Ismét közösen gondolkodtunk a Minner üzleti feladvány sorozatában. Most arra kerestük a választ, vajon melyik kollaborációs ötlettel lehet valaki eredményesebb az olvasók szerint. A cikk és a közös gondolkodás neked is segíthet kitalálni a saját kollaborációdat, valamint láthatod, hogy az emberek melyik együttműködést találják ötletesebbnek és eredményesebbnek.
Belevágnál egy izgalmas kollab-ba? Jelentkezz a partnereddel a K&H: üzletet ide! „az év kollaborációs ötlete” pályázatra & nyerjetek 5 millió forint értékű marketing-kommunikációs támogatást az ötlet népszerűsítéséhez! Részletek és jelentkezés: https://www.uzletetide.hu/kollab
Kollab ötlet: Baba-mama webshop
A minneresektől azt kérdeztük, hogy egy baba-mama webshop vagy bolt vajon kivel tudna eredményesebben kollaborálni: egy alkoholos italmárkával vagy egy babysitter szolgáltatóval?

A válaszadók egyértelműen a babysitter szolgáltatót jelölték meg. Az italos téma ma már nem is lenne előremutató koncepció, nem illik bele a trendbe. A többi ötletnél is azt figyeltem meg, hogy egyértelmű, mi tetszik jobban az embereknek. Nézzük is tovább!
Egy mobiltelefon bolt és/vagy szervíz kivel tudna jobban kollaborálni?
A kérdést látod az alábbi képen is: vajon egy tartalomkészítő workshoppal való kollaborációval járna jobban egy mobiltelefonbolt vagy egy PC/laptop szerviz?

A válaszadók nagy többsége a PC, laptop szervizt jelölte meg. Hirdethetnének közös felújítási, karbantartási akciót. Az egyik partnerhez beviszed az eszközeidet, és ők maguk menedzselik le a karbantartást mindegyik eszközödre, kedvezményes áron.
Én a másik ötletet sem vetném el, hiszen a HubSpot kutatása alapján (Amerikában) 5-ből 1 ember „creator”-nek tartja magát. Ez a Z generáció esetében még magasabb. Itthon is népszerű irány, sokan akarnak influencerek és tartalomkészítők lenni. A videózás oktatása és workshopok még izgalmasabb lehetőséget kínálnak. Anno a 220volt webáruház szervezett fotózás képzéseket, és közben oktatta az embereket a készülékekkel kapcsolatban. Ha én is elmentem volna egy ilyenre, biztosan nagyobb fantáziám lenne például objektívek terén, és lehet, hogy már két objektív is ott lapulna a polcon.
Egy pub kivel kollaborálhatna eredményesebben?
Vajon melyik lenne mindkét fél számára eredményesebb? Ha egy pub egy kvízesteket szervező céggel kollaborálna, vagy ha egy streetwear ruhamárkával?

A minneresek 79%-a véleménye szerint a kvízesteket szervező céggel vagy humoristákkal való együttműködés hozna nagyobb eredményt. Valóban, a streetwear márka jópofa együttműködés lenne, de nem vonzana vissza rendszeresen embereket. Lehet, hogy a Zing Burgernek is humoristákkal kellett volna együttműködnie, nem pedig az Unreal-lel – lásd itt? (Igaz, ők nem egy pub.)
Virágbolt és csokoládé manufaktúra kollaborációjából mi sülhet ki?
Mit gondolsz! Melyik lenne eredményesebb? Ha a virágbolt és a csokoládémanufaktúra csak ajánlaná egymást, vagy ha lenne egy közös ajánlatuk, akár csak szezonálisan?

Elsöprő többség jelölte be azt, hogy közös ajánlatban kellene gondolkodniuk. Itt felhívnám a figyelmet arra, hogy nem szükséges folyamatosan együttműködni. Gondolj bele, hogy szezonális közös ajánlat esetében mindkét cég emelné a kosárértéket, sőt emiatt több embert is be tudnának vonzani.
Kozmetikai vállalkozás és egy jóga stúdió kollaborál. Hogy lesz még eredményesebb az együttműködés?
60 napos átváltoztató programot hirdetnél egy ilyen KOLLAB-ban vagy keresztmarketing, közös kuponkóddal hozna jobb eredményt?

A minneresek többsége, 65%-a a 60 napos átváltoztató programot jelölte meg. Ez egy izgalmas koncepció lenne, és mindkét fél számára könnyed kommunikációt biztosítana, mivel tágabb értelemben is tudnának közösen posztolni életmód-szépség témakörben.
Egy ékszergyártó vagy forgalmazó cég és egy ruha webáruház kollaborációja
Vajon színházba járós kampány lenne eredményesebb vagy az időszakos közös ajánlat, akár egy kollekcióval ötvözve?

Lehet, hogy a Batz eszméletlen sok kollaborációja inspirálta ennek a kérdésnek a megalkotását. Nos, itt a többség, 64%, a közös kollekcióra szavazott, de lehetséges, hogy első körben én egy közös témakampánnyal, keresztmarketinggel kezdeném a kollaborációt. Ez segíthetne felmérni az érdeklődést és a közönség reakcióját, mielőtt egy nagyobb kötelezettséget vállalnánk a közös kollekció létrehozásában.
Gondolkodsz a kollaborációban?
- A kollaborációs marketing sikeressége tényleg a kommunikáción múlik?
- Így pályázz a K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázatára….
Jelentkezz a partnereddel a K&H: üzletet ide! „az év kollaborációs ötlete” pályázatra & nyerjetek 5 millió forint értékű marketing-kommunikációs támogatást az ötlet népszerűsítéséhez! Részletek és jelentkezés: https://www.uzletetide.hu/kollab