Magyaroknak van megtakarítása? Elon Musk és Twitter, a házasok többet keresnek – Hírszemle

Dátum

Megosztás

Nem is tudom hol kezdjem?! Bevezetőben beszélünk Elon Musk Twitter felvásárlásáról és hogy lehet ez okozza a Musk birodalom bukását? Szó lesz arról, hogy mennyire nincs megtakarítása a magyaroknak. Egy kutatásról is beszámolunk, hogy a házas emberek többet is keresnek és ranglétrán is gyorsabban lépkednek. Szó lesz szellemplázákról és átalakuló bevásárlóközpont piacról, szállás.hu felvásárlásról. És lesz egy meredek hírünk! Az MTVA home office figyelő rendszert vezet be. Wow! Ennyi jó téma, ezt mindenkinek hallgatnia kell! A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!

A hírszemle hanganyaga itt érhető el

Spotify-on itt, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on videóként is, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

A hírek időbélyegei:

  • Elon Musk és a Twitter – kis bevezető – Youtube borítókép mém is itt van – 0:54
  • Hogy állnak a magyarok a megtakarítással? – 8:45
  • Többet keresnek a házas emberek? Karrierben is könnyebb feljebb lépkedni? – 21:10
  • Ikonikus német példa mutatja, hogy a belvárosi nagyáruház koncepciója haldoklik – G7 – 26:09
  • Milyen gyakran érdemes blogolni? – 38:17
  • Távmunka ellenőrző rendszert vezetnek be az MTVA-nál – 44:01
  • Szállás.hu Exit ismét – eladta az új tulajdonos egy lengyel cégnek 53:48

Minner nyereményjáték

Előző adás megfejtése: 2022. 10. 03.-án felkerülő. 35. percben hangzott el a bullshigenerátorból kimásolt szöveg: “… újrapozícionálni a költséghatékony piaci trendeket” – én, Milán mondtam. Sorsolás a Minner Extra csoportban csütörtök reggel 9-kor.

Minner Podcast nyereményjáték feltételek

Időtartam: 2022. 10. 20-tól 12. 15-ig

Találd meg az aktuális adásban, beszélgetésben, hogy hová csempésztünk be egy bullshitgenerátorral készített mondatot. Minden héten új sorsolás, minden héten az új podcast felkerülésekor indul az új játék! Nagyvállalati stílusú, értelmetlen szöveget kell keresned.

Nyeremény: 

– A beküldők számának 20%-a lesz nyertes, őket az új podcast megjelenésekor személyesen sorsoljuk ki az irodában és a nyertest értesítjük. 
– Adott podcasthoz kapcsolódó nyereményjáték addig tart, amíg fel nem kerül az újabb adás. (Csütörtökön reggel 8:00 – sorsolás a Minner Extra FB csoportban)

A nyertesek választhatnak az alábbiak közül: 

– vagy 1 db Minner esemény / workshop  jegy (általad választottra)

– vagy 1 db 10 000 forint alatti képzés

– vagy 10 000 forint értékű kupon az általad választott képzésre

Beküldés: minner.hu/podcast oldalon található űrlapon keresztül, vagy itt a cikk végén.

Elon Musk és a Twitter – kis bevezető

Elon Musk Twitter felvásárlás után ámokfutásba kezdett. Elbocsátások, előfizetési ár emelés, lazább moderáció… Erről beszélgettünk a bevezetőben. Lehet, hogy Elon birodalom bukását jelenti a Twitter felvásárlás?

Kapcsolódik két kép, Elon rakta ki az első képet. Hergeli a népet.

Hogy állnak a magyarok a megtakarítással?

Nagyon érdekes felmérés került ki a portfolióra a hazai megtakarítási szokásokról. A Datalyze által végzett kutatás bár csak 1000 fős, reprezentatívnak minősül, így jó kis következtetéseket lehet belőle levonni. Az első kérdéskör az anyagi biztonságot vizsgálta és hogy hány hónapra elég megtakarása van a családoknak. Kb. 70% nyilatkozta azt, hogy nem igazán vagy egyáltalán nem érzi magát anyagilag biztonságban. Csak 18% rendelkezik 6 vagy több hónapra elég tartalékkal, de ami még rosszabb, hogy 61% legfeljebb 1 hónapig bírná a fizetési nélkül, több, mint 40% él hónapról hónapra.

Erről részletesen beszélünk a podcastban!

Forrás: portfolio.hu

Többet keresnek a házas emberek? Karrierben is könnyebb feljebb lépkedni?

Az American Economic Journal: Macroeconomics című folyóiratban megjelent új tanulmány szerint a magasabb bér is a házasság előnyeihez tartozik. A házasságban élők statisztikailag megalapozottan többet keresnek, mint az egyedülállók. Nemtől és végzettségtől függően a bérelőnyük mértéke 4,5-től 32,6 százalékig is terjedhet. Mindkét nem részesül házassági bérprémiumból, de általában a férfiaknál jelentősebb az előny. A házasságban élők jobb állásajánlatokat fogadnak el és gyorsabban lépkednek felfelé a karrierjükben mint az egyedülálló társaik. A tanulmány ezt két dologgal magyarázza:

  • A házasok tudnak a partnerük fizetésére támaszkodni és hosszabb ideig állást keresni, lehetnek válogatósabbak.
  • A ranglétra megmászása azért mehet nekik gyorsabban, mert tudják hogy a jövedelmüktől nem egyedül függenek, a családjuk érdekében folyamatosan keresik és megszerzik a jobb lehetőségeket.

Forrás: vg.hu
Eredeti kutatás, módszertannal: pubs.aeaweb.org

Ikonikus német példa mutatja, hogy a belvárosi nagyáruház koncepciója haldoklik – G7

Ma már plázát üzemeltetni nem egy kifizetődő mulatság. Régi üzleti modellt próbálnak ráerőltetni egy új, online világra. Amerikában már külön gyűjtemények vannak szellemplázákról, de már Európában is átalakulóban ez a terület. Az elmúlt napok egyik vezető gazdasági sztorija Németországban a Galeria Karstadt Kaufhof látványos csődje. Bár az igazat megvallva kiszolgálta idejét, hiszen az 1881-ben megnyitott több emeletes áruház németek generációját látta el termékekkel, szórakozással. A német sajtó egybehangzóértékelése szerint a Galeria hosszú agóniája azt jelzi, hogy a teljes üzleti modellnek leáldozóban van. A folyamat öngerjesztő: egyre kevesebb azoknak a száma, akik a nagyvárosok központi, sétálóutcás részein ténylegesen vásárolni mennek. Mi lesz a belvárosi plázákkal? Magyarországon is ez várható? Te mire használnád az épületet? 

Forrás: G7.hu

Milyen gyakran érdemes blogolni?

A blogolási frekvencia sokak számára fontos kérdés. A legtöbben, akik Minnert hallgatnak tudják, miért érdemes foglalkozni blogposztokkal SEO és márkaépítés szempontból, de biztos sokatokban felmerült már, hogy mennyit érdemes kitenni ezekből. A túl kevés poszt nem fog eredményt hozni, míg a túl sok feleslegesen viszi el a vállalkozóként drága és értékes idődet. (Kiszervezve pedig nyilván pénzt égetsz vele.) Találtam egy jó elemzési módszertant, amit bárki megcsinálhat magának a saját iparágában. A példát a CBD, kannabidolaj értékesítő oldalakon futtatták, az oldaltérkép alapján megszámolták átlagosan havi hány poszt ment ki, ezekben hány kulcsszó szerepel és ezekből mennyivel került a top 10, az első oldalra Google-ben és azon belül mennyivel a top 3-ba. Az itteni eredmények havi 13 posztot hoztak ki, mint jó egyensúly a mennyiség és minőség között, de persze ez csak egy niche. A lényeg:

  • Keress 10-15 versenytársat.
  • Nézd meg az XML sitemap alapján, hogy az utóbbi fél évben átlagosan mennyit posztoltak havonta.
  • Egy SEO analysis eszközzel meg tudod nézni kinek hány organikus kulcsszava van és hánnyal szerepel a top 10-ben.
  • Bár nem ez az egyetlen fontos mérőszám, de ez egy jó metrika, ami alapján tudsz rangorolni. A kapott eredményből remélhetőleg kijön egy közepes vagy erős korreláció az posztolási gyakorisággal, amiből ki tudsz indulni.

Forrás: neilpatel.com/

Távmunka ellenőrző rendszert vezetnek be az MTVA-nál

Az RTL.hu közölte, hogy az állami média dolgozóinak laptopjaira aktivitást figyelő alkalmazást fognak telepíteni. A rendszer figyeli az egérmozgást, a megnyitott lapokat, értesítést tud majd küldeni az inaktívaknak és méri hogy erre milyen gyorsan reagálnak. A közbeszerzési dokumentumok szerint minderre „a világjárvány miatt bekövetkezett megváltozott munkarendben a dolgozók produktivitásának megtartása, illetve a kollégák teljesítményének objektív mérése” miatt van szükség. Az új rendszer “Emellett kezelni fogja a szüneteket, szabadságokat, távolléteket is. Ezekből az adatokból az alkalmazás statisztikát készít, aktivitási, inaktivitási időszakokat határoz meg: a felhasználónak saját produktivitását is megjeleníti, illetve vezetői emailriportokat generál.” – írja a Kreatív.hu.

Forrás: rtl.hu/, kreativ.hu/

Szállás.hu Exit ismét – eladta az új tulajdonos egy lengyel cégnek

Szallas-csoport idén ősszel lengyel kézbe került. Már korábban gazdát cserélt a cég, 2015-ben az OTP Bank és a PortfoLion Regionális Magántőke Alap vásároltam meg a Szállás.hu 100%-át az akkor tulajdonostól a Centrálmédiától és a volt alapítóktól. Most 2022 szeptemberében a Wirtualna Polska Holding (WPH) vásárolta fel, akiknek a leglátogatottabb oldala wp.pl. és van 2 nagyobb tursztikai oldaluk is. A felvásárlással egyrészt terjeszkedtek, másrészt olyan történt, hogy a Szállás.hu egész csapatát megtartották és a rendszert, üzleti modellt teljesen átemelik a lengyel turisztikai oldalra. 33 milliárd forint körül zárul a felvásárlási tranzakció. Az európai piacon sokan próbáltak a Booking vetélytársai lenni, ám úgy látszik ez szinte csak a szállás.hu -nak sikerült. Elmúlt 1-2 évben tizennégy olyan érdeklődő volt, aki részletes menedzsment interjút kért, felvásárlás iránt érdeklődött. Apró érdekesség, hogy a lengyel piacra megpróbált betörni a Szállás.hu még néhány éve, de visszapattant, pedig még helyi oldalakat is felvásárolt.

Forrás: forbes.hu

Nyereményjáték megfejtés beküldés

Előző hírszemlék:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...