Pénzkeresés önvezető autóval, megéri a Wolt előfizetés? BeReal az év appja – Hírszemle podcast

Dátum

Megosztás

Elon Musk bedobta, hogy önvezető módban akár lehet majd robottaxi az autónk, amivel pénzt is kereshetünk. A BeReal lett az év applikációja az Apple-nél. A Pantone ismét év színét választott, igazán érdekes marketingkampánya ez a cégnek. Beszélünk a társasjáték piacról és a közösségi finanszírozás függőségről, illetve arról, hogy hazai piacon is beindult a házhozszállítás előfizetés.

A hírszemle podcastot itt éred el (+videó)

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben hamarosan, vagy Youtube videóként itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül

A hírszemle időbélyegei:

  • 0:00 – Intro 2:43 – Wolt+ és házhozszállítás előfizetések
  • 7:41 – A társasjátékipar és a crowdfunding függőség
  • 17:29 – Pantone Év Színe 2023
  • 28:08 – A Teslák néhány év múlva robottaxiként bérbe adhatók
  • 35:38 – Miért vágott bele az Amazon abba, amit a Google épp elkaszált?
  • 45:25 – Megállíthatatlanul növekszik a Duolingo, mégis veszteséges
  • 50:22 – A BeReal kapta az év iPhone alkalmazása díjat

Minner nyereményjáték

Előző adás megfejtése: 2022. 12. 01-én felkerülő podcastban a 39. percben hangzott el a bullshit generátorból kimásolt szöveg Milán szájából: „Alkotó folyamat keretében kell standardizálni a szárnyaló termékpalettát.” Tudod sorsolás az adást követő héten a Minner Extra csoportban csütörtök reggel 9-kor.

Minner Podcast nyereményjáték feltételek

Időtartam: 2022. 10. 20-tól 12. 15-ig

Találd meg az aktuális adásban, beszélgetésben, hogy hová csempésztünk be egy bullshit generátorral készített mondatot. Minden héten új sorsolás, minden héten az új podcast felkerülésekor indul az új játék! Nagyvállalati stílusú, értelmetlen szöveget kell keresned.

Nyeremény: 

– A beküldők számának 20%-a lesz nyertes, őket az új podcast megjelenésekor személyesen sorsoljuk ki az irodában és a nyertest értesítjük. 
– Adott podcasthoz kapcsolódó nyereményjáték addig tart, amíg fel nem kerül az újabb adás. (Csütörtökön reggel 8:00 – sorsolás a Minner Extra FB csoportban)

A nyertesek választhatnak az alábbiak közül: 

– vagy 1 db Minner esemény / workshop  jegy (általad választottra)

– vagy 1 db 10 000 forint alatti képzés

– vagy 10 000 forint értékű kupon az általad választott képzésre

Beküldés: minner.hu/podcast oldalon található űrlapon keresztül, vagy itt a cikk végén.

A társasjátékipar és a crowdfunding függőség

A Kickstarter és egyéb crowdfunding oldalak sok termékcsoportot sorakoztatnak fel, tele vannak tech kütyükkel, amatőr könyvekkel, kézműves cuccokkal, de ami a legfontosabb, társasjátékokkal. A társasjátékok piaca gyakorlatilag iparág szinten alakult át, és már nem létezik kiadó vagy megjelenés ilyen kampány nélkül. Ez elsőre jónak tűnik, hiszen a kiadók a mindenféle társasokat, kiegészítőket és kapcsolódó termékeiket kockázat nélkül tudják kiadni. A pénz már a gyártás megkezdése előtt hozzájuk kerül.

Lehetne egy cashflow álom is, de sok kiadó panaszkodik emiatt. Hogy pontosan milyen problémákat okoz a Kickstarter-függőség azt a podcastban meghallgathatod.

Mindclash Games: Gondolnád, hogy egy magyar társasjátékokat készítő csapat képes volt összegyűjteni több mint 1 milliárd forintot? A Mindclash akármilyen társasjátékot hirdetett meg a Kickstarter-en, mindegyiknél sikerült kellő elővásárlót gyűjteni, és már hat kampányt vezettek le sikeresen. Ha ilyen tempóban haladnak, biztosan nem állnak meg ennyinél. Erről Minner cikk.

Forrás: polygon.com

Pantone Év Színe 2023

A Pantone Intézet színszakértői minden decemberben kihirdetik az elkövetkező év színét. A cég szerint a választott árnyalat megtestesíti az előttünk álló időszak szellemiségét és hangját. A 2023-as év színéről pár napja rántották le a leplet, a Viva Magenta nevű bíborvörös árnyalat lett a nyertes.

