A könyv egyik legérdekesebb része a virtuális asszisztensekről szóló fejezet. Timothy Ferriss szerint legyél te alkalmazott vagy vállalkozó, alkalmazz virtuális asszisztenst. Őszinte leszek, nem biztos, hogy jó ötlet alkalmazottként így leadni a munkát, bár vannak esetek amikor igen. Nézzük is, miről szól a könyv ezen része, és mit tudunk vele kezdeni, hogy tudod alkalmazni itthon.
Ezt a tartalmat úgy írom, hogy én már több mint egy éve (időnként) alkalmazok virtuális asszisztenseket a munkám megkönnyítésére (anyagok keresése, fordítás, vázlatírás….).
Mi az a virtuális asszisztens (VA)? Mit csinál? Van ilyen itthon?
Akár azt is írhatnánk, hogy virtuális személyi asszisztens, csak akkor nagyon hosszú lenne. Tehát arról van szó, hogy a munkafolyamataid egy részét kiszervezed egy külsős embernek, cégnek, akivel valószínűleg csak virtuálisan kommunikáltok. Milyen munkákat lehet így kiadni? Néhány példa: jogi dokumentáció előkészítése, megbízások, ügyfelek utánkövetése, kutatás/keresés a weben, egyszerű grafikák készítése (előkészítése), szövegírás…. A könyvben további példákat találsz a 154. oldalon (új 2016-os kiadás), illetve a Minner-en is két cikkben (itt és itt). Timothy inkább az indiai példákat hozza, én azt mondom itthon is van arra lehetőség, hogy találj egy jó VA-t, és nem is annyira elrugaszkodottak itthon az árak sem.
Miért próbáld ki, milyen egy virtuális asszisztenst alkalmazni?
- A legtöbbször olcsóbb, mint egy alkalmazott.
- Biztosan kell alkalmazott? >>> Ha éppen megnőtt a feladataid, projektjeid száma, de még nem tudsz felvenni alkalmazottat, akkor jó megoldás a VA-k alkalmazása. Delegáld le a a feladataid!
- Egy próbát megér (banális érv, de tényleg, ki kell próbálnod!).
- Megtanulhatsz delegálni, kiszervezni, „leadni” a munkát.
- Időt spórolsz, így még hatékonyabb lehetsz a munkában.
- Akár alkalmazottként, akár vállalkozóként, vezetőként örülnél te is időközönként egy-egy extra időnek. Pl. utolérheted magad a munkában, vagy terméket tudsz fejleszteni, tanulj, képezd magad… szabadíts fel időt!
Tippek virtuális asszisztens alkalmazásához a könyvben leírtak alapján (illetve azt kiegészítve)
- Ne delegálj olyat, amit ki is iktathatsz. Mindig gondold át egy-egy feladat delegálása előtt, hogy arra egyáltalán szükség van-e, vagy csak időpocsékolás (az kiszervezve is az lesz). Érdemes tehát, ahogy a könyvben olvasható, nagytakarítást végezni a feladatok terén.
- Érdemes létrehozni olyan felhasználónév és jelszó párosokat a VA által is használt oldalakon, amiből nem található ki a többi általad használt felhasználónév/jelszó páros. Többször lehet olyan, hogy belép olyan oldalra, amit a te nevedben használ.
- Akár alkalmazott, akár vállalkozó vagy óvatosan add le a munkát, csak olyan feladatokat adj le, amivel nem árthat a partnereidnek. Illetve a szerződésekben leírtakat tartsd be, pl. ahol nem használhatsz alvállalkozót ne is használj. Pl. Ha valaki grafika készítéssel bíz meg, azt ne add le teljesen (főleg, ha grafikus vagy), maximum azt, hogy gyártson sablonokat, ötleteket a VA.
Szeretnél virtuális asszisztenst alkalmazni! Nézz fel a www.marketingtarsasag.hu -ra, ahol megtalálhatod leendő távoli asszisztensed!
Ennek a tartalomnak a megírása közben jutottam arra a következtetésre, hogy kell csinálnom egy hazai virtuális asszisztens körképet. 🙂
A cikksorozat további részei:
- 4 órás munkahét cikksorozat: Magyarországra (rád) szabva – 1. rész, az alapok – #tippek
- 4 órás munkahét cikksorozat: Magyarországra (rád) szabva – 2. rész: Időgazdálkodás felturbózva – #tippek
- 4 órás munkahét cikksorozat – 3. rész: Virtuális asszisztenst mindenkinek
Forrás: Flickr