A munkaerőt megfigyelni vagy motiválni kell? Rekord szinten a luxusipar – Hírszemle

Dátum

Megosztás

Recesszió, válság ide vagy oda a luxus ipar bővülni tudott. A piacot az is hajtja, hogy a z generáció korábban kezdi a luxus termékek vásárlását, mint a korábbi generációk. Egy érdekes kereskedelmi trendet is hoztunk, helyi üzletek nyitásával bővülnek a márkák. Nem elég a növekedéshez az e-kereskedelem? Miután erre is választ kaptunk rátérünk a home office, munkavállaló megfigyelése, ösztönzése témára. Tényleg, te kibírnád, hogy rögzítik azt, hogy mit csinálsz? Vajon jó irány ez? És miért építi le több cég is a home office-t? Vannak új topikok a podcastben, a Hú ez jó ötletben például a sétáló meetingek jótékony hatásáról lesz szó, a heti statisztika is érdekes! A mikrofonok mögött most csak Donát és én (Milán) leszünk, Eszter kipiheni az év eleji hajtást.

A podcast elérhetőségei + videó

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A heti híreink és témáink:

  • 0:00 – Intro
  • 2:21 – Fizetős lett a #vegyélhazait FB csoport
  • 11:27 – A kiskereskedelem az offline-ba költözik?
  • 24:29 – A luxusipar rekord szinten pörög. A gazdagoknak nincs válság?
  • 34:03 – Olvasói történetek: A munkavállaló megfigyelése
  • 47:35 – Heti statisztika: A jó munkaerő elkerüli, ahol nincs HO
  • 58:29 – Ez jó ötlet, csináljuk: Sétáló meeting

Fizetős lett a #vegyélhazait

A Vegyélhazait Facebook csoport 2023-ra fizetős lett. Aki nem ismeri, egy több, mint 445 ezer tagot számláló csoport, tele hazai kisiparos gyártókkal, kisvállalkozókkal és persze vásárlókkal. A vegyelhazait.hu oldalon létrehozott profilba kell a termékeinket feltölteni, itt van a saját webshopunkba mutató link, a csoportba viszont csak a vegyélhazait termékoldalunkat lehet posztolni. Olyan, mint egy piactér nélküli piactér. Keresni nehéz, de azért lehet az oldalon és a posztok között is, ráadásul beszerzésre is jó kkv-ként. Ha posztolsz, hogy milyen megoldást keresel, az aktív csoport általában reagál és jön olyan aki tud egyedi dobozt vagy akármit gyártani neked.

A 2020-as alapítás óta a működés volt a fókusz és pénz nem került a képbe. Nem volt lefölözött árrés, mint egy piactérnél, de már ideje volt valamit fizetőssé tenni. A márkaprofilok fognak innentől kezdve havi 500 ft-ba kerülni. Érdekes belegondolni mennyire nehéz pénzt csinálni egy ilyen kezdeményezből, úgy, hogy ne veszítsd el a felhasználókat

Számolgattunk a podcast-ben!

A kiskereskedelem az offline-ba költözik?

Míg nemrég az a hír járta körbe a hazai médiát, hogy minden ötödik üzleti üres a nagykörúton, addig Amerikában a márkák, cégek üzletnyitási trendbe kezdtek. 2020-ban a pandémia adott egy löketet az e-kereskedelemnek, ám annak is vannak korlátjai.  Az Emarsys ügyfél-elköteleződést mérő platform 2022 májusi jelentése szerint, amerikai fogyasztók több mint fele (54 százaléka) előnyben részesíti az üzleteket a webhelyekkel szemben (2000 embert kérdezet meg). A  The Daily on Retail kutatása alapján 2022-ben december közepéig közel ötször több üzlet nyílt, mint amennyi bezárt. A szakértők egyetértenek, hogy a márkák omnichannel marketingjében helye van a helyi üzleteknek, de ez akár abban is megtestesülhet, hogy bekerül a termék offline üzletekbe.

Forrás: inc.com/

Donát hozta ezt a hírt még korábban: – A webáruházak nehezebben érnek el profitot, mint a fizikai boltok? Ezt a kutatást hoztuk be 2022-es podcastünkben.

A retail dive-on jelent meg az Ipsos globális piackutató intézet egy kutatása, ami szerint a tisztán online árauházak között kétszer annyi a nem profitábilis üzlet, mint a fizikai boltot is vagy a csak fizikai boltot üzemelőt között. Ez utóbbi 20%, míg a webshopoknál 44%. Szintén nagy az eltérés abban, hogy mennyire küzdenek a profitot javító befektetésekkel. Webshopoknál 69%, míg hibrid vagy fizikai boltoknál 39% nehezen vág bele ilyen beruházásokba.A Covid berobbanásával sok kereskedőnek kapkodva, messze nem optimális megoldásokkal kellett belefognia az online étékesítésbe. 70% nyilatkozta ezt. Azóta pedig igazából ennek isszák a levét, folyamatosan költeniük kell a vásárlói élmény javítására, a több csatornás értékesítésre, az újfajta stratégia alkotásra, a digitális marketing eszközökre, analitikai eszközökre, ügyfélszolgálatra, magára webáruház működtetésre és persze az újfajta logisztikára.

A kutatás egyik nagy tanulságlevonása, hogy a kereskedelmi szektor árrései még egy fizikai boltok dominálta világban alakultak ki. Ennél az értékesítésnél a vásárló rengeteg dolgot maga végez, ő jön el a boltba, ő válogat, csomagol és ő is viszi haza a terméket. Kis túlzással egy produktív ingyen alkalmazott. Ezzel szemben online értékesítéskor a bolt feladata a válogatás, a csomagolás és szállítás elrendezése, még ha ezt kis is fizeti a vevő, munkaidőben jelentős szervezési költség. A válaszadók 40%-a nem éri el a kívánt profitot online és 25%-nál konkrétan veszteséges.

A gazdagok nem érzik a válságot, a luxusipar rekord szinten pörög

Január 1. óta folyamatosan jönnek szembe a hírek, miszerint a gazdagok nem érzik a válságot, hiszen XY cég rekordot ért el nyereség, bevétel vagy forgalom téren 2022-ben. Tényleg így van, a Gucci tulajdonosa, a Kering Group, luxus divíziója rekord évet zárt bevételben. Soha még ennyi autót nem adott el a Bugatti és Rolls Royce és soha nem volt még ilyen magas értékeltségen a Rolex például. Egy elemzés szerint a luxusmárkák 95%-a növekedett ’22-ben és több, mint 20%-ot fog nőni az iparág a 2023-as gazdasági turbulenciák ellenére is, miközben sok piac örül ha legalább nem csökken idén.

Természetesen a profitabilitás itt is romlott az infláció, az energiaárak és a költségek miatt, de nézzük a vásárlói oldalt. Amíg az alsó- és a középosztály próbálja az új energiaárakat kigazdálkodni, meg a bolti árakon szorong, addig a felsőbb rétegek többet költöttek, mint eddig bármikor. Ennek egyik legnagyobb oka az új generációk vásárlási szokásai. A piac teljes 2022-es növekedéséért az Y és Z generáció felelt. Fontos trend, hogy a Z átlagosan 3-5 évvel korábban kezd el luxuscikkeket vásárolni, mint a korábbi generációk. 18-20 helyett 15 évesen. A 2010 után született alpha generáció is várhatóan követi majd őket, első tagjaik a következő 1-2 évben már belépnek a vásárlók közé.

Forrás: prnewswire.com

Olvasói történet, ti küldtétek: A home office-ban megfigyelni a munkavállalót

A Minner Extra FB csoportba 13 000 tag elé egyszer csak bekerült egy tag kérdése: Milyen szoftvert telepíthetne az illető arra, hogy megfigyelje a munkatársak home office tevékenységét, rögzítse mi történik a képernyőn.

Két téma jött elő:

  • Sokan írták, hogy ez nem jó irány. A bizalom fontosabb, és hogy a lényeg, hogy feladat el legyen végezve. 80%-ban ennek a pártján voltak a tagok.
  • Másik oldal szeretné igazán kihasználni a munkavállalók kapacitását, megfigyelés pártiak, sőt volt aki azt írta, hogy irodában is bekamerázza most a munkaállomást.

A videóban 34. perctől beszélünk erről. De pont a következő kutatás is azt bizonyítja a megfigyelés, rossz körülmények a jó munkaerőt elriasztja. Mély ez a téma, erről kell beszélni! Cégvezető vagy kötelező vagy a podcast-ben ez a rész, vagy a videóban.

Heti stat: A jó munkaerő elkerüli azokat a cégeket, akik nem adnak hibrid munkavégzést

A Disney is bejelentette, hogy korlátozza a home office-t, és nem ő az első cég. 220 000 alkalmazottja van a cégnek és 5 napból 4-et bent kell lenniük a cégnél ezentúl a munkavállalóknak. „A hétfőtől csütörtökig tartó időszakot tekintsék személyes jelenlétet igénylő munkanapoknak”, mint a cég vezetője. Ezzel szemben az Amazon, Facebook, Microsoft sikeresen átállt a home office-ra, de erős trendben vannak azok, akik visszaálltak arra, hogy bent kell lenni a cégnél. A humánerőforrás-tanácsadók szerint a magasan képzett jelöltek 50-70 százalékáról  lemaradnak”, kivált a digitális technológiában. A PwC egyik 2022-es felmérése szerint augusztusban a munkavállalók 65%-a keresett új állást, amelynek egyik fő oka, hogy korábbi munkahelyükön nem kaptak hibrid munkalehetőséget. A magyar munkavállalók 84%-a mondta azt, hogy bejött nekik a home office és szívesen végezné munkáját otthonról, vagy hibrid munkavégzéssel.

Forrás: /index.hu/, cnbc.com/

Hú ez jó ötlet, csináljuk: Sétáló meeting

Próbáljátok ki a sétáló meetinget a csapatotokkal, munkatársakkal. Nemcsak egészséges, de hatékonyan is tudtok megoldani egy problémát, átbeszélni új dolgokat, újításokat, változtatásokat, új projekt esetén gördülékenyebben indultok el. 60%-kal is növeli a séta a kreativitást. A gyaloglás csökkenti a hierarchiai stresszt a főnök és beosztott között is, könnyebb egy hullámhosszra kerülni, ennek oka, hogy gyaloglás közben egy tempóra állunk be.

A Johnson & Johnson is kipróbálta, és 90 sétáló meeting után azt érezték a munkatársak, hogy sokkal engergikusabbak. Egy másik kutatás pedig azt mutatta ki, hogy 8,5%-kal nő a cég iránti elköteleződés az időnként bevezetett sétáló meetingel. Érdemes akár felvenni a beszélgetést és utána készíteni abból jegyzetet, mint ott jegyzettel bíbelődni, ám jó gondolatokat ettől még mobilon lehet rögzíteni.

Forrás: gethppy.com

Előző hírszemlék:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...