Kollaborációs marketing mindenhol, amerre a szem ellát! Mi ez a trend? 

Dátum

Megosztás

Tavaly még nem gondoltam volna, hogy idén ennyire berobban a kollaborációs marketing a köztudatba. Úgy látszik a piaci környezet is indukálja az ilyen együttműködések létrejöttét. Nincs olyan hét, hogy ne hallanánk egy-egy olyan kampányról, amelyben két vagy több piaci szereplő közös megmozdulásáról van szó. Most nem a Tisza X Azahriah kollabról fogok írni, hanem sokkal inkább kisvállalkozó közeli példákat szeretnék hozni. 

Tudtad? Te is nevezhetsz a K&H: üzletet ide! kollaborációs ötletversenyére. A jó ötlet megtalálásához készült ez a cikk. A versenyről részleteket, az uzletetide.hu/kollab oldalon találsz. Érdemes kacsintgatni a részvétellel, mert a fődíj 5 millió forint értékű marketing-kommunikációs támogatás. 

A Monyonak külön kollaborációs részlege lehet

Minden hétre jut egy új KOLLAB a Monyo kisüzemi sörfőzdénél. Legutóbb például a Kifli.hu posztjában értesültem egy új együttműködésről. A márka szellemesen megjegyezte, hogy: a folyékony kifli termékükkel rukkoltak elő. 

Azért, hogy ebben a forróságban egy kicsit lehűtselek titeket, példaként hozom még, egy eseménynek a hivatalos sörét, melyet szintén a Monyó készített. Ez a kollaboráció azért is jó, mert eljut egy niche célközönséghez, az eseménynek pedig szintén izgalmas, mert látványos és egyedi termékkel tudják még emlékezetessé tenni a rendezvényt. 

Amit láthatunk és amit elvihetünk a Monyo projektekből az, hogy

  • Mindig kommunikáld az együttműködéseket, sőt készíts olyan képeket, amit mindketten használni tudtok.
  • A cég folyamataiba, napi – heti rutinjába bele kell illeszteni az együttműködéssel kapcsolatos feladatokat. Erre igazán ráéreztek a cégnél, mert sorra kötik az együttműködéseket. 

Unreal X Zing KOLLAB

A videó itt, kattints ide!

Egy magyar ruhamárka és egy magyar kézműves burgerező kollaborációja annyira jól sikerült, hogy még meg is kellett hosszabbítani a kampányidőszakot (a burger elérhetőségét). A két márkát mintha egymásnak teremtették volna. Van átfedés a célcsoportban, erős közösségi média jelenléttel rendelkezik mindkét márka. Láthatóan ügyesen ki is használták azt, hogy van miről posztolni az együttműködés során. Még burgerevő-versenyt is rendeztek. 

Tunki Tunki X Secontaste

Az előző példákat látva úgy érezheted, hogy akkor most közös terméket kell piacra dobni egy másik céggel, ha kollaborálni akarsz. Nem, ez nem így van. A Tunki Tunki mártogatós és a Secontaste snack pusztán csak közös ajánlattal rukkoltak elő. 

A Tunki Tunki mártogatós sztoriját külön feldolgoztuk: Kisvállalkozóként az élelmiszeriparban. A Tunki Tunki sztorija. Kollaboráció segíti a márkaépítést

Mittersister X Costa

Honnan tudod, hogy a kollaboráció jól működik? Úgy, hogy aki már megérezte a siker ízét, ő újra és újra akarja. A Mittersisters már kollaborált például a Carly’s Gin Toniccal és a táskakészítő workshopon a résztvevők ilyen nedűt kortyolhattak. Most pedig a Costa kávémárkával közös, tematikus eseményükkel vonzottak be újabb és újabb ügyfeleket. 

Batz X Hoodlik Anna, Batz X REKAVAGO

A Batz szintén ráérzett a kollaborációra és magyar tervezőkkel való együttműködés keretén belül nemcsak a termékpalettáját tudja növelni, hanem a márka pozícionálása is megváltozott (jó irányba). 

Ezsubegz X tetoválók

@ezsubegz

✨ezsubegz X tetoválók✨ Néhány tudnivaló: -Tervek leadási határideje: Június 30. Vasárnap éjfél -Nyertes tervek kihirdetése: Július 5. Péntek -Ide küldjétek terveiteket: ezsufoto@gmail.com -Grafika mérete: Nagy felbontású pdf , CMYK-ban tervezve Hátizsák szabásminta méret: 40 x 38 cm Övtáska szabásminta méret:36 x14 cm Ha egy mintát tervezel a kettőre, akkor együtt kitaláljuk majd az elrendezést! A nyertes neve is szerepel majd a táskán ebben a formában: ezsubegz X -tetováló művészneve- Ha szeretnétek, akkor nyugodtan írjatok a tervekhez egy leírást, hogy miért ezt tervezted, hogyan szeretnéd látni a táskán, stbstb. Több művész munkáját is szeretnénk megvalósítani, szóval nem csak egy az, aki mindent visz:) Legyetek Ti azok a szerencsés művészek, akikkel együtt dolgozhatunk! #ezsubegz #collaboration #tattooartist #makingsomethingnew

♬ Lofi pop that makes you want to listen to it in the spring weather(1515121) – Captain Leaf Ball

Verseny, pályázat, kollaboráció. Szinte halmozzák az izgalmas üzleti stratégiákat, megoldásokat ebben a KOLLAB kampányban. Egy táskatervező versenyt hirdetett, hogy a tetoválók műalkotásait teszi a táskákra. Ez egy jó ötlet, gondolat a kisvállalkozás részéről. Már egy ilyen megmozdulás pozitív hatással tud lenni a közösségi média jelenlétre is. Jól reagál a mai limitált, kollaborációval fűszerezett kisszériás termékek trendjére is. A fogyasztók keresik az ilyen egyedi megmozdulásokat, úgy érzik attól lesznek egyediek, ha ilyen limitált, vagy érdekes, más számára már elérhetetlen termékeket megkaparintanak. 

Minner X Brancs

Természetesen nem csak beszélni szeretnénk róla, hanem mi is példát mutatni. A Brancs közösségi finanszírozó oldallal a célcsoportunk megegyezik, a céljaink is hasonlóak így összefogtunk. A napokban kerül majd ki a Vállalkozók versenye nevű videós műsorunk és eseményünk, amit közösen bonyolítottunk le. Természetesen nagy hasznát vettem a KOLLAB kézikönyvnek, hogy az együttműködés flottul menjen. Alig 2 hónap alatt megcsináltuk az első Vállalkozók versenye eseményt, amelyen 13 vállalkozó vett részt, és most kerülnek fel a versenyhez kapcsolódó videók a Youtube csatornánkra. A Brancs oldalán pedig szavazni lehet majd a vállalkozásokra. Lesz még folytatás, szeretnénk nagyobbat, több résztvevőset csinálni.

 

További ötleteket gyűjtenél? Olvasnál még a kollaborációs marketingről? 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!