“A jó bornak nem kell cégér” – Tényleg így van?

Többször hallottam, láttam már, hogy ezt a közmondást írják be Facebook reklámok alá az emberek. Sőt, sokan még a marketinghez kapcsolódó tartalmakhoz is oda-oda szokták írni. A közmondás mögött az áll, hogy elvileg egy jó terméknek nem kell a reklám, eladja saját magát is. Tényleg így van?

Eladja saját magát egy termék/szolgáltatás? 

Attól függ mi a termék/szolgáltatás, egyébként igen. Naná! Van egy kis fagyizónk, virágboltunk, kis éttermünk. … Szuper, akkor bizony akár szájhagyomány útján is terjedhet a jó hírünk, és igen jönni fognak a vevők, annyi jön, hogy eléljen a kis üzletünk.  Mi ezekben a közös? Igen! Jól látod, helyi üzletek. Bár még itt is meglegyint minket a konkurencia szele. Mi van, ha ő reklámoz, és bizony azt nagyon jól csinálja…?

Kell a reklám

Annyi termékkel, szolgáltatással találkozunk nap mint nap, hogy bizony reklám nélkül nem is hallanánk róluk. Akkor pedig miért vásárolnánk meg őket? És bizony a marketingnek is régi története van. Amikor eljött az az idő, hogy nemcsak a helyieknek akartunk eladni, hanem nagyobb célközönségnek adni a termékünket/szolgáltatásunkat, ott bizony el kellett már a marketing azon része, hogy legalább halljanak a termékünkről. Arról nem is beszélve, hogy a konkurencia is már reklámokkal készül, így bár vallhatjuk azt a nézetet, hogy a “Jó bornak nem kell a cégér”, valójában utóbbit alkalmazva hamar be kell majd zárnunk a boltot.

Ehhez kapcsolódó tartalom
Brandépítés cikksorozat:

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!