Sőt, nem csak termék ötletek kapsz, hanem így valójában a gyártót is egyből megtalálod. Már korábban írtam, hogy még a kínaiak is a közösségi finanszírozó kampányokból merítenek ötletet, hogy milyen termékeket gyártsanak. Miért? Mert látható érdeklődés szintje egy-egy termék iránt, a kereslet. Amire sokan adtak be pénzt (előrendelést), az nekünk is jó lehet.
Olyan, mintha megtalálnád az éppen aktuális problémákra a megoldásokat, termékeket.
Na, de kezdjük az alapokkal – közösségi finanszírozó oldalak, működésük (Ha tudod lépj tovább!)
Bárki gyűjthet pénzt az ötletére a közösségi finanszírozó oldalakon. Ahol az emberek előre odaadják a pénzt, hogy majd elkészüljön a termék, játék, stb. és egy későbbi időpontban megkapják. (A közösségi finanszírozásról bővebben itt)
A két legnagyobb ilyen oldal a Kickstarter és az Indiegogo.
Transzparensen látjuk azt, hogy mennyi pénzt gyűjtöttek az egyes ötletekre a cégek, új vállalkozások. Így könnyű keresni közöttük és könnyen meg is tudjuk kik ők, fel tudjuk velük venni a kapcsolatot, ha szeretnénk árulni a termékeiket.
A termékkeresési ötlet
Két dolgot tehetünk. Először is megnézhetjük az éppen futó kampányokat a fent belinkelt oldalon (a most frisseket), vagy a másik megoldás, hogy lekérdezzük a sikeres kampányokat. Utóbbi azért jó, mert akkor már biztosan elkészült a termék, ha szeretnénk tőlük beszerezni (értsd: az ötletgazdától).
Kickstarter – keresője (kép is segít, hogy mit kell kiválasztani, itt a sikeres projekteket választottuk). „More filter” gombra kattintottam.
Termékek keresése következik. Tehát meg kell nézni, hogy egy-egy projektnél
- mi a termék – természetesen ötletelj azon, hogy mennyire lehet komplett webshopot felépíteni rá, hogyan tudsz visszatérő vásárlókat szerezni arra a termékre építve.
- Nézd meg mennyien adtak bele pénzt (backers),
- Mik a visszajelzések, leszállították-e a terméket (update menüpontban látod)
- Két dologra jó:
1. Ötletet ad, hogy mit árulj. Inspirálódj!
2. A projekt gazdákat megkeresni, hogy viszonteladójuk leszel Magyarországon vagy akár egész Európában. Ez a legjobb választás igazából, mert őket ilyenkor még nem keresik meg, így könnyű akár kizárólagosságot is kérni. - Extra haszon, hogy a közösségi finanszírozó kampányok szövegéből, videóiból sokat tanulhatsz. Mivel elmagyarázzák, mi az a fő probléma/ igény amire létrehozták a terméket és mi a megoldásuk. Sőt a marketing kampányaid tekintetében is ötleteket adhat.
Termék ötletek
Power bank termékek
Itt van például ez a powerbank, az utóbbi időben nagyon sok tőkét kapott. Persze néhány ezer forintért lehet már Kínából is rendelni hasonlót. (A kampány oldaluk)
332 000 dollárt gyűjtöttek össze és bár még fut a kampány, de már 2072 vásárlójuk volt. Tehát 100 millió forintot már összegyűjtöttek.
Ezen a területen már több sikeres tőkegyűjtés is volt a közösségi finanszírozó oldalakon, tehát látszik, hogy a felhasználók keresik az újdonságokat.
Több mint egy könyv
Ez a megoldás nagyon tetszett. Egyrészt akár te is meg tudod csinálni, sőt akár úgy is, hogy másodlagos termék kiegészítőként adod el már meglévő könyvek (itt detektív könyv) mellé. Másik megoldás, ami itt még felmerült, hogy akár online összekötve is, különböző feladványokkal! Kattints ide és meríts ihletet a termékből! (Társasjáték piacon készített hasonló koncepcióban egy terméket az egyik ügyfelem. Vagyis folyamatosan újjal jönnek elő és nemzetközi piacon értékesítik.)
GPS termékek
A fenti kerékpár riasztó GPS termékre az ötletgazdák 160 000 eurót gyűjtöttek össze, 1000 vásárló rendelte elő a terméket. Kattints ide és nézd meg a kampány oldalukat.
Érdemes körülnézni az oldalon, mert sok hasonló lopás gátló, nyomkövető termékre gyűjtöttek össze pénzt már az ötletgazdák.
Egy olyan webshop vonzaná a vásárlókat, ahol lehetne venni kutya nyakörvet GPS nyomkövetővel vagy GPS-es okosórát gyermekeknek….
Másik termék: Ezt nézd, erre a GPS-es, nyomkövetős eszközre, amit bármire rá tudsz tenni, 100 millió forintot gyűjtöttek össze. Ha elveszne bármid… (Kampány oldala)
Még írok ide, gyere vissza később! Válogatok még ötleteket. Ha te találtál és át szeretnéd beszélni, akkor bátran írja a Minner FB-jára (Messenger) és átbeszéljük – velem fogsz beszélni.
Tehát itt inspirálódhatsz:
- Kickstarter – keresője
- Indiegogo kampány keresője
- Több mint 30 webáruházzal kapcsolatos cikket: minner.hu/webaruhaz/
- A cikk elején a borítóképen látható termék kampányoldala itt van. Látványos egyébként, de csak arra építeni nem lenne érdemes, talán úgy, hogy valamilyen lakberendezéses shop mellé.
Fotó: Kickstarter