Print on demand startup ötlet, amit már ma is el tudsz indítani. Dropshipping a nyomdaiparban

Dátum

Megosztás

Amikor először hallottam a nyomdai dropshippingről, azonnal megmozgatta az agytekervényeimet. Nem csak plusz bevételi forrást jelenthet a grafikus, marketinges, rendezvényszervező szakmának, hanem startupot, digitális vállalkozást is indíthatunk rá. Ez pedig vagy egy új induló digitális vállalkozás alapja lehet, vagy a következő lépcső az előbb már említett grafikus, marketinges szolgáltatás skálázásában.

Nyomdai dropshipping lényege

Úgy elindíthatsz egy nyomdai szolgáltatást az ügyfeleid részére, hogy neked az ügyfél egyeztetéssel kell csak foglalkoznod, továbbá a számlakiállítással, minden mást megcsinál helyetted a nyomdai dropshipping partnered, aki a Printnagyker. A kész nyomdai termék (molino, roll-up, megállítótábla…) árát a vevő neked fizeti, te határozod meg az árat, majd leadod a megrendelést a Printnagykernek egy online felületen, akik elkészítik, sőt ki is küldik az ügyfél részére a te nevedben. Mindenhol a te neved / márkád szerepel. A folyamatot természetesen nyomon tudod követni. A beruházás összege pedig konvergál a 0-hoz, nem kell eszközöket, gépeket venned, csak akkor van kiadásod, ha már jött bevétel! Óriási!

A startup, digitális ötlet

Hogyan indítunk el egy szolgáltatást? Mit tanultál a Minnertől? A kockázat csökkentése érdekében minél kevesebb funkcióval, minél kevesebb fejlesztési költséggel, ahogy fogalmazni szoktam:

-1-ről indulunk, lebutítjuk az ötletet.

Tudtad, hogy már szinte mindent leprogramoztak? Vagyis úgy fogalmazok, hogy legalább vannak olyan fázisban, amit használhatsz a piacralépésnél, és ha láthatóan van érdeklődés, akkor fejleszted tovább, vagy teljesen újat vetsz be.

A cél most az, hogy keress egy olyan megoldást, mint például a PitchPrint nevű megoldás, ami olyan rendszert ad a kezedbe, hogy a felhasználók saját maguk szerkeszthetik meg a dizájnjukat, marketing eszközüket és küldik neked megrendelésre (amit ugye te dropshippingként üzemeltetsz).

Nézd itt például Rollup-ot tudok szerkeszteni a PitchPrint-nél. És ha ezt a platformot használod a weboldaladon belül, akkor én a kész rollup-ot tőled rendelném meg, neked fizetem ki (pdf-ben menti le, de a vevő nem kapja meg a kreatívját).

A fenti rendszer például WordPress-re épül, azon belül Woocommerce megoldást használ a megrendelések kezeléséhez. De találsz még hasonló rendszert, ha ügyesen keresel. De kereshetünk együtt is, írj chaten (Minner FB-nak), ha ebben gondolkodsz!

Tehát hogy néz ki így az ötlet?

  • Beizzítod a weboldaladat, egy olyan rendszerrel, ahol a felhasználó maga tudja szerkeszteni a marketing anyagait.
  • Miután végzett, lementette, meg tudja tőled rendelni. Amibe, ha kell bele tudtok ti is nyúlni, ha kicsit mondjuk bénácska lett. De a Canva.com sikeréből látszik, hogy sablonokat kell gyártani és a fogyasztónak sokkal több sikerélménye lesz, neked pedig vásárlód.
  • A rendelés és fizetést követően (mivel egyedi termék, így nincs elállás) megrendeled nagyker áron a nyomdai anyagokat a Printnagykertől, aki a te nevedben ki is küldi azt a vásárlónak.

Ilyen vállalkozás marketingjéről beszéltem egy korábbi podcastban, hallgasd meg (Spoitfy, Apple Podcast link vagy az alábbi lejátszón):

Ami még fontos, ezek a marketing eszközök érhetők el jelenleg a Printnagykernél (az ügyfelek ezeket kérik és majd kérhetik tőlünk):

  • molino (ponyvás)
  • mesh háló
  • vinyl
  • plottervágás
  • megállítótábla
  • roll-up
  • Citylight
  • plakátkeret
  • tapéta
  • autófólia
  • perforált ablakfólia (autóhátsóüveg, vagy például kirakatfóliázásra)
  • festővászon
  • táblák
  • blueback papír
  • falmatrica
  • autómágnes
  • padló lamináló

Vedd fel a kapcsolatot a Printnagykerrel és kezdjétek el a közös munkát! Kattints ide!

Ez tetszett! Ehhez kapcsolódó cikkek?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...