Hírszemle: EU vs magyar vásárlóerő, Ai generált stock képek, Legó módszer cégfejlesztésre

Dátum

Megosztás

A címbe már nem fért ki, de téma lesz még Kanye West Gap és Adidas együttműködésének megszűnése a sztár viselkedése miatt. Arról is beszéltünk, hogy bizony a cégek küzdenek azzal, hogy itthon az EU átlaghoz képest is alacsony a vásárlóerő. Ami sok mindent megmagyaráz, mondjuk mikor skálázódni szeretnél és nem érted miért nem növekszik a forgalmad és a nyereséged. Lehet a vásárlóerő a gond? Persze csak erre nem lehet fogni, de ezzel is kell számolnunk. Ismét folytatjuk nyereményjátékunkat, tehát ismét egy elrejtett corporate bullshit mondatot kell megtalálnod a beszélgetésben. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!

A podcast hanganyaga (+videó)

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül

Podcast:

Videó:

A podcast híreinek időbélyegei:

  • Utánkövetés: Shutterstock és OpenAi együttműködés. Ai generált stock képek? – 0:00
  • Vásárlóerő EU vs magyar – le vagyunk maradva! – 7:03
  • Az is emeli az árát, akit nem érint az infláció? Greedflation – 13:39
  • Kanye West VS Gap és Adidas – 22:52
  • Lego módszer, ami segíti a munkavállalók elköteleződését, javítja a teljesítményt – 29:56
  • Fizetési Élmény Riport és long-tail kereskedők – 35:58
  • Itthon is üzlet a Halloween? – 45:19

Utánkövetés: Shutterstock és OpenAi együttműködés. Ai generált stock képek?

Donát készített egy grafikus, fotós piacátrendeződésről szóló cikket, méghozzá az Ai képkészítés oldalról vizsgálva. Most egy friss hír, hogy a Shutterstock bejelentette, hogy együttműködik az OpenAI-al. A mesterséges intelligencia által generált képek felé újabb lépést tesz a stockfotó oldal. RIP a stock fotósoknak? Több oldalról is lehet nézni ezt, de most még pozitívan áll hozzá mindenki, ahogy a cégnél fogalmaznak: “Az AI nem öli meg a piacot, hanem megváltoztatja”.

Forrás: techcrunch.com

Donát cikke: Átalakul a grafikusi szakma? Az AI art nem jön, hanem már itt van!

Nyereményjáték megfejtés és egy kis instrukció

Minner Podcast nyereményjáték feltételek

Időtartam: 2022. 10. 20-tól 12. 15-ig

Október 27-i podcast megfejtése: “Fontos lenne termékesíteni a korreláló tudásközpontot” – Milán mondta 23:55-től

Találd meg az aktuális adásban, beszélgetésben, hogy hová csempésztünk be egy bullshitgenerátorral készített mondatot. Minden héten új sorsolás, minden héten az új podcast felkerülésekor indul az új játék! Nagyvállalati stílusú, értelmetlen szöveget kell keresned.

Nyeremény: 

– A beküldők számának 20%-a lesz nyertes, őket az új podcast megjelenésekor személyesen sorsoljuk ki az irodában és a nyertest értesítjük. 
– Adott podcasthoz kapcsolódó nyereményjáték addig tart, amíg fel nem kerül az újabb adás. (Csütörtökön reggel 8:00 – sorsolás a Minner Extra FB csoportban)

A nyertesek választhatnak az alábbiak közül: 

– vagy 1 db Minner esemény / workshop  jegy (általad választottra)

– vagy 1 db 10 000 forint alatti képzés

– vagy 10 000 forint értékű kupon az általad választott képzésre

Beküldés: minner.hu/podcast oldalon található űrlapon keresztül, vagy itt a cikk végén.

Vásárlóerő EU vs magyar – le vagyunk maradva!

Az egy főre jutó átlagos vásárlóerő Európában 2022-ben 16.344 euró. Magyarország a vizsgált 42 ország közül a 30. helyen áll. Az egy főre jutó átlagos vásárlóerő 8.751 euró, amivel a magyarok több mint 46 százalékkal maradnak el az európai átlagtól, derül ki a ” GfK Vásárlóerő Európa 2022″ című tanulmányból.

Érdekesség, hogy a megyék nem térnek el olyan nagyban a fővárostól.

A top városok rangsora, ahol a vásárlóerő a legnagyobb:

Nem véletlen, hogy sok hazai vállalkozó gondolkodik exportban.

Forrás: Piac és Profit, GfK Vásárlóerő Európa 2022

Az is emeli az árát, akit nem érint az infláció? Greedflation

A fogyasztók a kanadai élelmiszer áruházakat “greedflation”-el gyanúsítják. Azaz: az inflációra hivatkozva emelnek árat olyan termékeken is ami nem indokolt, a cégnek nem lett drágább a beszerzése vagy előállítása. Erősíti a gyanút hogy a nagy kanadai élelmiszerláncok rekord profitokat jelentenek. A hír központjában álló Loblaw nevű élelmiszerlánc idei első negyedéves eredménye közel 40%-kal nőtt a tavalyihoz képest, a kiigazítások utáni nettó eredménye pedig 17%-kal nőtt.

