A Google marketingesének egy mondata megváltoztatta a Minnert – Minner a kulisszák mögött cikksorozat 4. rész

2014-ben a Minner első hónapjaiban ráértem előadásokra járni (a legtöbb rendezvény délután vagy este volt). Főleg az ingyenes rendezvényeket kerestem. Budapesten nem volt olyan hét, hogy 2-3-ra el ne tudtam volna menni. Meglepődnél, hogy mennyi információt lehet szerezni, ingyenes előadásokon, rendezvényeken. Arról nem is beszélve, hogy a kapcsolati tőkéd is nőhet. Szóval, miért is változtatta meg a Google marketingese a Minnert?

Kezdjük a legelején. Ahogyan azt a cikksorozat első részében olvashattad, reklámhelyeket értékesítettem a Minneren 2014-ben. Ez volt az első üzleti modell, amit alkalmaztam az oldalon. Először az volt a reklámozási lehetőség az oldalon, hogy PR cikk + ingyen banner. Már akkor is sejtettem, hogy a bannert szinte ingyen kell adnom, mert annál értékesebb a cikk. A PR cikket úgy magyaráztam az embereknek, hogy nem teljesen PR tartalom lesz, hanem annál sokkal könnyedebb, populárisabb tartalom, és a nem a cégről írok benne, hanem a célközönségnek íródik a tartalom, amiben szerepelni fog a cég promóciója, ajánlata, vagyis fizetett blogbejegyzés lesz… Ezt így értékesítettem addig, amíg el nem mentem a Corvinus Egyetem ingyenes előadására, ahol a Google Magyarország marketingese beszélt (2014 őszén, pontos dátumot nem tudok, bárki beülhetett az eseményre – én nem voltam Corvinusos, már javában dolgoztam).

Amikor elkezdett beszélni a reklámozás trendjének átalakulásáról és arról, hogy a cégeknek egyre jobban kell figyelniük a tartalomelőállításra, ekkor mondott egy mondatot: “A tartalommarketing és a szponzorált tartalmak a cégek marketingjében egyre nagyobb teret fognak nyerni az elkövetkező 5 évben”. Miközben erről beszélt a content marketing kifejezést többször használta, illetve a natív hirdetést is említette. Azonnal rákerestem a Google-ban. És igen! Én végig ezt értékesítettem, csak nem tudtam, hogyan nevezik. Ekkor még itthon gyerekcipőben járt ez a terület (bizony alig 3 év alatt került előtérbe). Mondhatni, hogy a Google marketingese jól jósolt, mert azóta nincs olyan marketingrendezvény, ahol ne lenne a téma a tartalommarketing. Valószínűleg később ugyanúgy találkoztam volna a kifejezéssel, de így volt a legjobb.

Az előadást követő napokban lázasan alakítottam át a szövegeimet, amivel megkerestem a leendő reklámozókat, illetve a tárgyaláson elhangzó szövegeket is módosítottam. A telefonbeszélgetések után mindig emailt is küldtem, ezt szintén módosítottam az új információk alapján. Jah igen, el is felejtettem mondani: az előadás után csak úgy faltam a content marketinggel, szponzorált tartalmakkal kapcsolatos információkat, cikkeket, videókat, blogbejegyzéseket, könyveket.

Gyártottam a szponzorált tartalmakhoz kapcsolódó blogbejegyzéseket. Így már, hogy volt neve, könnyebb volt róla beszélni, mégse PR cikket értékesítettem.

Ekkor kezdtem el azt használni, hogy mindenhol írtam, mondtam azt, hogy

“Kezdjük el a közös munkát!”

Ez volt a zárszó az emailekben, levelekben, tárgyalásokon. Nagyon hatásos volt ez a lezárás.

Konklúzió

Megéri sok-sok rendezvényre eljárni, nyitott szemmel, “füllel’ járni. Ez a kis apróság akkora lendületet hozott a Minnerbe, és motivált is egyben, hogy ezután ugrásszerű fejlődésnek indult az oldal. Egyrészt fenntartotta a saját hitemet az oldalban, hogy igenis működni fog, be fog jönni.

A cikksorozat további részei:

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később