Ennél is érdekesebb az Év Színének az üzleti oldala: a Pantone ugyan 1962 óta létezik, de 2000-től lett az az ismert név ami ma. Ekkor debütált ugyanis az Év Színe kampány. Mára a Pantone-t a színek legmagasabb szintű szakértőjeként tartják számon, az év színének választott árnyalat pedig kihirdetése után azonnal berobban a köztudatba: a hatalmas médiafigyelmen túl smink- és divatmárkák veszik be a kínálatukba, hatással van a social media trendekre, hirdetések kreatívjaira… és a többi. Így nem csak a Pantone saját marketingjét, de a globális marketing trendeket is befolyásolja ez az éves hagyomány.

Forrás: https://visme.com, fssi-ca.com/, instagram.com

Elon Musk: A Tesla tulajdonosok néhány év múlva robottaxiként bérbe adhatják az autóikat és pénzt kereshetnek

Az önvezető autóktól már csak egy lépésre vagyunk. A Tesla jár a legközelebb ahhoz, hogy ez megvalósuljon, eszméletlen sok adata van már, amiből tanulni tudnak a rendszerei. Most Elon Musk dobta be a témát, hogy a Tesla tulajdonosok akár bérbe is adhatják majd Teslájukat akkor, amikor nem használják, mindezt majd robottaxi funkcióban. Becslése szerint akár évi 30 000 dollárt is kereshetnek vele. Vajon néhány év múlva az önvezető autók elveszik a taxisok munkáját? Itthon ezt a közösségi autóbérlős cégek tudnák a leggyorsabban meglépni, mint a Mol Limo, Greengo.

Forrás: businessinsider.com/

Miért vágott bele az Amazon abba, amit a Google épp elkaszált?

A Google 2 év 11 hónap működés után végleg lelőtte a Stadia nevű szolgáltatását. A felhő alapú videójáték platform sosem indult be igazán mert, többek között, rosszul pozicionálták magukat. Akiknek már volt gaming hardvere, nem akartak fizetni egy szolgáltatásért, hogy máson is játszhassanak, akiknek nem volt erős gépe, azokat pedig nem tudta elérni a Stadia. Nem volt vonzó, drága volt, és a jó játékokat szinte teljes áron kellett megvenni.

Érdekes módon az Amazon egy nagyon hasonló szolgáltatást indított, csak épp fogta az összes hibát, amit a Google vétett és kijavította. 2022 tavaszán rajtolt el az USA-ban az Amazon Luna felhőalapú videójáték streaming platform. A havidíjért cserébe játszhatunk bármivel, tehát a Microsoft Game Pass modelljét alkalmazzák, ami a Google messze legnagyobb hiányossága volt. Emellett a célcsoportot is máshogy lőtték be. Belépő szintű játékokkal alkalmi gamerekre céloznak, akiknek ugyebár nincs félmilliós PC-je vagy konzolja, de mégis szeretne néha így kikapcsolódni.

Megállíthatatlanul növekszik a Duolingo, mégis veszteséges

A baglyos alkalmazás immár napi kb. 15 millió felhasználóval büszkélkedhet, éves szinten 51%-os növekedéssel, és 3,7 millió fizetett előfizetővel rendelkezik. Ha csak egy eléggé vitatott design átalakítás miatt váratlanul vissza nem esik a forgalma, a Duolingo idei bevétele az előrejelzések alapján meghaladja a 365 millió dollárt, ami 45%-os növekedést jelentene az előző évhez képest. Új tantárgyakkal, mint például a matek és az olvasás is bővül az alkalmazás.

Forrás: thehustle.co

A BeReal kapta az év iPhone alkalmazása díjat az Appletől

A BeReal-t nem hiszem, hogy be kell mutatnom, ha mégis akkor ez az alkalmazás egy nap egyszer véletlen időpontban kéri a felhasználót, hogy készítsen egyszerre fényképet első és hátsó kamerával 2 percen belül. Nem sok idő, de pont ettől lesz valós kép, úgymond filterek nélküli valóság. A felhasználóknak tetszik, sőt annyira népszerű, hogy a Tiktok másolta is már, Tiktok Now néven (ott 3 percet kap a felhasználó fotózni). A BeReal még veszteséges. 10 millió napi aktív felhasználója van.

Forrás: entrepreneur.com

Nyereményjáték megfejtés beküldés

Előző hírszemlék:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!