A Google marketingesének egy mondata megváltoztatta a Minnert – Minner a kulisszák mögött cikksorozat 4. rész

2014-ben a Minner első hónapjaiban ráértem előadásokra járni (a legtöbb rendezvény délután vagy este volt). Főleg az ingyenes rendezvényeket kerestem. Budapesten nem volt olyan hét, hogy 2-3-ra el ne tudtam volna menni. Meglepődnél, hogy mennyi információt lehet szerezni, ingyenes előadásokon, rendezvényeken. Arról nem is beszélve, hogy a kapcsolati tőkéd is nőhet. Szóval, miért is változtatta meg a Google marketingese a Minnert?

Kezdjük a legelején. Ahogyan azt a cikksorozat első részében olvashattad, reklámhelyeket értékesítettem a Minneren 2014-ben. Ez volt az első üzleti modell, amit alkalmaztam az oldalon. Először az volt a reklámozási lehetőség az oldalon, hogy PR cikk + ingyen banner. Már akkor is sejtettem, hogy a bannert szinte ingyen kell adnom, mert annál értékesebb a cikk. A PR cikket úgy magyaráztam az embereknek, hogy nem teljesen PR tartalom lesz, hanem annál sokkal könnyedebb, populárisabb tartalom, és a nem a cégről írok benne, hanem a célközönségnek íródik a tartalom, amiben szerepelni fog a cég promóciója, ajánlata, vagyis fizetett blogbejegyzés lesz… Ezt így értékesítettem addig, amíg el nem mentem a Corvinus Egyetem ingyenes előadására, ahol a Google Magyarország marketingese beszélt (2014 őszén, pontos dátumot nem tudok, bárki beülhetett az eseményre – én nem voltam Corvinusos, már javában dolgoztam).

Amikor elkezdett beszélni a reklámozás trendjének átalakulásáról és arról, hogy a cégeknek egyre jobban kell figyelniük a tartalomelőállításra, ekkor mondott egy mondatot: “A tartalommarketing és a szponzorált tartalmak a cégek marketingjében egyre nagyobb teret fognak nyerni az elkövetkező 5 évben”. Miközben erről beszélt a content marketing kifejezést többször használta, illetve a natív hirdetést is említette. Azonnal rákerestem a Google-ban. És igen! Én végig ezt értékesítettem, csak nem tudtam, hogyan nevezik. Ekkor még itthon gyerekcipőben járt ez a terület (bizony alig 3 év alatt került előtérbe). Mondhatni, hogy a Google marketingese jól jósolt, mert azóta nincs olyan marketingrendezvény, ahol ne lenne a téma a tartalommarketing. Valószínűleg később ugyanúgy találkoztam volna a kifejezéssel, de így volt a legjobb.

Az előadást követő napokban lázasan alakítottam át a szövegeimet, amivel megkerestem a leendő reklámozókat, illetve a tárgyaláson elhangzó szövegeket is módosítottam. A telefonbeszélgetések után mindig emailt is küldtem, ezt szintén módosítottam az új információk alapján. Jah igen, el is felejtettem mondani: az előadás után csak úgy faltam a content marketinggel, szponzorált tartalmakkal kapcsolatos információkat, cikkeket, videókat, blogbejegyzéseket, könyveket.

Gyártottam a szponzorált tartalmakhoz kapcsolódó blogbejegyzéseket. Így már, hogy volt neve, könnyebb volt róla beszélni, mégse PR cikket értékesítettem.

Ekkor kezdtem el azt használni, hogy mindenhol írtam, mondtam azt, hogy

“Kezdjük el a közös munkát!”

Ez volt a zárszó az emailekben, levelekben, tárgyalásokon. Nagyon hatásos volt ez a lezárás.

Konklúzió

Megéri sok-sok rendezvényre eljárni, nyitott szemmel, “füllel’ járni. Ez a kis apróság akkora lendületet hozott a Minnerbe, és motivált is egyben, hogy ezután ugrásszerű fejlődésnek indult az oldal. Egyrészt fenntartotta a saját hitemet az oldalban, hogy igenis működni fog, be fog jönni.

A cikksorozat további részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek