Az emberi munkaerő olcsóbb, mint a robotok. Az Adidas -nál úgy tűnik

Óriási dolog történt! Persze az így készült műsorokban sokszor láthatunk olyan gyárakat, amik szinte minimális munkaerővel gyártanak naponta több ezer, sőt tízezer terméket, mégis ez a hír egy kicsit jobb kedvre derít minket ezzel a témával a kapcsolatban. Friss hír az Adidasról, hogy a teljesen robotizált gyárát be fogja zárni, pedig ezzel akarta a munkaerő-költséget megspórolni. Na jó, van még mögötte valami!

Szóval a cipők nagy részét még mindig Ázsiában, főleg Kínában gyártják. Az emelkedő munkaerőköltségek miatt volt az első fő ok, amiért úgy gondolta, a technológia felé kell menniük. Az egyik ok, amiért a gyártás nyugatra akarta tenni, pont ez volt, hogy részben közelebb legyen a nyugati piachoz. A másik dolog, amiért a robotizálást választották az az, hogy a cipőgyártás valójában nem változott semmit az elmúlt 40-50 évben.

Nos, nem jött be! Még korábban két gyárat teljesen robotizált: A németországi Ansbachban 2016-ban és az amerikai Atlantában 2017-ben. A cél részben a gyártás áttelepítése Kínából, és még egy, hogy így egyedi cipőket is tudnak majd gyártani. Továbbá jelenleg 60 nap egy cipő legyártása, és úgy gondolták ezzel ebből lefaragnak. Most egy közleményben jelezte, hogy bezárja ezt a két, Speedfactory névre keresztelt gyárát, mert túl sokba került és nem látták fenntarthatónak a gyártást. A két gyárban összesen évi 1 millió cipőt készítettek, a teljes gyártás egyébként évente 400 millió. Új gyárakat is akartak építeni, de ez így már nem lesz megvalósítva.

Adidas cipő 3D nyomtatás technológiával videó

Milyen a kínai import? Mennyibe kerül? Kínai gyártás? Cikkek:

Forrás: G7, Quartz
Fotó: Fachry Zella DevandraUnsplash

Facebook remarketing beállítása lépésről-lépésre. INGYENES tudásanyag

Az ingyenes tudásanyag első részében a remarketing beállítását mutatom meg. Ez a Minner vlog, ahová hamarosan újabb hasonló anyagok kerülnek. Megnézem és beállítom a remarketingemet!