4 órás munkahét cikksorozat: Magyarországra (rád) szabva – 1. rész, az alapok – #tippek

Blue Water Mar Ocean Man Good Wave Nature Diving

Már nagyon régóta kerestem a “4 órás munkahét” című könyvet Timtohy Ferris tollából. Nem is értettem, miért nem lehet egy könyvesboltban sem megvenni idehaza. Aztán rájöttem, mikor megláttam az átdolgozott, kibővített új kiadást. Erre vártak a könyvesboltok, az új kiadásra. Azonnal megvettem, és elkezdtem olvasni. Erről fog szólni ez a cikksorozat. Vagyis arról, hogy miként lehet ezt értelmezni, átültetni itthon, magyar környezetben (ez még sem az USA). Kezdjük az alapokkal, ami kell ahhoz, hogy biztosan használni tudd azt, ami a könyvben van.

Először is mindenképpen nyitottnak kell lenned az új dolgokra, ha ezt a könyvet a kezedbe veszed. Ha a könyvből, és az én cikksorozatomból fel tudsz használni pár dolgot, már megérte a könyv, sőt, gyökeres változásokat fogsz észrevenni a gondolkodásmódodban is, hát még a vagyongyarapodásodban. Ebben is segítek. Vágjunk bele!

4 órás munkahét?

Milyen jó lenne, ha csak ennyit kellene dolgozni, igaz? A könyv címe bár ez, de valójában nem arról szól, hogy a könyvben használtak után 4 órát kell majd csak dolgoznod hetente. A könyvben leírtakat akár alkalmazott vagy, akár vállalkozó, vagy felső vezető, mindenképpen hasznosítani tudod. Természetesen vannak különbségek az USA és a hazai piac között, de annyira nem sok, és figyelembe kell venned azt is, hogy nehéz dolga volt a szerzőnek, hogy mindenkire vonatkozóan általánosan tudjon írni. Tehát nem minden oldalát kell megfogadnod, magadra érteni…, a cikksorozatban (illetve a végén) össze is fogom foglalni, illetve külön szedni, hogy mit tudsz hasznosítani alkalmazottként vagy vállalkozóként.

Újgazdagok

A könyvben az ÚG-ként jelölt újgazdagok alatt azokat az embereket érti Timothy, akik nem a nyugdíjas éveikre gyűjtenek, hogy utána élvezzék a pénzt, hanem már időben elosztva, egész életükben új élményeket keresnek, illetve élnek át. Az ÚG-k nem akarnak (többségében) tulajdonolni tárgyakat, inkább élvezni az életet. Tim újgazdagjai közé bekerülhet bárki: alkalmazott, cégtulajdonos, diák… Mindegyik csoportnak az a tanácsa, hogy kicsit hatékonyabbá tenni a munkát, racionalizálni azt, amit tudsz, szervezd ki, és így jut időd az életre is (ne a nyugdíjas éveidre tartogasd a szabadidőd).
Minner mondja:
Ez a rész nagyon tetszett, mivel én is úgy látom, hogy igenis élvezni is kell az életet, és nem csak a pénzt hajszolni. Viszont a könyvben sajnos ennek ellentétét is észleltem, sajnos egyes részekből tényleg csak a pénzkeresésre-fókuszálást láttam. Ezzel nem is lenne baj, de a véleményem szerint vannak olyan folyamatok, munkák, vagy akár ügyfelek, amik vagy akik bár közvetetten nem hoznak pénzt, de közvetve egy nagy egésznek a részei. (Ezt jól megfogalmaztam…) Saját példa: arra gondolok például, hogy bár a közösségi események szervezése a Minner életében nem hoznak akkora extra profitot közvetve (sőt, időt is elvesznek), viszont brandépítés miatt a közvetett hatása óriási. Például sokkal könnyebb úgy tárgyalnom egy szponzorral, hogy vannak Minneres olvasói események, találkozók, rendezvények. >>> Tehát valójában közvetve növeli az óradíjamat.

Építsd le? Nem teljesen. Így használd Tim tanácsát!

Vegyes érzelmekkel töltött el, mikor olvastam a tanácsait arról a részről, amikor azt javasolja, hogy építsd le a cégedben azokat az ügyfeleket, akik a legkevesebb pénzt hozzák (vagy kevés pénzt, de sok idődet viszik el). Ez akkor nagyon kockázatos lehet, ha tényleg nagyon kevés ügyfeled van, vagy kevés marad (1-5), miután ezt megléped. Az ötlet és a gondolat nagyon jó, de óvatosan ezzel.  Nem is olyan régen egy ügyfelem mesélte, hogy egyik céges kapcsolata anno a válság előtt pont ezt csinálta, és a válság után sajnos be kellett zárnia a “boltot”, hiába voltak multinacionális ügyfelei (csak azokat tartotta meg), nagyon ráfázott.
Minner tipp: Mindenképpen gondold át nagyon ezt a tanácsát! Mérlegelj sokat! Amennyiben tudod, inkább racionalizáld a folyamatokat, ügyfélkezelést, készíts külön tervet a vevőfolyamataidra, és máris hatékonnyá teszed. Továbbá próbálj diverzifikálni. Vizsgáld meg az ügyfeleidet, és amennyiben lehetséges, keress különböző szektorból származó vevőket, ügyfeleket.

“Mik a céljaid?” kérdés helyett: Mi az, ami izgalomba hoz?

Valójában Timothy a “Ha a hobbid a munkád, akkor az már nem is munka” -ról ír a (62. oldal) a 4. fejezetben. Ennek a résznek a legértékesebb mondata (vagyis kérdése) az, hogy: “Milyen tevékenység révén válhatsz azzá, ami lenni szeretnél?”
Érdemes megtervezni azokat a lépéseket, amiket elvégezve, teljesítve el tudod érni a kitűzött “álmodat”.
Pl. mit kell hozzá tanulnod, milyen feladatokat kell elvégezned, mennyi emberrel kell találkoznod…

A cikksorozat további részei: 

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!