A konverzió hajszolása mellett ne felejts el brandet építeni – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 15. rész

A cél mindenképpen az, hogy minél több új és visszatérő vevőd legyen. Az utóbbi időben a kontár marketingesek körében nagyon népszerű a konverzió utáni hajsza. Mindenféle varázstölcsér és ilyen-olyan marketing eszközöknél teljesen csak a konverziót nézik. Részben azért is kedvelik a konverzió utáni hajszát, mert így úgy gondolják, hogy legalább leegyszerűsítve megértik a marketinget. Sajnos sok esetben vannak olyan tényezői a marketingnek, brandépítésnek, melyek nem mérhetőek.

I <3 konverzió

Az első bekezdés után azt is hihetnéd, hogy én nem szeretem a mérhető marketinget. Dehogynem! Sőt, én is imádok számolni, nézni egy-egy kampány konverzióját. De ez csak kis része a marketingnek. Mondok egy érdekességet: A Minner már több mint 20  rendezvényt szervezett csak az elmúlt 1,5 évben. Ezeknek köszönhetően nőtt a brand értéke is, illetve ennek köszönhetően nagyobb reklámozók is azonnal szóba álltak velem és a Minner-t választották. Ezt a konverziót viszont már nehezebb mérni. Igaz?

Brandépítés –  Míg te a konverzióval foglalkozol lehagy téged a konkurenciád

A minél olcsóbb vásárló nagyon is jó dolog. Növekszik a profit, kiszámítható minden. Sajnos azonban, ahogy már fent is írtam neked, vannak nem mérhető dolgok is egy cég életében. Sőt, a konverzióhuszárok is néha-néha erre rádöbbennek. Akkor tud egy cég elhúzni, ha nem csak a statisztikát hajszolja, hanem foglalkozik a márkával, brandépítéssel is.

Mi áll egy vásárlói döntés mögött?

Erről itt olvashatsz bővebben: Brandépítés: Az alapok – #brand #márka #hogyan

A cikksorozat további részei:

Fotó: Brad Montgomery/Flickr

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!