Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

Dátum

Megosztás

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az autóban gyárilag, de fizetned kell, hogy kihasználd az adott funkciót?! Hazai e-kereskedelmi adatokat is hoztunk, KKV webshop kutatásról van szó marketingköltés adatokkal, Tiktok előretörésével, trendi e-kereskedelmi kategóriákkal. Az Aldi, Lidl pszichológiai trükkjeiről is lerántjuk a leplet, és külön érdekes téma még a Walmart vs Facebook Ads piac. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!

A podcast elérhetősége

Spotify-on itt éred el, Apple Podcastben itt, Youtube-on videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

A hírszemle időbélyegei

  • 0:00 – Intro
  • 2:41 – Hazai e-kereskedelem legújabb adatai. A marketing még mindig probléma
  • 16:15 – Az Apple a digitalizáció valódi nyertese
  • 23:51 – Az e-kereskedelem lenyomja a big techet? A hirdetők pénze épp helyet vált
  • 32:23 – A BMW után a Mercedes is előfizetésessé teszi… a motort??
  • 43:22 – Futárcég, ami 10 perc alatt kiszállít. Hogy csinálja?
  • 50:25 – Az Aldi, Lidl, Penny pszichológiai trükkjei

Minner nyereményjáték

Előző adás megfejtése: 2022. 11. 21-én felkerülő podcastban a 18. percben hangzott el a bullshitgenerátorból kimásolt szöveg: “felelősséggel kell szétszabdalni a kultúraidegen fejlesztéseket.” – Eszter mondta. Tudod sorsolás az adást követő héten a Minner Extra csoportban csütörtök reggel 9-kor.

Minner Podcast nyereményjáték feltételek

Időtartam: 2022. 10. 20-tól 12. 15-ig

Találd meg az aktuális adásban, beszélgetésben, hogy hová csempésztünk be egy bullshitgenerátorral készített mondatot. Minden héten új sorsolás, minden héten az új podcast felkerülésekor indul az új játék! Nagyvállalati stílusú, értelmetlen szöveget kell keresned.

Nyeremény: 

– A beküldők számának 20%-a lesz nyertes, őket az új podcast megjelenésekor személyesen sorsoljuk ki az irodában és a nyertest értesítjük. 
– Adott podcasthoz kapcsolódó nyereményjáték addig tart, amíg fel nem kerül az újabb adás. (Csütörtökön reggel 8:00 – sorsolás a Minner Extra FB csoportban)

A nyertesek választhatnak az alábbiak közül: 

– vagy 1 db Minner esemény / workshop  jegy (általad választottra)

– vagy 1 db 10 000 forint alatti képzés

– vagy 10 000 forint értékű kupon az általad választott képzésre

Beküldés: minner.hu/podcast oldalon található űrlapon keresztül, vagy itt a cikk végén.

Hazai e-kereskedelmi statisztikák

725 webáruház vett részt a Shoprenter Nagy webáruház felmérésében. Ezt már több éve elkészítik. A Nagy Webáruház Felmérés adatai szerint az utóbbi évben az alábbi területek teljesítettek a legjobban:

  1. Otthon, kert (24%), Barkács és kert, Lakberendezés
  2. Ruházat-sport és divat-kiegészítők (24%), Ruházat, sportruházat
  3. Játék és kultúra (22%) Játék, ajándék
  4. Szépség és egészség (16%)
  5. Napi fogyasztási cikkek (FMCG) (10%)

További fontos statisztika, hogy már a cégek 22%-a használja a Tiktokot webáruházának népszerűsítésére. A webáruházak 43%-a szervezi ki a marketinget és láthatóan ez a főbb kihívás a napi működésben. A webshopok 41%-a jelezte hogy a ,marketing nagy kihívás. Átlagosan 385 000 forintot költenek marketingre a válaszadók.

Forrás: https://nagywebaruhazfelmeres.hu/

Apple a digitalizáció nyertese

A Concorde Blog elemzése szerint az elmúlt három év megatrendje a digitális ugrás volt, egyfajta digitalizációs szuperhullámot gerjesztett a koronavírus. A folyamat nyertesei egyértelműen a tech cégek voltak: 2020 és 2021-ben az 5 kiemelkedő amerikai tech óriás összbevétele (Apple, Microsoft, Alphabet-Google, Amazon, Meta-Facebook) még az elmúlt évtized intenzív növekedése után is 54%-ot tudott ugrani 24 hónap alatt.

2022 novemberében nézve ugyanezen cégek teljesítményére azonban azt láthatjuk, hogy az elmúlt 12 hónap megtépázta még a nagy techcégeket is. Mostanra a folyamat kiemelkedő nyertese az Apple, ami a november 11-i záróárak alapján a maga 86%-ával kiemelkedően felülteljesítette a többi céget. A Microsoft és a Google a gyenge 2022-es év ellenére még mindig felülteljesítette az indexeket a világjárvány előtti csúcsértékekhez viszonyítva. Az Amazon és különös tekintettel az Apple által az új adatvédelmi irányelvek kapcsán megbüntetett Facebook pedig immár érdemi vesztesei az elmúlt két és háromnegyed évnek.

Forrás: concordeblog.hu

Az e-kereskedelem lenyomja a big techet? A hirdetők pénze épp helyet vált

A Financial Times egy friss jelentése szerint a nagy tech cégek új versenytársai a kereskedők lesznek. Az Amazon volt az első, aki igazán ráérzett a piacterében rejlő lehetőségekre és el is kezdett komoly piaci részesedést elszedni a Googletől. Ezzel nyilván arra is rájöttek, hogy az üzleti modellbe is másolhatják, az Amazon mostanra többet keres hirdetési bevételből, mint a Prime előfizetésből.Az új riport szerint a kereskedelmi cégek hirdetői bevétele 5-ször gyorsabban fog növekedni a következő években, mint a social media és egyéb tech cégek ilyen bevételei. Egyre többen jönnek rá, hogy mekkora elérés, mennyi közvetlen adat és ezzel hatalom van a kezükben, a hirdetők pedig szintén felismerték ezt. A Walmart egy nyilatkozata szerint gyorsabban nő és profitábilisebb az ads üzletága, mint a kereskedelem. Sok cég az online média platformok helyett kezdett el az ilyen kereskedőknél költeni, szóval szó szerint például a Facebooktól veszik el a pénzt.

Forrás: ft.com/

A BMW után a Mercedes is előfizetésessé tesz több funkciót az autóban, ami gyárilag benne van

A Mercedes előfizetőssé teszi az EQ EQE és az EQ EQS autóinál a hatékonyabb gyorsulást – írja a Verge-re hivatkozva a Telex. A motorteljesítményt szoftveresen visszafogja a cég, méghozzá 20-25%-kal. Hogyha valaki előfizet rá havi 100 dollárt, akkor az előfizetéssel az ember egyszerűen megkapja a megvásárolt autójának gyári teljesítményét, amivel 0,8-0,9 másodperccel gyorsabban érheti el a 100 km/h-t.Természetesen ahogy a nyári BMW hír után, úgy itt is a kommentelők kiakadtak, hogy ha egyszer benne van gyárilag, miért is fizessenek ezért elő. A BMW esetében például az ülésfűtés, mely havonta – átszámítva – körülbelül 7-8 ezer forintért vásárolható meg. Az autómárkák tehát előfizetésekből próbálnak új bevételi forrás után nézni. Vajon ez jó irány?

Forrás: telex.hu

Új szuperlokális futárcég terjed Európában

Európában egyre jobban terjeszkedik a Gorillas, nemrég Bécsben is elkezdtek működni. A startup igazából online élelmiszerbolt, abban hozott új üzleti modellt, hogy pár perces kiszállítást ígér. Az a jelmondatuk, hogy “gyorsabb, mint te”, azaz gyorsabb tőlük rendelni, mint leugrani a boltba akár csak pár méterrel arrébb. Ezt úgy érik el, hogy szuperlokálisan működnek, azaz tényleg csak 1-1 városban vagy annak is csak egy részén, ott viszont elszórnak sok kicsi raktárat. Minden raktár csak a környező kerületet vagy bizonyos méretű területet szolgál ki, így aztán mindenhova percek alatt odaérnek a futáraik.

Forrás: https://gorillas.io/en

Az Aldi, Lidl, Penny pszichológiai trükkjei

Az Aldi, a Lidl, és a többi kereskedelmi lánc pszichológiai trükkök tömkelegét alkalmazza, hogy minél többet költs náluk. A Portfolio egy cikkben szedte össze ezeket, néhány izgalmas példa:

  • Helyben sütött pékáruk: A friss pékáru illata kiemelten hat az éhesen vásárlókra, az éhes vevőknél akár 20-40%-al több élelmiszer vásárlásához vezet.
  • Virág, gyümölcs a bejáratnál: a belépéskor meglátott színkavalkád és finom illatok javítják a vásárlók kedvét és így a költekezési vágyát. Nem véletlenül követi a zöldséges pultot az édességes – ha már a bevásárlás elején egészséges ételeket raksz a kosaradba, hajlamosabb leszel több nassolnivalóval kompenzálni.
  • Polcok átrendezése: az üzletek átépítésével, polcrendszerek átrendezésével kizökkentik a rutinos vásárlókat, aktívabb keresésre és nézelődésre ösztönzik őket, így több termékkel kerülnek kapcsolatba és figyelmesebbek.
  • Árukapcsolás: a tortilla chips és a salsa nem véletlen van egy helyen, ha az egyiket megkívánod, már rutinból veszed is mellé a másikat
  • … és a többi, további pszichológiai trükkökért hallgasd meg az epizódot!

Forrás: portfolio.hu

Nyereményjáték megfejtés beküldés

Előző hírszemlék:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...