blank

Print on demand vállalkozás indítása lépésről lépésre az ILP POD-dal

Dátum

Megosztás

Nemrég bemutattuk a print on demand üzleti modellt, amely során a termékértékesítés már legyártott raktárkészlet nélkül történik, és egy-egy rendelés beérkezésekor készül csak el a tényleges áru a POD szolgáltató által. Ez gyakorlatilag kiszervezett gyártás és logisztika, te a tervezésért és értékesítésért felelsz (azaz semmiképp sem passzív jövedelemről beszélünk). Most nézzük meg, hogyan hozhatod létre a POD shopodat az egyik hazai szolgáltatónál, az ILP POD-nál!

Regisztráció

Az I Love Póló print on demand szolgáltatását fogom kipróbálni ebben a cikkben. A honlapon a bal felső sarokban a Regisztráció gombnál már ki is választhatjuk, hogy vásárlóként vagy designerként szeretnénk fiókot létrehozni. A regisztrációs űrlap beküldése és egy email visszaigazolás után már tölthetjük is ki a céges vagy személyes adatainkat.

blank

Mivel ezen az oldalon „civilként” is hozhatunk létre boltot, regisztráció után kell választani hogy magánszemélyként vagy céges formában szerződünk a szolgáltatóval. Az adatok megadása után, az ÁSZF elfogadásával létre is jön egy automatikusan generált szerződés a szolgáltató és a regisztráló fél között, aminek elolvasásával és elfogadásával lesz teljes a profilunk (a szerződést pedig e-mailben is megkapjuk).

Bolt létrehozása

A designer profilunkhoz nem jár automatikusan webshop, azt manuálisan kell létrehoznunk a profilunkban a Boltjaim menüpont alatti +Új bolt gombra kattintva.

blank

Bolt nevet, egymondatos leírást, szlogent, Facebook Pixel kódot, és vizuális elemeket (logó, borítókép) adhatunk itt meg, de ezek a későbbiekben is változtathatóak. A Mentés gomb megnyomása után ez a képernyő fogad:

blank

Az Eladások fülön sok információ még nincs, a Minták fülön tudok majd új designt feltölteni, a Bolt beállításai fülnél pedig az előbb megadott adatokon változtathatok.

A boltom nevével pedig létrejött annak aloldala, saját logóval, háttérképpel. Itt jelennek majd meg a mintáim:

blank

Érdekesség: az Új bolt hozzáadása funkció megmarad ezután a lépés után is. Az ILP POD oldalán egy regisztrációval 3 különálló boltot hozhatsz létre párhuzamosan, így ha különböző designokkal, célcsoportokkal, márkákkal próbálkoznál, akkor van erre lehetőséged.

Hozzuk létre az első terméket! Kész minta feltöltése

Kattintsunk a Minták fülre, majd a piros Minta feltöltésegombra. Ezután lehetőséget kapunk saját, kész minta feltöltésére – a másik opció, a szerkesztő használata jelenleg csak a vásárlásnál működik, egyelőre a boltodhoz nem tudod adni az ott készült terveket. Én a Canvában készítettem dizájnt. A kép feltöltéséhez a minta fontos tulajdonságait, képméret, engedélyezett formátum, felbontás stb, a képen olvashatod:

blank

A feltöltő oldalon a Tallózásgombra kattintva akár 15 mintát is kiválaszthatunk egyszerre, nekem most csak egy volt.

blank

Tallózás gomb megnyomásával megnyílik egy ablak ahová drag and drop módszerrel be is húzhatod a kívánt fájlt, vagy a fájlkezelőből kiválaszthatod a designt. Ezután meg kell nyomni a piros Feltöltés indítása gombot, és rövid feldolgozás után meg is jelenik a kiválasztott dizájn a boltunk oldalán a Minták fül alatt:

blank
blank

Ezen a ponton még nem vagyunk készen! A minta jobb alsó sarkában látszik egy kis sárga homokóra, ezzel figyelmeztet a rendszer hogy a minta még nem aktív, ellenőrzésre vár. Alatta a fogaskerék ikon visz el azokhoz a beállításokhoz, amiket meg kell tenned hogy a termék ellenőrzése megkezdődjön (nekem a feltöltés másnapjára már ellenőrzésre került és megjelent a minta a példa boltomban):

blank

A képen látható adatokat kell megadnunk. Fantázianév és termékleírás mellett opcionálisan bekategorizálhatod az I Love Póló shop kategóriái alapján is a terméked, ezzel a fő webshopban, az I Love Póló márka alatt is rátalálhatnak a vásárlók. Ha ezt üresen hagyod, csak a saját shopodban lesz elérhető a minta. Létrehozhatsz saját termékkategóriákat amik a te boltodra lesznek érvényesek és engedélyezheted, hogy a vásárlók (nem más designerek) személyre szabják vásárláskor ezt a mintát.

Ugyanezen a képernyőn lejjebb görgetve beállíthatod, a POD szolgáltató melyik termékein legyen elérhető a feltöltött minta, és megadhatod, milyen áron szeretnéd ezeket értékesíteni. Különböző fazonú pólók, pulóverek, felsők vannak jelenleg a kínálatban, továbbá bögre, tornazsák, vászonszatyor.

blank

Miután minden adatot kitöltöttem és lementettem, ismét a boltom oldala fogadott, a zöld színre váltott homokóra pedig jelzi hogy a minta ellenőrzése folyamatban van.

Hiányosságok

Tetszett az egyszerű regisztráció és boltnyitás, azonban a termékek személyre szabásánál maradt aggályom. A minta feltöltés után a termékekre még férne egy kis finomhangolás. Ahogy látjátok a fenti képen, a feltöltött png fájlt automatikusan helyezte el a rendszer a pólók elején, középtájt. Nem találtam opciót ezt változtatni, például a hátoldalra tenni, vagy kicsinyíteni/nagyítani a mintámat. Erre az ILP saját szerkesztőjében lenne megoldás, onnan viszont a rendszer jelenleg nem engedi átmenteni a mintát a boltunkba.

Azt azonban mindenképp hozzátenném, hogy az I Love Póló print on demand szolgáltatása egy egyelőre nagyon új, folyik a továbbfejlesztése, új funkciók programozása. Addig is, amíg ezek elkészülnek, egy használható rendszert kapunk és egy nap alatt elkezdhetjük a mintáinkat értékesíteni. Az ILP pedig dedikált Facebook csoportban segíti a POD-ozókat, így nem maradsz egyedül a kérdéseiddel.

Kapcsolódó tartalom

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...