szombat, január 16, 2021

Milyen bevételei lehetnek egy bloggernek?

Blogbevételekről fog szólni ez a cikk. Meg fogsz lepődni, hogy mennyi minden kinőhet egy blogból. Igazából a Minner.hu példáját is hozhatnám, hiszen látod, több mint 3 éves az oldal és a hirdetőkön kívül több bevételi forrása is van az oldalnak (pl. rendezvényszervezés, oktatás…). Nézzük is, milyen bevételi forrásaid lehetnek egy blogból:

  • Szponzoroktól kapsz terméket: Könnyen elérhető, hogy a célközönségedhez tartozó cégek ingyen adjanak neked termékeket/szolgáltatásokat. Például kipróbálásra, és utána írsz róla, és meg is tarthatod ilyenkor őket.
  • Szponzoroktól kapsz pénzt is, reklámozóid lesznek: Ez a szint, amikor már végre lehet pénzed belőle. Napi 1000 látogató felett már szóba állnak veled a cégek, márkák, vállalkozások. Eladhatsz cikkeket is, de a véleményem szerint a legjobb, ha szó szerint kibérelnek téged, és azt éred el, hogy fix pénzt fizessenek. A legtöbb cég weboldalát egész évben nem nézik annyian, mint téged egy hónapban, vagy egy hét alatt. Így elég jó tárgyalási alapjaid lehetnek. Egy jó stabil látogatószám esetén már havi 300 ezer -1 millió forint közötti összeget meg lehet keresni szponzorációkból.
  • Adsense, google hirdetések futtatása: Sajnos “csak” havi 10-20 ezer forintot tudsz kitermelni adsense reklámokból. Vagyis a Google elhelyezi a hirdetéseket a weboldaladon. Ha több százezret akarnál elérni, akkor napi több százezer látogató kellene.
  • Affiliate, partnerprogramok: Ahogyan az Adsense, sajnos az affiliate sem ad annyi bevételt, hogy megérje vele foglalkozni. Bár van olyan cég, aki szépen fizet az átirányított vevőkért, de ezek nagyon ritkák. Sajnos a céges oldalról se kapsz megfelelő támogatást.
  • Több sikeres influencer is később közösségi média marketinges lesz, vagyis Facebook oldal- vagy Instagram oldalkezelő, online marketinges. Miért? Mert egy bloghoz eleve hozzá tartozik, hogy jó online marketinges is egyben az illető. Főleg akkor, ha reklámozók is megjelennek az oldalán, akkor elengedhetetlen, hogy értsen ehhezEhhez kapcsolódó cikkek: 

  • Szövegírás, bérbloggerkedés: Vagyis cégeknek, márkáknak te írod meg a szövegeit, blogbejegyzéseit, amit az ő blogjukon, közösségi oldalukon jelenítetek meg. 
  • Könyvírás – igen ez is egy jó cél lehet, főleg “passzív” jövedelem miatt. A nagy követőtábor pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy sikeres szerző legyél, és akár több könyved is legyen.
  • Extrák: Miután kicsit is befutottál, könnyű elérni, hogy ingyen
    • mehess rendezvényekre,
    • éjszakát tölts el egy-egy hotelben,
    • ingyen termékeket kapj.
  • vloggerként szóba jöhet még a céges videók készítése megrendelésre: 144. ötlet – céges videókészítés, videó stúdió és a 39. ötlet – animációs videókészítés cégek számára
  • Személyes márka, vagy saját cég: saját termék, brand felépítését is megkönnyíti a közösségi média. Sőt egy sikeres közösségi média szereplő könnyedén fel is tud futtatni egy új terméket, vagy akár startupot. Ha felhúztál egy jó erős tábort valamelyik közösségi oldaladon, és több mint 10 000 követővel rendelkezel, akik aktívak is és kötődnek hozzád, akkor nagy lehetőség kínálkozik egy saját cég felfuttatásában. Szinte alig kell költened a marketingre. Akár hasonlóan, mint a Minner. A blogomnak és a Facebook oldalamnak köszönhetően minimális marketing költséggel több szolgáltatásomat is tudom értékesíteni.
    Erre nagyon jó példák: Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el a vállalkozásod
  • Webshop: Egyébként is érdemes webshop mellé blogot üzemeltetni. Mi történne akkor, ha ezt megelőzöd, és először nem a webshopot, hanem a blogot hozod létre.
  • Rendezvényszervezés: Természetesen nem mindenkinek van hozzá érzéke, de amikor már többször szerveztél olvasótalálkozót, akkor rájössz, hogy lehet az ilyen eseményekből keresni. A Minner például pókerversenyeket szervez, de volt már mozis esemény is. Ezek a szórakoztató programok az oldalnál, egyébként szakmai előadásokat szervezek.
  • Nézd meg a Minner bevételei miből származnak: Így lettem sikeres blogger, és építettem köré egy vállalkozást – A Minner-sztori
  • És mi lenne, ha mindent szponzorálnának? Cikk: Egy blogger / vlogger, aki szponzor termékeken szolgáltatásokon él és nem költ semmire. Lehetséges ez?

Mit kell tenned, hogy sikeres blogger legyél?
1. opció: Rákeresel a weben, más hogy csinálja, próbálsz online tanulni (ez elég nehéz, és hosszú idő lesz)
2. opció: Jelentkezel a Minner blogger oktatására:
Most már nem személyes oktatást tartok, hanem online kurzushoz csatlakozhatsz. Videókon keresztül tanítalak meg nemcsak a bloggerkedésre, hanem online marketing szakembert is faragok belőled.  Így a bevételi forrásaid nagyobbak lesznek, illetve egy sikeres bloggernek ehhez is kell érteni.

Jelentkezz most! Blogger képzés/szabadúszó képzés 

Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötletek a Minner-en:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek