5 üzleti hír novemberből: európai recesszió, Google Shopping

Az októberi üzleti hírlevelekben kiküldött 20 hírből 5-öt kiválasztottam. Olvasd el őket! És ha kedvet kaptál, iratkozz fel a Minner hírlevélre.

Európai recesszió és hatásai:
Most összevonok itt több hírt, mert novemberben már látható nyoma van a recessziónak:

  • Kényszerpihenő a rácalmási Hankooknál – Vg.hu
    Három napra leáll a Hankook gyára a Dunaújváros melletti Rácalmáson – erősítette meg a Világgazdaság informá­cióit a Hankook Tire Magyarország Kft. A döntés értelmében a gyártás november 28–30. között szünetel Európa egyik legnagyobb gumiüzemében. A termelési csendet a cégvezetés azzal indokolta egy múlt pénteki, a dolgozóknak írott levelében, hogy a világgazdasági helyzet recesszióhoz vezetett a nemzetközi piacokon. A raktáruk éppen tele van. Minner információ: A kereslet csökkenését egy olvasóm is jelezte már több hónappal ezelőtt, aki hajó-fuvarszervező és mesélte, hogy harmadára esett a hazai gyárakból küldött gumiabroncok száma. 
  • Lejtőre került az autóipari foglalkoztatás a legfontosabb megyében – G7
     az elemzésbe bevont 25 vállalat elmúlt egyéves létszámadataiból indulunk ki, a megyében a járműipari foglalkoztatottság idén márciusban érte el csúcsát, utána lassú csökkenés kezdődött. A nagyjából 800 főnyi fogyatkozás nem túl jelentős, nem egészen 3 százalékos lemorzsolódásnak felel meg.
    A termelés: Augusztusban és szeptemberben viszont már csökkent a rendelések összesített értéke az egy évvel korábbihoz képest, ráadásul gyorsuló ütemben. Ha ez a trend folytatódik, az a gravitáció törvényeinek megfelelően némi fáziskéséssel a kibocsátást is fékezni kezdi majd.
  • Drámai átalakulásokkal jöhet ki most kezdődő válságából az autóipar – G7
    Az utóbbi néhány napban több újabb jel mutatta az autóipar egyre nagyobb bizonytalanságát, kialakulóban lévő válságát. A Volkswagen például ma jelentette be, hogy idén a korábban várt enyhe növekedés helyett inkább stagnálásra számít az eladásokat illetően, vagyis várhatóan véget ér egy évtizedes növekvő trend, amit még a vállalatra 2015-ben lesújtó dízelbotrány sem tudott megtörni. A világ jelenlegi legnagyobb autógyártója pesszimizmusát többek között a gazdaság globális lassulásával és az iparágban egyre inkább élesedő versennyel magyarázta.
  • 9500 állást szüntet meg a német Audi – Index.hu
    Az Audi német autógyártó társaság 9500 állás felszámolására készül a hazai üzemeiben, Ingolstadtban és Neckarsulmban – jelentette kedden a hírportálján a Handelsblatt. Az MTI szemléje szerint a német üzleti lap értesülése úgy tudja, az állások megszüntetéséről szóló terv a menedzsment és az üzemi tanács tárgyalásainak eredménye. Az is szerepel benne, hogy nemcsak leépítés, hanem létszámfejlesztés is indul, a társaság jövője szempontjából fontos területeken 2000 új munkahelyet hoznak létre.  A társaságnál maradó 50 ezer munkatárs foglalkoztatási garanciát kap 2029-ig. A BMW két számjegyű elbocsájtást jelentett be, sőt a Mercedes is. 
    Ez is már egy jele egy hosszan elnyúló recessziónak. 

Félkész felhőkarcolók jelzik, nagyot fékez Kína – Napi
Az egyik legnagyobb kínai építőipari csoport felfüggesztette az egyik legmagasabb kínai felhőkarcoló építését, a fejlesztőcég ugyanis csődöt jelentett. Elemzők szerint hasonló, befejezetlen toronyházak sora fogja jelképezni a kínai gazdaság lassulását és annak következményeit. Egy brit lap összeszedett több olyan kínai felhőkarcoló projektet, amely jelenleg gondban van. Szerintük legalább egy tucat épülő szuper-felhőkarcoló – ebbe a kategóriába a 300 méternél magasabb épületek esnek – építését halasztották el, vagy ha már elkezdődött, akkor a befejezésük komolyan csúszik. A kereslet az irodák iránt jelentősen csökkent (foglalásra értik, kihasználtságra) a gazdaság lassulásának hatására. A helyzet várhatóan nem is javul egyhamar – mondta a lapnak Cushman & Wakefield egyik szakértője.

A Google Shopping óriási árversenyt okoz Magyarországon. Csak az ár számít – Minner
Idén nyártól már elérhető a Google Shopping Ads lehetőség Magyarországon is. Még most izzítják be csak a hazai webshopok. És már most kiderült, hogy bizony egyetlen egy faktorral lehet érvényesülni, az pedig az ár. Nem sok jót kecsegtet ez a hirdetési mód, óriási versenyt fog okozni, bár várhatóan csak a karácsonyi időszak után lesz idejük a webshopoknak foglalkozni vele, így inkább jövő lesz érdekes. USA és európai statisztikák pozitív számokat mutatnak a shopping használatáról:

  • A Google Shopping hirdetést használó webshopoknak a látogatottságuknak több mint a 70%-át ez adja.
  • Átlagosan 30%-kal magasabb konverziót mérnek.
  • A kereskedelmi Google hirdetések 76%-át már Shopping Ads teszi ki (maradék a szöveges), sőt a hozzánk közel eső Egyesült Királyságban ez a szám 82%!!! Érzed akkor már, miért lesz rossz, hogy az ÁR a legfőbb rendezési, megjelenítési faktor!?

A nagy drogériák is elkezdték csomagolás nélküli árulni a sampont és a tusfürdőt Csehországban –  G7
A Rossmann is bevezette az automata újratöltő berendezéseit. A vevők az első alkalommal 20 cseh koronáért (260 forintért) megvesznek egy üres flakont, amelynek vonalkódját a töltőautomata leolvassa, és a megfelelő termékkel tölti meg. A gép kinyomtatja a felhasználhatósági határidőt, amit a vásárló felragaszt a flakonra, a következő alkalomtól kezdve pedig már lehet a kiürült flakonnal menni a boltba, és újratölteni.
Az egyik Minner olvasó alkalmaz hasonlót, sőt úgy van saját terméke, hogy még gyára sincsen, bértgyártásban csinálja itthon: Itt ír róla, hogy éppen hogy áll most a vállalkozása. 

Az emberi munkaerő olcsóbb, mint a robotok. Az Adidas -nál úgy tűnik – Minner
Néhány év alatt kiderült, hogy ez európai és az amerikai teljesen robotizált gyárát is be kell zárnia az Adidas-nak, mert az veszteséges. Sokkal olcsóbb és hatékonyabb a kínai emberi munkaerő. 
Egy közleményben jelezte, hogy bezárja ezt a két, Speedfactory névre keresztelt gyárát, mert túl sokba került és nem látták fenntarthatónak a gyártást. A két gyárban összesen évi 1 millió cipőt készítettek, a teljes gyártás egyébként évente 400 millió. Új gyárakat is akartak építeni, de ez így már nem lesz megvalósítva.

Iratkozz fel a Minner hírlevélre és minden hétfőn reggel 5 üzleti hírt kapsz az előző hét történéseiből szemlézve!

Forrás: Lenny Kuhne / Unsplash

Facebook remarketing beállítása lépésről-lépésre. INGYENES tudásanyag

Az ingyenes tudásanyag első részében a remarketing beállítását mutatom meg. Ez a Minner vlog, ahová hamarosan újabb hasonló anyagok kerülnek. Megnézem és beállítom a remarketingemet!