A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 1. rész

A hétvégén megkérdeztem tőletek, hogy kíváncsiak lennétek arra, hogy milyen módon húzom fel a szolgáltatásomat. Ezt írtam: “Tudni szeretnéd? Látni szeretnéd?
Van egy új szolgáltatásom, és arra gondoltam, hogy bemutatnám, hogy húzom fel. Részben teljesen új érdeklődőkre támaszkodok benne, így megéri bemutatnom, mivel nem érzitek úgy, hogy “persze úgy könnyű, hogy ott a Minner :)”. Jó nem mondom azt, hogy az ügyfeleknél nem jelent semmit… A kérdésem az, hogy szeretnétek e, hogy bemutassam számokkal együtt, hogy mire mennyit költöttem, abból mennyi új ügyfél jött, mennyit kellett telefonálnom, milyen gyorsan utalnak, és persze az árazásról…Lájk, ha te is szeretnéd ezt egy esettanulmányban látni. (Persze minden trükköt nem írhatok le…)”
És jöttek is a lájkok, eddig 35-en kedveltétek. Wow el sem hittem, hogy ennyien érdeklődtök, vagyis tanulni akartok egy ilyenből. Főleg mert a kudarcomból is akár lehet tanulni :), na de én pozitívan állok hozzá. 

Nézzük meg a -1 lépést.
Tudtad, hogy már rengeteg ötletem volt? Aminek jó részét a kukába dobtam? A legjobb példa a kukába landolt ötletekre a következő: A tőzsde rovatra akartam ráhúzni egy Prémium részt. Ahol havidíj ellenében napi egy részvény elemzést adtam volna, illetve az előfizetők beküldhettek volna elemzésre részvényeket. Több konzultációból és beszélgetésből kiderült, hogy 3-4 ezer forintot kifizetnének érte havonta a felhasználók. Ez jó is, 100 embert csak rá tudnék venni. Aztán osztottam, szoroztam, és rájöttem egy-egy új ügyfél rengeteg költségbe kerülne, rengeteg munkaóra. Persze ráépülő szolgáltatásokból lehetett volna még pénzt kifacsarni, de így ez egy halott ötlet volt.
De megérte rajta gondolkodnom, mert már akkor körbe jártam az olyan megoldásokat, amivel felhasználókat kezelhetek. És ez most valamennyire hasznomra vált, az új ötletemnél.
A másik tanulság az volt, hogy hallgassak másra is. Az ember annyira bele tud szeretni az ötletébe, hogy tényleg elhiszi, hogy az egyszerűen zseniális, tuti megveszik… Egyik legjobb barátommal leültünk, és papírra vetettük a számokat, és neki köszönhetem, hogy nem vágtam bele.

Kezdjük az elején! Az ötlet:
Mivel a marketingben dolgozok, így nem véletlen, hogy az újabb ötletem is ezen a területen indul el. Tudod azt csinálom, amit szeretek. A legelső ügyfeleimet még nem online szereztem, mivel nem volt rá reklámozási keretem, így telefonáltam. Hideg hívással (sőt volt olyan eset, hogy személyesen) kerestem fel cégeket, vállalkozókat így rengeteg tapasztalat gyűjtöttem. Sokkal többet, mint online reklámnál. Itt jön viszont a csavar, hogy az online beesett leadeket (kontaktokat) is telefonon keresztül kerestem fel, így további konklúziót tudtam levonni. Nem volt olyan egyszerű. Jöttek a kifogások… Pedig nem is vagyok drága, persze olcsó se. Még így is jobban megéri, mintha alkalmazottként venne fel valakit a leendő ügyfelem. Tehát mit láttam? Azt, hogy mondjuk van 1% akit meg tudok fogni a nagy szolgáltatásommal (havi 100 e. Ft + áfa), viszont van kb 30-40%- aki nem tud megfizetni, mert neki másra kell a pénz. A maradék %-ot meg egyszerűen nem érdekli.

Tehát a 30-40%-ra akarok rárepülni. Közben az ügyfeleknél is összegyűltek a tapasztalatok. Sajnos még sokan mindig azt hiszik, hogy olyan egyszerű online marketinget összerakni, és azt, hogy ez mindenkinek megy. Ez nem is baj, mert pont erre építek. Azt hiszed, hogy te is meg tudod csinálni oké, viszont minimális segítség kell. És a sok beszélgetésből leszűrtem, azt is, hogy infóért viszont fizetnének. De tudod, itt jön képe a tálalás! Már előre felírtam, hogy többször kell említenem, hogy időt és pénzt spórol, és közbe motivált lesz.

Az ötletet legjobban az első promó anyagomban írtam le legjobban:
Így spórolj havonta 80 ezer forintot a marketingeden, marketingeseden!

Mit is ad a szolgáltatás az ügyfélnek?

  • Egy weboldal, ahová felmegy az ügyfél, és az ott feltett tartalmakból könnyedén össze tudja állítani a Facebook, blog marketingjét
  • Egyéb marketing ötleteket kap
  • Időt spórol, mert képeket kap, arra már csak maximum logót kell feltennie
  • Időt spórol, mert nem kell tartalmakat keresnie
  • Pénzt spórol, ami azért is jó, mert a megspórolt pénzt elköltheti reklámra
  • Kellő motivációt kap a folyamatos munkára, posztolásra, blogolásra

Hogyan kezdtem neki?

  1. Egyből bele a közepébe, az első promó anyagot eldugva kitettem a Minnerre, és Facebookon reklámoztam. Célzott reklámozás volt, olyanoknak jelent meg a hirdetés, akik kisvállalkozás tulajdonosai. Egy hétre állítottam be, napi 400 Ft-tal. Bizony, ez elég arra, hogy lássam a tartalom jó e ahhoz, hogy később többet költsek rá.
  2. Lead gyűjtés. Az első promó anyagom végén egy űrlapot helyeztem el, amin keresztül gyűjtöm a telefonszámokat. Azért kérek annyi infót, mert csak olyan adja meg az elérhetőségét, aki potenciális is lehet.
  3. Feltelepítettem egy WordPress motort egy aloldalra, hogy tesztelni tudjam a beállításokat a felhasználó kezelő pluginál (erről később is írni fogok), illetve websablonokat teszteltem.
  4. Ábrát készítettem arról, hogy mi történik, ha valaki rátéved a weboldalra, illetve arról, hogy milyen lépéseken megy keresztül egy-egy ember, amíg nem veszi igénybe a szolgáltatást, meg persze utána is.
  5. A/B teszteket elindítottam a promóknál, ami meglepő eredményt hozott.

Itt folytatjuk a 2. résznél. Amiből megtudhatod, miért jó az A/B teszt, és hogy mennyi ment el az első reklámra, abból mennyi lead jött. Illetve, hogy milyen akadályokba ütköztem…

A cikksorozat további részei:
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 1. rész – A szolgáltatás, a kezdet
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 2. rész – Mennyit költök reklámra
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 3. rész – Mit mondok a telefonba
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 4. rész – Remarketing
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 5. rész – Túl sok érdeklődő, név választás

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!