0 forintból vállalkozás

Ez a tartalom a Minner hírlevelében jelent meg, és most azért tettem ki az oldalra, mert az utóbbi időben ezt olvastátok a legtöbben, és erre érkezett a legtöbb interakció (többen tovább is küldtétek a levelet.) Így jónak láttam megosztani a nagyközönséggel is, nem csak a kiváltságosokkal,  akik szombatonként a hírlevelet olvassák. Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmat hírlevélben olvasni, kattints ide és iratkozz fel a Minner hírlevelére!

Kedves Hírlevél Olvasó!

Jó hír!!! A KATA (egyéni vállakozó) bevételi (felső) határa jövőre 12 millió forint/év lehet. Ez azért jó, mert így még érdemesebb vállalkozást indítani.Számokban ez azt jelenti:

  • főállású KATA adózású vállalkozók esetén 12.000.000 Ft bevétel esetén 11.345.000 Ft nettó bevétel érhető el. Ezt már arra költöd, amire akarod!!!
  • mellékállású KATA adózású vállalkozók esetén 12.000.000 Ft bevétel esetén 11.645.000 Ft nettó bevétel. Utóbbi összeget arra költöd, amire akarod!!!
  • Fontos!! A törvényváltozás eredménye az is, hogy alanyi adómentességet – azaz áfa mentességet – csak évi 8 millió Ft-ig lehet majd igénybe venni, tehát 8.000.000 Ft feletti árbevétel esetén be kell jelentkezni az áfa fizetési kötelezettség alá, tehát 8-12 millió Ft között mindenképpen áfát kell fizetni.
    Tehát 8 millió árbevételig nem foglalkozol az áfával, még olcsóbb is lehetsz addig. Felette viszont már bele kell kalkulálnod az áfát, és áfás számlát kell kiállítanod vevőid számára.  És az áfás összeg is beleszámít a bevételi határba… De még így is kedvező!!!

Nem mindnekinek áll rendelkezésére több millió forint arra, hogy vállalkozást indítson. Viszont csábító lehet a vállalkozói lét, mert ha bejön az üzlet, akkor milliókat lehet keresni akár havi szinten is, vagyis többet, mint alkalmazottként. A minneren többször írtam, hogy akár egy nagyobb kaliberű vállalkozás ötletet is el lehet indítani kicsiben. Gondokozz!!! Tervezz!!!

Ha 0-ról akarsz valamit elindítani, akkor valósznűleg az agyadat kell majd használnod. Vagyis szellemi munkából tudsz először valamit elindítani. Elvileg. Gyakorlatilag a Minner tele van olyan ötletekkel, ami néhány tízezer forintból akár már elindítható és kézzel fogható terméket, munkát adsz ki a kezed közül.

Oké, ez mind szép és jó, de webáruház indítását is el lehet indítani 0-ról? Persze!!! Többször is írtam már a Minneren, hogy egy webshopot akár már a vaterán elindíthatod. Sőt, párhuzamosan az épülő webshopoddal együtt.  Miért jó ez? Mert a vaterán keresztül stabil bevételed lesz, és még ügyesen (kreatívan) a webshopodat is reklámozhatod. Ehhez kapcsolódó régebbi hírlevél: Így növeld a pénztárcád tartalmát karácsonyra
Ezeket azért írom le, mert lehet, hogy elsiklottál az ötletekben leírtak felett, amikor azt írtam, nem kellenek milliók adott ötlet elindításához.

Vevő, vevő, eladás!!!! 
Mivel kevés pénzből akarod elindítani, így valósznűleg pont marketingre nem fog jutni pénz. Ezért kell nagyon odafigyelned, hogy nap mint nap minél több ember halljon, találkozzon a termékedről/szolgáltatásodról!!! Még a fodrásznál is arról kell beszélned.
Tudod, nem fog az isteni szikra beléjük csapni, hogy hééé XY-nak a szolgáltatása kell nekem. Először hallania kell róla!!!

Gondolj bele!!! 

