Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Dátum

Megosztás

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt is, a Beerálom vállalkozásával Donát a piacralépett, közösségi finanszírozó kampányban gyűjt elővásárlókat. És, ha már sör, és a közelgő VB, akkor a Brewdog antiszponzor kampányáról beszélgetünk, mert több kérdést is felvet. Antikampány miközben pont ekkor ad el sok sört a márka? A bankkártyás fizetésnél alkalmazott borravaló technológiáról is lesz szó, már nem először vizsgálja a hazai versenyhivatal a Hellopayt. És, hogy fokozzuk az izgalmakat, a Minner Extra FB csoportban kialakult moderációs incidenst is behoztuk témaként, sőt az adásban több oldalról ötletelünk is előfizetésről, a csoportról, a branstormingba te is beleláthatsz, belehallgathatsz. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!

A hírszemle hang és videóanyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy Youtube-on videó verzóban itt, továbbá az alábbi lejátszón keresztül:

A heti híreink és témáink (időbélyegek):

  • 0:00 – Elindult a Beerálom Brancs kampánya, közösségi finanszírozó kampánya
  • 8:48 – Intro és nyereményjáték megfejtés
  • 12:06 – Brewdog World Cup anti-sponsor kampány és a hitelesség kérdése
  • 23:25 – Neeva a Google új kihívója. Működhet kereső előfizetéssel?
  • 31:06 – Tech cégek elbocsátási hulláma
  • 37:38 – Amazon leállítja a házhoz szállító robotok fejlesztését
  • 41:57 – A HelloPayt megint vizsgálja a GVH
  • 49:56 – Minner Extra moderálás, Minner előfizetés, Mit tegyünk brainstroming

Elindult a Beerálom közösségi finanszírozó kampánya

Donát Business GYM projektje révbe ért és mondhatni kikerült a piacra. A Brancs közösség oldalán hirdette meg elővásárló gyűjtő kampányát. 1,5 millió forintnyi előrendelés a cél, 40 napunk van teljesíteni. Eddig jól állunk, de azért még bele kell húzni. Itt eléred a kampányt, a podcastben pedig beszélgetünk róla.

Minner nyereményjáték

Előző adás megfejtése: 2022. 10. 10.-én felkerülő podcastban a 44-45. percben hangzott el a bullshigenerátorból kimásolt szöveg: “… bevetni a reakcióképes imázsalakítást” – Eszter. Tudod sorsolás az adást követő héten a Minner Extra csoportban csütörtök reggel 9-kor.

Minner Podcast nyereményjáték feltételek

Időtartam: 2022. 10. 20-tól 12. 15-ig

Találd meg az aktuális adásban, beszélgetésben, hogy hová csempésztünk be egy bullshitgenerátorral készített mondatot. Minden héten új sorsolás, minden héten az új podcast felkerülésekor indul az új játék! Nagyvállalati stílusú, értelmetlen szöveget kell keresned.

Nyeremény: 

– A beküldők számának 20%-a lesz nyertes, őket az új podcast megjelenésekor személyesen sorsoljuk ki az irodában és a nyertest értesítjük. 
– Adott podcasthoz kapcsolódó nyereményjáték addig tart, amíg fel nem kerül az újabb adás. (Csütörtökön reggel 8:00 – sorsolás a Minner Extra FB csoportban)

A nyertesek választhatnak az alábbiak közül: 

– vagy 1 db Minner esemény / workshop  jegy (általad választottra)

– vagy 1 db 10 000 forint alatti képzés

– vagy 10 000 forint értékű kupon az általad választott képzésre

Beküldés: minner.hu/podcast oldalon található űrlapon keresztül, vagy itt a cikk végén.

Brewdog World Cup anti-sponsor kampány és a hitelesség kérdése

A skót eredetű BrewDog sörmárka a katari labdarúgó-világbajnokság alkalmából indított kampányt. Fel akarják hívni a figyelmet arra, milyen sérelmek érik az emberi jogokat Katarban, például illegális a homoszexualitás, a korbácsolás egy bevett büntetési forma, a katari stadionépítéseknek pedig legalább 6500 halálos áldozata van. Ezért a BrewDog a focivébé büszke “antiszponzorává” nyilvánította magát, és plakátkampánnyal hívja fel a figyelmet a problémákra olyan szövegekkel, mint például: “Először Oroszország, majd Katar. Alig várjuk Észak Koreát”, illetve a VB alatt eladott Lost Lager nevű sör összes profitját emberi jogok támogatására fordítják.

A kampány klassz kezdeményezés és fontos problémára hívja fel a figyelmet, a BrewDog azonban sok negatív visszajelzést kapott, miután kiderült: a söreik elérhetőek lesznek Katarban, a sörözőikben pedig közvetíteni fogják a meccseket (ezzel nagy tömegeket vonzva ami nyilván elég jó bevételt jelent majd nekik).

A kampány képek

Forrás:

Neeva a Google új kihívója. Működhet kereső előfizetéssel?

Egy volt Google alkalmazott nem kisebb projektbe fogott, minthogy új keresőt csinál és lenyomja vele a piac 92%-át birtokló óriást. 2022 októberében Európában is elrajtolt a Neeva. Az értékajánlat szerint ez egy őszinte kereső, azaz nincsenek benne hirdetések és megvásárolható helyek, a kereső egyetlen célja, hogy a legjobb találatokat listázza neked a lehető leggyorsabban. Miért éri ez meg nekik? Hát persze, hogy egy előfizetéses modellel. Első körben freemium rendszerrel indulnak, tehát ingyen is lehet használni de korlátozott a felhasználók, eszközök és reklámmentes keresések száma, a fizetős csomagban viszont a korlátlanság mellett beépített VPN és jelszókezelő is van. A Neeva alapító azt mondja, hogy a hatalmasra nőtt tech cégek csak a hirdetési bevételt és a cégeket tartják szem előtt, akiknek a felhasználók adatait adják el. Vissza akarja adni a keresést az emberek kezébe. A cég eddig 80 millió dollár befektetést kapott és havonta 600.000 új felhasználót gyűjt a 2021 októberi rajtja óta.

Forrás: businesswire.com/

Tech cégek elbocsátási hulláma Amazon 10 000 munkavállalót bocsát el, FB 11 000-et

Először a Twitter küldött el 3000 munkavállalót. Majd jött a hír, hogy a Facebook is elküld 11 000 főt. És most a friss hír, hogy az Amazon is elküld 10 000 munkavállalót. Éppen tech-HR forradalom zajlik? Már az elmúlt hónapokban a Hírszemle podcastban beszámoltunk róla, hogy a Google is szigorításokat vezetett be a munkavállalók kiadásainál, sőt elvárja, hogy “startup lelkesedéssel” dolgozzanak. A Twitternél Elon Musk megtiltotta, korlátozta a home office-t. Én egyet látok, hogy a nagy techcégek éppen küzdenek a munkavállalókkal, produktivitással, innovációval. A másik oldal. Természetesen ezek így óriási számok, de például az Amazonnál van 1,5 millió munkavállaló világszerte, Facebooknál 80 000-en, 7500-an tehát nagyjából felét elküldték, Google-nél 150 000-en dolgoznak, ott még nem volt elbocsátás hír.

Forrás: .entrepreneur.com, euronews.com

Amazon leállítja a házhoz szállító robotok fejlesztését + kép

Ugyan a raktározás és logisztika területén már teljesen bevett dolog a robotizáció, úgy tűnik az ügyfélkiszolgálás, csomagszállítás területén még elmarad az áttörés ezen a területen. Az Amazon három év munka után leállítja a Scout nevű kiszállító robotok fejlesztését. A know how ugyan megvan, a Scout működik, mégis a tesztüzem alatt arra az eredményre jutottak, hogy a megoldás nem találkozott a vevői igényekkel. A robotok egyébként a kiszállítás utolsó mérföldjén lettek volna bevethetőek, és teljesen önjáró eszközök lévén önállóan kézbesíthették volna a csomagokat, de a szakhatóságok csak úgy engedélyezték volna az üzembeállításukat, ha egy emberi dolgozó folyamatosan követi őket, és közbeavatkozik ha balesetveszélyes helyzet áll elő.

forrás: kosarertek.hu

A HelloPayt megint vizsgálja a GVH

A GVH 2019 óta bírságolja a HelloPay terminálok üzemeltetőjét. Ezekkel találkozhattok fesztiválokon és bárokban is, és az a szerintem tök jó funkciójuk, hogy érintőképernyőn állíthatsz be borravalót. Nem kell matekozni, csúszkán állítasz %-ot, majd a gép ráteszi a végösszegre.A probléma anno az volt, hogy a gépek 10%-ot használtak alapbeállításként. Ezt egyrészt a fogyasztó befolyásolásának minősítették, másrészt a fesztiválokon és bulikban lévő körülmények (tömeg, sötét, zaj, időnyomás) miatt sem volt fair. Ezt az első 20 milliós bírság után is folytatták, kaptak még 6 millió bírságot 2021 végén. A most indult új eljárásban azt vizsgálják, hogy az összes többi tényező nem befolyásol-e jogsértően. Pl. Szövegek megfogalmazása, betűméret, vizuális elrendezés.

“Kérjük állítsa be a borravaló mértékét!”

forrás telex.hu

Minner Extra moderálás, Minner előfizetés, Mit tegyünk brainstroming

Kisebb moderálási gondokba ütköztünk a Minner zárt csoportjában. Nehéz mindenkinek is megfelelni, ha jóváhagytuk adott posztot, akkor az volt a baj, amiko leszedtük, akkor pedig leszedtük akkor jött támadás. Persze pozitív lehet, hogy ritkán fordul elő, de most valahogy engem is mélyen érintett (Milán). 13 000 tag van, lehet ez egy jel, hogy változtatni kell? Vagy csak hirtelen összejött több dolog, esetleg érzékenyebbek az emberek, sőt mi is? Lehetne mást csinálni? Erről beszélgettünk a podcastben, ezt nem foglalom össze, ezt meg kell hallgatnod, nézned!

Nyereményjáték megfejtés beküldés

Előző hírszemlék:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Így tudsz Magyarországon egy nagy márkához csatlakozva franchise éttermet nyitni

Étterem nyitásban gondolkodsz? Több helyről is hallhatod, hogy pont ilyen átalakuló gazdasági környezetben kell megfogni a lehetőségeket! A vendéglátóipari szereplők közül most azok maradnak...