A kanadai parlament egyhangúlag elfogadott egy indítványt, amely “vállalati kapzsisággal” vádolta az élelmiszerboltok vezérigazgatóit, a szövetségi versenyfelügyelet pedig vizsgálatot indított az ágazatban. A kereskedők azzal védekeznek, hogy az árak az ő ráhatásukon kívül esnek, és több fogyasztókat védő intézkedésük is volt, több áruházlánc magától befagyasztotta alapélelmiszerek vagy a sajátmárkás termékeik árát.

Forrás: BBC

Kanye West VS Gap és Adidas

Kanye West az elmúlt évben eléggé borzolta a kedélyeket, miután White Lives Matter pólóban jelent meg egy párizsi divatbemutatón, majd podcastekben, tv műsorokban és közösségi média felületeken összeesküvés elméleteket, antiszemita és rasszista nézeteket tett nyilvánossá. A problémás viselkedésének hatására a Gap és az Adidas is megbontotta vele az együttműködését, hatalmas veszteségek árán. Az Adidasnak például 246 millió dollárjába fog ez az egész kerülni.

Bár a két márka ugyanazt lépte meg nagyon eltért a kommunikációjuk és a PR szakértők szerint az egyikük jól, a másikuk viszont sután kezelte az egész helyzetet. Míg az Adidas a kezdetektől bírálta Kanye kijelentéseit és határozottan fellépett ellenük, majd bejelentette a partnerség megszűnését, addig a Gap egy semmitmondó nyilatkozatot adott ki és csak azután tette közzé a szerződésbontást, hogy azt már Kanye is megosztotta.

Forrás: retaildive.com

Lego módszer, ami segíti a munkavállalók elköteleződését, javítja a teljesítményt, új ötleteket ad. A készletek, sikerek gyűjteménye

Érdemes lehet összegyűjteni a sikereket? Miért is lehet ez hasznos? Nos a Lego megadja rá a választ. A Legó központban elérhető egy olyan 8000 készletből álló gyűjtemény, amit csak a munkatársak nézhetnek meg, ez a nyilvánosság elől el van zárva. A cég ezt arra használja, hogy:

  • A játékfejlesztők inspirálódjanak a korábbi készletekből, formákból, megoldásokból.
  • Ha a játékfejlesztés során problémába ütköznek, akkor lehet abba már korábban is, és keresgélve rálelhetnek arra, hogy ezt miként oldották meg a múltban.
  • Ne felejtsék el a cégnél, hogy már korábban is értek el nagy sikereket.
  • Megemlékezzenek a sikerekről, ez akkor még inkább fontos, mikor éppen sok több problémával szembesülnek.

Forrás: inc.com

Fizetési Élmény Riport és long-tail kereskedők

Megjelent a Frontira és a Mastercard 2022-es fizetési élmény riportja, ami az e-kereskedelem long-tail szegmensét helyezi a fókuszba. A jelentés szerint az e-kereskedelmi iparágat kiszolgáló infrastruktúrának az egyik legnagyobb jelenlegi lehetősége a long-tail kereskedők kiszolgálása. Az ő felzárkóztatásuk, például fizetési infrastruktúra, logisztikai szolgáltatások, ügyfélélmény… hozhatja el a kereskedelmi ökoszisztéma aranykorát.

A long-tail kereskedők fejlődési potenciálja abban van, hogy megbízhatóbbá teszik a webshopot például kártyaelfogadás bevezetésével, több fizetési opcióval, kártyamentéssel vagy Apple Pay alkalmazásával, jobb fizetési UX-el, részletes fizetési, szállítási és visszaküldési információval, jobb termékleírásokkal.

Apropó! Milán is részt vett a kutatásban, vele is készítettek mélyinterjút.

Forrás: fizetesielmeny.hu/

Itthon is üzlet a Halloween?

Évről évre nő itthon is a Halloween népszerűsége, amikor nyugati mintára tököt faragunk, a gyerekek a szomszédságban csokigyűjtést szerveznek, sokan pedig fel is díszítik a házukat, lakásukat. A hazai édességgyártók a húsvét és a karácsony mellett évről évre jobban készülnek a Halloweenre, egyre több ilyen csoki és cukor jelenik meg. Az Aldiban például egy egész polcnyi Halloween termék várja a vásárlókat az ünnep előtt, de még fekete és sütőtök színű hamburger buci is kapható. Az Aldi és a Nestlé Hungária is azt nyilatkozta, hogy évről évre nő a forgalma az ilyen termékeknek. Pár év alatt 3-4-szeresére nőtt az igény az ijesztő dekorációk iránt is.

Az USA-ban egy felmérés szerint a fogyasztók 87%-a tervez idén költeni az ünnepre. 40% kültéri dekorációt vásárol. Egyre többen vesznek túlzó elemeket, a szomszédok közti versenyszellem miatt. A Halloween dekor egy 10.6 milliárd dolláros iparág.

Mire lehet ezeket az információkat használni itthon? Még üzleti ötlet is elhangzik a podcastben!

forrás: retaildive.com, magyarnemzet.hu

Nyereményjáték megfejtés beküldés

Előző hírszemlék:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...