3 dolog, amiért egy meglévő vállalkozásnak is érdemes közösségi finanszírozó kampányt indítania (itthon is)

Pár hónappal ezelőtt Baló György műsorában említettem, hogy egyik nagy jövője lehetne a közösségi finanszírozásnak az, ha már meglévő cégek is indítanának kampányokat. Akkor a műsorban Baló is azt mondta, hogy a közösségi finanszírozást nem a multiknak találták ki. Sokat gondolkodtam ezen, és még mindig azon a véleményen vagyok, hogy attól, hogy nem arra találták ki, miért ne lehetne egy jó lehetőség KKV-knak, multiknak is? Még ha a multikat kis is vesszük belőle, a hazai cégek 99%-a  egyébként is a KKV szektorba tartozik, így azt mondom, igenis lehetne ebben is gondolkodni.

Nézzük, miért lehet jó egy cégnek a közösségi finanszírozás

(alatta pedig, hogy hol jelenhetnek így meg)

  1. Egy új termék bevezetését, sőt, megfinanszírozását is elindíthatjuk így. Például szükségünk van a termék legyártásához egy nagyobb géphez, akkor ez is lehet a finanszírozás egyik szelete. Legyél kreatív!
  2. A közösségi finanszírozó kampány alapból marketing célra is nagyon jó, mivel nagy nyilvánosság elé kerül a projekt, így nem csak a vevőket, hanem akár későbbi partnereket is szerezhetünk vele. Sőt, akár még be is kerülhetünk a médiába egy jól sikerült kampánynak köszönhetően.
  3. Nem akciózással szerzünk vásárlókat, sőt, előleget, hanem egy érthetően felépített kampányban a vásárlók meg is értik, hogy miért kapják meg olcsóbban, miért jó az, ha előre fizetnek. Ez részben egy újdonság is, amivel meglévő vevőket még jobban magunkhoz tudjuk “láncolni”. Új vásárlókat, sőt, új törzsvásárlókat lehet ezzel szerezni, főleg akkor, ha olyan terméket, szolgáltatást dobunk a piacra, amihez kapcsolódó terméket tudnak tovább értékesíteni a vásárlóknak. Arról nem is beszélve, hogy külföldi piacra is be tudnak szállni.

Természetesen jól meg kell tervezni az ilyen kampányokat az elejétől a végéig, kitalálni mitől lesz egyedi, mikor és ki fog róla hallani… Ez azért is fontos, mert ne legyünk naivak, itt is kell majd marketingre költenünk. Előnyöd lehet! Mindig jó, ha változatos a céged, ha tud felmutatni újdonságot. Nos egy ilyen kampánnyal igenis fel tudsz mutatni valami extrát is, ami tovább erősíti a márkádat.

Tedd sexyvé! Egyedivé az ajánlatot!

Érdemes a “támogatóknak” adni valami olyan extrát, mint például a személyes találkozás, vagy extra szolgáltatást adni, vagy valamit találj ki, amivel egyrészt összehasonlíthatatlan is lesz a kampányod.

Hol hirdessem a közösségi finanszírozó kampányomat (cégként)?

  • Kickstarter és Indiegogo: A külföldi közösségi finanszírozó kampányokat akkor érdemes választani, ha célunk az is, hogy külföldiek “vásároljanak” tőlünk. Mert sajnos a rendszerhasználat díja és az egyéb költségek miatt 8%-os költségünk minimum lesz, ha itt gyűjtünk.
  • Hazai lehetőség? Sajnos nincs itthon közösségi finanszírozó oldal, így nekünk kell megoldanunk a gyűjtést. Vagyis nem élvezhetjük a közösségi finanszírozó oldalak látogatottságából eredő hasznot. Saját landing oldalt (érkező oldal, egy oldalas bemutató) kell készítenünk. Én éppen most raktam össze egy ilyet. És egy webshopszerű rendszer van alatta, Barion segítségével már bankkártyás fizetést is el lehet fogadni. Hamarosan indul a Minner közösségi finanszírozó kampánya!!! 🙂

Mennyit kell rá költenem? Marketing?

Természetesen ez sincs ingyen. Mindenképpen bele kell kalkulálnod marketing költséget. Ez is egy kampány, így tekints rá. Ahogy fent is említettem: tervezni kell. Ha kikalkulálod, még jobb is így finanszíroztatni, mint hitelből. Vagy azt is mondhatjuk, hogy olcsóbb a hitelnél, mivel azonnal vásárlókat szerzel. Utóbbi mondatot jegyezd meg!

Kíváncsi vagy, mire lehet gyűjteni? Hamarosan egy újabb cikkben erre is adok példákat!

Ehhez kapcsolódóan írtam egy érdekes cikket, amikor azt ecseteltem, hogyan gyűjtenék pénzt egy Hypoxi nevű főleg narancsbőr eltávolítására használható gépre (érdemes kattintani a cikkre). Abban az volt, hogy végül is 28 főt kell meggyőznöm, hogy fizessen átlagosan 20 000 forintot (12 alkalmas bérletre), és máris kitermelték a gép árát. (a cikket ide kattintva olvashatod el).

Fotó: Philippe Lewicki/Flickr

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!