Milyen bevételei lehetnek egy bloggernek?

Blogbevételekről fog szólni ez a cikk. Meg fogsz lepődni, hogy mennyi minden kinőhet egy blogból. Igazából a Minner.hu példáját is hozhatnám, hiszen látod, több mint 3 éves az oldal és a hirdetőkön kívül több bevételi forrása is van az oldalnak (pl. rendezvényszervezés, oktatás…). Nézzük is, milyen bevételi forrásaid lehetnek egy blogból:

  • Szponzoroktól kapsz terméket: Könnyen elérhető, hogy a célközönségedhez tartozó cégek ingyen adjanak neked termékeket/szolgáltatásokat. Például kipróbálásra, és utána írsz róla, és meg is tarthatod ilyenkor őket.
  • Szponzoroktól kapsz pénzt is, reklámozóid lesznek: Ez a szint, amikor már végre lehet pénzed belőle. Napi 1000 látogató felett már szóba állnak veled a cégek, márkák, vállalkozások. Eladhatsz cikkeket is, de a véleményem szerint a legjobb, ha szó szerint kibérelnek téged, és azt éred el, hogy fix pénzt fizessenek. A legtöbb cég weboldalát egész évben nem nézik annyian, mint téged egy hónapban, vagy egy hét alatt. Így elég jó tárgyalási alapjaid lehetnek. Egy jó stabil látogatószám esetén már havi 300 ezer -1 millió forint közötti összeget meg lehet keresni szponzorációkból.
  • Adsense, google hirdetések futtatása: Sajnos “csak” havi 10-20 ezer forintot tudsz kitermelni adsense reklámokból. Vagyis a Google elhelyezi a hirdetéseket a weboldaladon. Ha több százezret akarnál elérni, akkor napi több százezer látogató kellene.
  • Affiliate, partnerprogramok: Ahogyan az Adsense, sajnos az affiliate sem ad annyi bevételt, hogy megérje vele foglalkozni. Bár van olyan cég, aki szépen fizet az átirányított vevőkért, de ezek nagyon ritkák. Sajnos a céges oldalról se kapsz megfelelő támogatást.
  • Több sikeres influencer is később közösségi média marketinges lesz, vagyis Facebook oldal- vagy Instagram oldalkezelő, online marketinges. Miért? Mert egy bloghoz eleve hozzá tartozik, hogy jó online marketinges is egyben az illető. Főleg akkor, ha reklámozók is megjelennek az oldalán, akkor elengedhetetlen, hogy értsen ehhezEhhez kapcsolódó cikkek: 

  • Szövegírás, bérbloggerkedés: Vagyis cégeknek, márkáknak te írod meg a szövegeit, blogbejegyzéseit, amit az ő blogjukon, közösségi oldalukon jelenítetek meg. 
  • Könyvírás – igen ez is egy jó cél lehet, főleg “passzív” jövedelem miatt. A nagy követőtábor pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy sikeres szerző legyél, és akár több könyved is legyen.
  • Extrák: Miután kicsit is befutottál, könnyű elérni, hogy ingyen
    • mehess rendezvényekre,
    • éjszakát tölts el egy-egy hotelben,
    • ingyen termékeket kapj.
  • vloggerként szóba jöhet még a céges videók készítése megrendelésre: 144. ötlet – céges videókészítés, videó stúdió és a 39. ötlet – animációs videókészítés cégek számára
  • Személyes márka, vagy saját cég: saját termék, brand felépítését is megkönnyíti a közösségi média. Sőt egy sikeres közösségi média szereplő könnyedén fel is tud futtatni egy új terméket, vagy akár startupot. Ha felhúztál egy jó erős tábort valamelyik közösségi oldaladon, és több mint 10 000 követővel rendelkezel, akik aktívak is és kötődnek hozzád, akkor nagy lehetőség kínálkozik egy saját cég felfuttatásában. Szinte alig kell költened a marketingre. Akár hasonlóan, mint a Minner. A blogomnak és a Facebook oldalamnak köszönhetően minimális marketing költséggel több szolgáltatásomat is tudom értékesíteni.
    Erre nagyon jó példák: Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el a vállalkozásod
  • Webshop: Egyébként is érdemes webshop mellé blogot üzemeltetni. Mi történne akkor, ha ezt megelőzöd, és először nem a webshopot, hanem a blogot hozod létre.
  • Rendezvényszervezés: Természetesen nem mindenkinek van hozzá érzéke, de amikor már többször szerveztél olvasótalálkozót, akkor rájössz, hogy lehet az ilyen eseményekből keresni. A Minner például pókerversenyeket szervez, de volt már mozis esemény is. Ezek a szórakoztató programok az oldalnál, egyébként szakmai előadásokat szervezek.
  • Nézd meg a Minner bevételei miből származnak: Így lettem sikeres blogger, és építettem köré egy vállalkozást – A Minner-sztori
  • És mi lenne, ha mindent szponzorálnának? Cikk: Egy blogger / vlogger, aki szponzor termékeken szolgáltatásokon él és nem költ semmire. Lehetséges ez?

Mit kell tenned, hogy sikeres blogger legyél?
1. opció: Rákeresel a weben, más hogy csinálja, próbálsz online tanulni (ez elég nehéz, és hosszú idő lesz)
2. opció: Jelentkezel a Minner blogger oktatására:
Most már nem személyes oktatást tartok, hanem online kurzushoz csatlakozhatsz. Videókon keresztül tanítalak meg nemcsak a bloggerkedésre, hanem online marketing szakembert is faragok belőled.  Így a bevételi forrásaid nagyobbak lesznek, illetve egy sikeres bloggernek ehhez is kell érteni.

Jelentkezz most! Blogger képzés/szabadúszó képzés 

Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötletek a Minner-en:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek