Tavaly még nem gondoltam volna, hogy idén ennyire berobban a kollaborációs marketing a köztudatba. Úgy látszik a piaci környezet is indukálja az ilyen együttműködések létrejöttét. Nincs olyan hét, hogy ne hallanánk egy-egy olyan kampányról, amelyben két vagy több piaci szereplő közös megmozdulásáról van szó. Most nem a Tisza X Azahriah kollabról fogok írni, hanem sokkal inkább kisvállalkozó közeli példákat szeretnék hozni.
Tudtad? Te is nevezhetsz a K&H: üzletet ide! kollaborációs ötletversenyére. A jó ötlet megtalálásához készült ez a cikk. A versenyről részleteket, az uzletetide.hu/kollab oldalon találsz. Érdemes kacsintgatni a részvétellel, mert a fődíj 5 millió forint értékű marketing-kommunikációs támogatás.
A Monyonak külön kollaborációs részlege lehet
Minden hétre jut egy új KOLLAB a Monyo kisüzemi sörfőzdénél. Legutóbb például a Kifli.hu posztjában értesültem egy új együttműködésről. A márka szellemesen megjegyezte, hogy: a folyékony kifli termékükkel rukkoltak elő.
Azért, hogy ebben a forróságban egy kicsit lehűtselek titeket, példaként hozom még, egy eseménynek a hivatalos sörét, melyet szintén a Monyó készített. Ez a kollaboráció azért is jó, mert eljut egy niche célközönséghez, az eseménynek pedig szintén izgalmas, mert látványos és egyedi termékkel tudják még emlékezetessé tenni a rendezvényt.
Amit láthatunk és amit elvihetünk a Monyo projektekből az, hogy
- Mindig kommunikáld az együttműködéseket, sőt készíts olyan képeket, amit mindketten használni tudtok.
- A cég folyamataiba, napi – heti rutinjába bele kell illeszteni az együttműködéssel kapcsolatos feladatokat. Erre igazán ráéreztek a cégnél, mert sorra kötik az együttműködéseket.
Unreal X Zing KOLLAB
Egy magyar ruhamárka és egy magyar kézműves burgerező kollaborációja annyira jól sikerült, hogy még meg is kellett hosszabbítani a kampányidőszakot (a burger elérhetőségét). A két márkát mintha egymásnak teremtették volna. Van átfedés a célcsoportban, erős közösségi média jelenléttel rendelkezik mindkét márka. Láthatóan ügyesen ki is használták azt, hogy van miről posztolni az együttműködés során. Még burgerevő-versenyt is rendeztek.
Tunki Tunki X Secontaste
Az előző példákat látva úgy érezheted, hogy akkor most közös terméket kell piacra dobni egy másik céggel, ha kollaborálni akarsz. Nem, ez nem így van. A Tunki Tunki mártogatós és a Secontaste snack pusztán csak közös ajánlattal rukkoltak elő.
A Tunki Tunki mártogatós sztoriját külön feldolgoztuk: Kisvállalkozóként az élelmiszeriparban. A Tunki Tunki sztorija. Kollaboráció segíti a márkaépítést
Mittersister X Costa
Honnan tudod, hogy a kollaboráció jól működik? Úgy, hogy aki már megérezte a siker ízét, ő újra és újra akarja. A Mittersisters már kollaborált például a Carly’s Gin Toniccal és a táskakészítő workshopon a résztvevők ilyen nedűt kortyolhattak. Most pedig a Costa kávémárkával közös, tematikus eseményükkel vonzottak be újabb és újabb ügyfeleket.
Batz X Hoodlik Anna, Batz X REKAVAGO
A Batz szintén ráérzett a kollaborációra és magyar tervezőkkel való együttműködés keretén belül nemcsak a termékpalettáját tudja növelni, hanem a márka pozícionálása is megváltozott (jó irányba).
Ezsubegz X tetoválók
Verseny, pályázat, kollaboráció. Szinte halmozzák az izgalmas üzleti stratégiákat, megoldásokat ebben a KOLLAB kampányban. Egy táskatervező versenyt hirdetett, hogy a tetoválók műalkotásait teszi a táskákra. Ez egy jó ötlet, gondolat a kisvállalkozás részéről. Már egy ilyen megmozdulás pozitív hatással tud lenni a közösségi média jelenlétre is. Jól reagál a mai limitált, kollaborációval fűszerezett kisszériás termékek trendjére is. A fogyasztók keresik az ilyen egyedi megmozdulásokat, úgy érzik attól lesznek egyediek, ha ilyen limitált, vagy érdekes, más számára már elérhetetlen termékeket megkaparintanak.
Minner X Brancs
Természetesen nem csak beszélni szeretnénk róla, hanem mi is példát mutatni. A Brancs közösségi finanszírozó oldallal a célcsoportunk megegyezik, a céljaink is hasonlóak így összefogtunk. A napokban kerül majd ki a Vállalkozók versenye nevű videós műsorunk és eseményünk, amit közösen bonyolítottunk le. Természetesen nagy hasznát vettem a KOLLAB kézikönyvnek, hogy az együttműködés flottul menjen. Alig 2 hónap alatt megcsináltuk az első Vállalkozók versenye eseményt, amelyen 13 vállalkozó vett részt, és most kerülnek fel a versenyhez kapcsolódó videók a Youtube csatornánkra. A Brancs oldalán pedig szavazni lehet majd a vállalkozásokra. Lesz még folytatás, szeretnénk nagyobbat, több résztvevőset csinálni.
További ötleteket gyűjtenél? Olvasnál még a kollaborációs marketingről?
- Kollaborációs marketing ötletelés, tippek a Minnertől
- 3 kollaborációs ötlet, amivel akár 5 millió forint marketing-kommunikációs támogatást is…
- További tudnivalók a pályázatról: https://www.uzletetide.hu/kollab
- Vevőszerzési KOLLAB kézikönyv, amit a Minner készített a K&H ajánlásával. Itt tudod letölteni. Ebben még további példákat, feladatokat találsz, hogy sikeres marketing csatornád lehessen!