marketwatch.com

Kipróbáltuk helyetted: Ai hangjavító az Adobe-tól

Bármilyen hangfelvételt feljavít az Adobe Podcast ingyenes eszköze. A mobilos vagy laptopos felvételekből is kvázi studióminőségű hangot csinál.

Eszter ezt egy nagyon rövid felvétellel tesztelte le amit a MacBook hangjegyzetével csinált. Nem volt vészes az sem, de kicsit távoli volt a hang, behallatszott a levegővétel és egyéb zörejek a háttérből. A pár másodperces feljavítás után a hang tisztább és hangosabb lett, a háttérzaj eltűnt. Hogy segítheti ez a kezdő és haladó podcastereket, és milyen hatása lehet a mikrofon piacra? Erről is beszélgettünk az adásban.

Az eszközt itt éred el: https://podcast.adobe.com/enhance

Heti statisztika: A reklámok 5%-a szól időseknek

Egy amerikai felmérés szerint a reklámok alig 5%-a szól 50 felettieknek és valószínűleg itthon se sokkal jobb a helyzet. A reklámvilágban az emberek 50 fölött nem vezetnek autót, nem isznak sört, egyedül talán gyógyszer szednek, abból viszont tonnaszámra mindenféle fájdalomra. Ezzel szemben a valóság az, hogy Európában már 2010-ben is több 65 év feletti volt, mint 15 év alatti. Az Egyesült Államokban 2035-re több lesz az idős, mint a gyerek, Kínában pedig 2060-ra a lakosság harmada 60 fölött lesz.

Mindeközben egyre aktívabb fogyasztók lesznek az idősek. Az USA-ban a lakossági szektor fogyasztásnövekedésének felét az 55 év fölöttiek teszik ki és fogják is kitenni az évtizedben. Persze van ellenérv is, hiszen tisztán kimutatható, hogy a korral egyre kevésbé próbálunk ki új márkákat. A Mercedes, a Nike, a Vogue, a Toyota csináltak már szuper reklámokat ahol idősebbek is szerepeltek, de azért elég kevés jó példát találunk a reklámszakmában.

Forrás: Fast Company

Ti kérdeztétek – „Lehet, hogy marketingezni kellene?”

Egy Milánhoz érkező chat üzenetet beszéltünk át, természetesen a kérdező vállalkozását diszkréten kezelve. A kérdés: elég-e ha jó terméket árulsz, jó szolgáltatást csinálsz, az bevonja majd a vevőket, vagy kötelező mindenkinek marketingezni?

Előző hírszemlék:

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.