  • Weboldalad olcsón meglehet, mert arra ott a WordPress. (WordPress gyorstalpaló, eléréséhez kattints ide!) 
    – egyszerű weboldaltól akár a webshopig. Bár utóbbit nem javaslom, webshopot jobb bérelni (havi néhány ezer forint).
  • Ha előre tervezel, és átgondolod, mivel tudod elérni, hogy naponta több tucat emberrel kerüljön kapcsolatba a terméked/szolgáltatásod, akkor a növekedés elindul rövid időn belül. Gondolj bele! Ha nem hallanak a termékedről/szolgáltatásodról, miért vásárolnának tőled??? 
  • Használd ki a közösségi oldalak adta lehetőségeket. A Facebookon már napi 100 forinttól reklámozni tudsz, és sikereket is tudsz elérni. Megéri a befektetés.
  • Léteznek olyan marketing eszközök, amiket könnyedén ki tudsz használni!!! Erről írtam a Minneren az egyik cikksorozatban: Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés
  • El akarsz adni? Nem véletlen láttam meg a lehetőséget a hideghívás oktatásban. Aki ezt megtanulja, milliókat tud keresni, és nem kell pénzt befektetnie. Kezdő vállalkozóknak kötelező!!! Meglévőknek pedig egy újabb ugródeszka!!! Jelentkezz a február 4-i képzésre, részletek:  Vállalom, hogy 1 órán át értékesítem (telefonon) a terméked/szolgáltatásod – és ezért nem kérek pénzt
  • Már csak egy dolog van hátra! Indulj el!!! Tedd meg az első lépést! És ne a weboldalad szépítgetésével töltsd az időt!!! Tudod, a weboldalad rólunk/rólam rovata anyukádon és rajtad kívül senkit sem érdekel! (Max. az olyan saleseket, mint én vagyok…)

Ha ezt végigcsinálod, akkor nagyobb eséllyel fogod beindítani a vállalkozásod, és akár tőke sem kell hozzá.

1. Nézz rá az ötletekre, majd írd fel, melyik tetszik neked. Akkor is olvasd el őket, ha saját van, mert így inspirálódni tudsz.

2. Amelyik tetszik, azt olvasd át többször is. Értelmezd. Néha megesik, hogy nem mindig ugyanarra gondolsz, amire én, amikor leírtam. Ezzel nincs semmi baj. Sőt miattad lesz még egyedibb a létrehozott vállalkozás.

3. Keress rá hasonló cégekre. Nézd meg mit csinálnak, milyen a marketingjük, árazásuk. Ezeket írd fel. (Fontos, nem minden esetben érdemes másolni, mert lehet, hogy rosszul csinálják.)

4. Fogj egy papírt, és írd fel az ötletet! Írd le:
– szerinted kik lesznek a vevőid,
– ők mennyit fognak fizetni,
– hogy éred el őket, milyen reklámozási csatornákon, melyik kb. mennyibe fog kerülni, mennyi időd lesz rá
– ki a konkurencia, ki lehet partnered
– írd fel a vásárlás, üzletkötés, szerződés kötés menetét, vagyis azt, hogy mi fog történni a vásárlóddal, ügyfeleddel, vevőddel

5. Weboldal: Ne erre helyezd a hangsúlyt! Mindenki ezt kezdi először megtervezni. Rólunk rovat meg miegymás. Most komolyan, anyukádon kívül kit érdekel, hogy te vagy az XY.hu weblap tulajdonosa, vagy adott cég tulajdonosa? Főleg az elején? Senkit. Én hónapról-hónapra olvasom a Forbes újságban a cégekről a riportokat, illetve a Haszon Magazinban is, de egy cégtulajt se tudnék hirtelen visszamondani neked. Nem jegyeztem meg őket.

6. Email: Egy email nem email. Ezt már leírtam abban a cikkemben is, ami arról szólt: Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? Hogyan tudok vásárlót szerezni?
Szóval ne azzal foglalkozz, hogy mit írsz az emailben, nem fogsz tudni csak azzal eladni. Sőt el kell, hogy keserítselek, hiába írsz rá cégekre, nem fognak szóba állni veled. Az emailt csak akkor küldd már, ha beszéltél valakivel személyesen, vagy telefonon. Vagy valamelyik online promóciódban felvette veled a kapcsolatot.

7. Marketing. Az előbb belinkelt cikkben leírtam, milyen csatornákon tudsz ügyfeleket szerezni. Érj el minél több embert, és nem lesz probléma. Ezen dolgozz majd a legtöbbet. Írd fel, milyen módon tudsz minél több emberhez eljutni, abból hogyan tudsz stratégiát csinálni, mit lát először, másodszor, harmadszor mindaddig, amíg vásárlóvá nem válik.

8. Sok sikert!!! Én szurkolok neked! Tudod a Minner Facebook chatjén mindig írhatsz. (Oda írj, mert ott gyorsabban válaszolok! )

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek