0 forintból vállalkozás

Ez a tartalom a Minner hírlevelében jelent meg, és most azért tettem ki az oldalra, mert az utóbbi időben ezt olvastátok a legtöbben, és erre érkezett a legtöbb interakció (többen tovább is küldtétek a levelet.) Így jónak láttam megosztani a nagyközönséggel is, nem csak a kiváltságosokkal,  akik szombatonként a hírlevelet olvassák. Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmat hírlevélben olvasni, kattints ide és iratkozz fel a Minner hírlevelére!

Kedves Hírlevél Olvasó!

Jó hír!!! A KATA (egyéni vállakozó) bevételi (felső) határa jövőre 12 millió forint/év lehet. Ez azért jó, mert így még érdemesebb vállalkozást indítani.Számokban ez azt jelenti:

  • főállású KATA adózású vállalkozók esetén 12.000.000 Ft bevétel esetén 11.345.000 Ft nettó bevétel érhető el. Ezt már arra költöd, amire akarod!!!
  • mellékállású KATA adózású vállalkozók esetén 12.000.000 Ft bevétel esetén 11.645.000 Ft nettó bevétel. Utóbbi összeget arra költöd, amire akarod!!!
  • Fontos!! A törvényváltozás eredménye az is, hogy alanyi adómentességet – azaz áfa mentességet – csak évi 8 millió Ft-ig lehet majd igénybe venni, tehát 8.000.000 Ft feletti árbevétel esetén be kell jelentkezni az áfa fizetési kötelezettség alá, tehát 8-12 millió Ft között mindenképpen áfát kell fizetni.
    Tehát 8 millió árbevételig nem foglalkozol az áfával, még olcsóbb is lehetsz addig. Felette viszont már bele kell kalkulálnod az áfát, és áfás számlát kell kiállítanod vevőid számára.  És az áfás összeg is beleszámít a bevételi határba… De még így is kedvező!!!

Nem mindnekinek áll rendelkezésére több millió forint arra, hogy vállalkozást indítson. Viszont csábító lehet a vállalkozói lét, mert ha bejön az üzlet, akkor milliókat lehet keresni akár havi szinten is, vagyis többet, mint alkalmazottként. A minneren többször írtam, hogy akár egy nagyobb kaliberű vállalkozás ötletet is el lehet indítani kicsiben. Gondokozz!!! Tervezz!!!

Ha 0-ról akarsz valamit elindítani, akkor valósznűleg az agyadat kell majd használnod. Vagyis szellemi munkából tudsz először valamit elindítani. Elvileg. Gyakorlatilag a Minner tele van olyan ötletekkel, ami néhány tízezer forintból akár már elindítható és kézzel fogható terméket, munkát adsz ki a kezed közül.

Oké, ez mind szép és jó, de webáruház indítását is el lehet indítani 0-ról? Persze!!! Többször is írtam már a Minneren, hogy egy webshopot akár már a vaterán elindíthatod. Sőt, párhuzamosan az épülő webshopoddal együtt.  Miért jó ez? Mert a vaterán keresztül stabil bevételed lesz, és még ügyesen (kreatívan) a webshopodat is reklámozhatod. Ehhez kapcsolódó régebbi hírlevél: Így növeld a pénztárcád tartalmát karácsonyra
Ezeket azért írom le, mert lehet, hogy elsiklottál az ötletekben leírtak felett, amikor azt írtam, nem kellenek milliók adott ötlet elindításához.

Vevő, vevő, eladás!!!! 
Mivel kevés pénzből akarod elindítani, így valósznűleg pont marketingre nem fog jutni pénz. Ezért kell nagyon odafigyelned, hogy nap mint nap minél több ember halljon, találkozzon a termékedről/szolgáltatásodról!!! Még a fodrásznál is arról kell beszélned.
Tudod, nem fog az isteni szikra beléjük csapni, hogy hééé XY-nak a szolgáltatása kell nekem. Először hallania kell róla!!!

Gondolj bele!!! 

  • Weboldalad olcsón meglehet, mert arra ott a WordPress. (WordPress gyorstalpaló, eléréséhez kattints ide!) 
    – egyszerű weboldaltól akár a webshopig. Bár utóbbit nem javaslom, webshopot jobb bérelni (havi néhány ezer forint).
  • Ha előre tervezel, és átgondolod, mivel tudod elérni, hogy naponta több tucat emberrel kerüljön kapcsolatba a terméked/szolgáltatásod, akkor a növekedés elindul rövid időn belül. Gondolj bele! Ha nem hallanak a termékedről/szolgáltatásodról, miért vásárolnának tőled??? 
  • Használd ki a közösségi oldalak adta lehetőségeket. A Facebookon már napi 100 forinttól reklámozni tudsz, és sikereket is tudsz elérni. Megéri a befektetés.
  • Léteznek olyan marketing eszközök, amiket könnyedén ki tudsz használni!!! Erről írtam a Minneren az egyik cikksorozatban: Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés
  • El akarsz adni? Nem véletlen láttam meg a lehetőséget a hideghívás oktatásban. Aki ezt megtanulja, milliókat tud keresni, és nem kell pénzt befektetnie. Kezdő vállalkozóknak kötelező!!! Meglévőknek pedig egy újabb ugródeszka!!! Jelentkezz a február 4-i képzésre, részletek:  Vállalom, hogy 1 órán át értékesítem (telefonon) a terméked/szolgáltatásod – és ezért nem kérek pénzt
  • Már csak egy dolog van hátra! Indulj el!!! Tedd meg az első lépést! És ne a weboldalad szépítgetésével töltsd az időt!!! Tudod, a weboldalad rólunk/rólam rovata anyukádon és rajtad kívül senkit sem érdekel! (Max. az olyan saleseket, mint én vagyok…)

Ha ezt végigcsinálod, akkor nagyobb eséllyel fogod beindítani a vállalkozásod, és akár tőke sem kell hozzá.

1. Nézz rá az ötletekre, majd írd fel, melyik tetszik neked. Akkor is olvasd el őket, ha saját van, mert így inspirálódni tudsz.

2. Amelyik tetszik, azt olvasd át többször is. Értelmezd. Néha megesik, hogy nem mindig ugyanarra gondolsz, amire én, amikor leírtam. Ezzel nincs semmi baj. Sőt miattad lesz még egyedibb a létrehozott vállalkozás.

3. Keress rá hasonló cégekre. Nézd meg mit csinálnak, milyen a marketingjük, árazásuk. Ezeket írd fel. (Fontos, nem minden esetben érdemes másolni, mert lehet, hogy rosszul csinálják.)

4. Fogj egy papírt, és írd fel az ötletet! Írd le:
– szerinted kik lesznek a vevőid,
– ők mennyit fognak fizetni,
– hogy éred el őket, milyen reklámozási csatornákon, melyik kb. mennyibe fog kerülni, mennyi időd lesz rá
– ki a konkurencia, ki lehet partnered
– írd fel a vásárlás, üzletkötés, szerződés kötés menetét, vagyis azt, hogy mi fog történni a vásárlóddal, ügyfeleddel, vevőddel

5. Weboldal: Ne erre helyezd a hangsúlyt! Mindenki ezt kezdi először megtervezni. Rólunk rovat meg miegymás. Most komolyan, anyukádon kívül kit érdekel, hogy te vagy az XY.hu weblap tulajdonosa, vagy adott cég tulajdonosa? Főleg az elején? Senkit. Én hónapról-hónapra olvasom a Forbes újságban a cégekről a riportokat, illetve a Haszon Magazinban is, de egy cégtulajt se tudnék hirtelen visszamondani neked. Nem jegyeztem meg őket.

6. Email: Egy email nem email. Ezt már leírtam abban a cikkemben is, ami arról szólt: Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? Hogyan tudok vásárlót szerezni?
Szóval ne azzal foglalkozz, hogy mit írsz az emailben, nem fogsz tudni csak azzal eladni. Sőt el kell, hogy keserítselek, hiába írsz rá cégekre, nem fognak szóba állni veled. Az emailt csak akkor küldd már, ha beszéltél valakivel személyesen, vagy telefonon. Vagy valamelyik online promóciódban felvette veled a kapcsolatot.

7. Marketing. Az előbb belinkelt cikkben leírtam, milyen csatornákon tudsz ügyfeleket szerezni. Érj el minél több embert, és nem lesz probléma. Ezen dolgozz majd a legtöbbet. Írd fel, milyen módon tudsz minél több emberhez eljutni, abból hogyan tudsz stratégiát csinálni, mit lát először, másodszor, harmadszor mindaddig, amíg vásárlóvá nem válik.

8. Sok sikert!!! Én szurkolok neked! Tudod a Minner Facebook chatjén mindig írhatsz. (Oda írj, mert ott gyorsabban válaszolok! )

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!