Testépítőből táplálkozási szakértő lett, majd lett egy webshopja, a YUMM – sztori

Bányai Adriánt már régóta figyelem, mert majdnem egyszerre indítottuk a blogunkat, online magazinunkat, csak ő fitnesz és egészséges táplálkozással foglalkozó vonalon, míg én egy üzleti oldalt. Igen, egy újabb sztorit hozok példának a környezetemből, hogy ezzel inspiráljalak, motiváljalak a vállalkozásod építésére, és az ismertségi körömet is ezzel támogassam, na és őket is motiváljam. Nézzük is az ő sztoriját!

Diploma – Multi – Majd váltás >>> Személyi edző

Tizenévesen az informatika érdekelte, így azt tanulta, majd az EKF-en szerezte meg a diplomáját. Azonban az iskola után más vizekre evezett. Ahogy mások, ő is vidékről költözve próbálta ki a budapesti multis világot, de hamar rájött, hogy távol áll tőle. Miután visszaköltözött vidékre, egy ideig az informatika és a marketing területén dolgozott, majd a fitnesz iránti szenvedélyétől fűtve szakmát váltott, így lett személyi edző. E mellett egy kisebb online vállalkozásban is kipróbálta magát.

A blog, és hozzá kapcsolódó vállalkozások

A clean eatinggel 2013-ban kezdett el foglalkozni. Az ötlet onnan jött neki, hogy ekkor már pár éve komolyabban foglalkozott a konditermes edzésekkel, és egy olyan diétát keresett, ami elősegíti a fejlődését nem csak a fizikum, de az egészség terén is. Ekkor talált rá a tengerentúlon népszerű táplálkozási koncepcióra, ami meglepetésére idehaza teljesen ismeretlen volt. Komolyan vette, és megérte, hiszen versenyzői szintre emelte vele fizikumát olyannyira, hogy több férfi fitneszmodel (men’s physique) versenyen is kipróbálta magát, ahol dobogós helyezéseket ért el. Ráadásul a táplálkozással kordában tudta tartani ízületi betegségét is. Kézenfekvőnek tűnt, hogy ezt a táplálkozási irányzatot bemutassa másoknak is, ezért indította el a cleaneating.hu weboldalt. Az oldalra akkor még hobbiból, inkább a saját lelkesedése fenntartása céljából publikált saját írásokat és recepteket. A weboldal meglepően hamar népszerű lett, pedig minimális költséggel készült, és elmondása szerint mai szemmel nézve színvonaltalan volt. Egy idő után választania kellett a profi és a hobbista irány között. Ő az előbbit választotta, így jutott el oda, hogy a Clean Eatinget ma már saját cége viszi.

Az újdonság – YUMM!

A YUMM! tiszta nasi egy nasidoboz-szolgáltatás. Azért találta ki, mert szerette volna, hogy azok is megtalálják a számításukat, akik csak egészséges, teljesen természetes finomságokkal szeretnék kielégíteni a nassolás iránti igényüket. A sok egészségesnek mondott élelmiszer között még ma is ritka, ami „clean szemmel” is megfelelő, azaz 100% természetes alapanyagokból áll, és a kalóriaértékhez viszonyítva magas hasznos tápértékkel bír. A dobozokba 10 db ilyen snack kerül, bizonyos időközönként más-más válogatásban, ráadásul a kedves csomagolás miatt ajándéknak is tökéletes. A YUMM! és a Clean Eating két külön márkanév, de lazán kapcsolódnak egymáshoz. Ezzel az előélettel és felületekkel könnyebb a célközönségét elérni, és az is nagyon sokat jelent, hogy az elmúlt évek során alaposan megismerte őket, így tényleg azt tudja kínálni, amire igényük van.  Persze mivel szűk réteget célzó termékeket egy ma még kevésbé ismert szolgáltatással kötötte össze, inkább egy side-projectként tekint rá, mindazonáltal örömmel csinálja, és vállalkozása fejlődéséhez is tökéletes.

Adrián írta:

Emlékezetes nehézség volt, hogy közel 2 évem ment rá, hogy a Clean Eating márkanévre hazai kizárólagos jogot szerezzek. Végül sikerült, ami azért jó, mert így ez az irányzat nem jut a divatdiéták, vagy mondjuk a Paleo sorsára. (Más kérdés, hogy márkanévtolvajok így is próbálkoznak.) Rengeteg apróbb nehézség merült fel az Életmódprogram nevű előfizetési rendszer működtetése során is. Egy nehézség, vagy inkább hátrány a személyes hiányosságomból is adódik, miszerint nem szeretek szerepelni és nem végzek selfbrandinget. Folyamatosan hívnak műsorokba, előadásokra és célszerű lenne egy Youtube csatorna is, azonban ez nem az én világom.  Azonban a legnagyobb nehézségek most fognak jönni. A YUMM! tapasztalatait megismerve tervezek egy részben hasonló, de mégis más jellegű projektet, amit azt hiszem definiálhatok táplálkozási startupként is. Továbbá tervben van egy saját márkás termékvonal készítése is és még pár remek ötlet, amikhez azonban már tőkéstárs bevonására lesz szükség, és ez még nincs megoldva.

Friss információ! Adrián eladta a bizniszét! Egyébként egy szintén Minner olvasónak. 

Mit tanulhatunk, leshetünk el Adriántól?

A clean indulásakor edzőként már képben volt a sporttáplálkozással, azonban így is szükség volt arra, hogy autodidakta módon tanuljon. A táplálkozástudományt és a clean eatinghez köthető elméleteket külföldi forrásból szerezte be. Ez anno sok energiát elvitt, de olyan befektetés volt számára, ami később megtérült. Már többször is említettem, hogy érdemes lebutítani az ötletedet, vagy másik megoldás, hogy csak csináld, és megismered a piacodat, az igényeket, és úgy tudsz fejlődni, amit a piac értékel. Adriánnál is felfedezhető ez, mivel a blogját egyébként úgy sikerült felhúznia, hogy közben még szponzorokat is szerzett. Most pedig a több éves tartalomkészítés még jobban megtámogatja a webshopja indulását, sőt az elmúlt évek alatt összegyűjtött 40 000 Facebook követő szintén egy előny. Nem is beszélve arról, hogy ez idő alatt elmélyült az online marketingben és a termékbevezetésben is, ami elősegítette a mostani piacralépést. És még valami, amit én nagyon becsülök benne, az a kitartás, a következetesség. Hajrá Adrián!
Mintha már írtam volna hasonlóról igaz? >>> Itt a cikk >>> Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el a vállalkozásod

Hasonló sztorik érdekelnek? Olvasd el ezeket: 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek