A magas futárköltségek megnehezítik a webáruházak üzemeltetését? [podcast]

Dátum

Megosztás

Egyre magasabb csomagküldési árak. 5-15%-ot emeltek a díjaikon a futárcégek. Egy webshop életében fontos tényezők a csomagküldés, szállítási ár, logisztika. Sőt már-már marketing, sales eszköz is a szállítási díjakkal való zsonglőrködés. A profitról nem is beszélve. Csereklyei Bálinttal beszélgettem a hazai futárdíjakról, csomagküldés hazai helyzetéről. Bálint az iLogistic fulfillment logisztikai vállalkozás vezetője.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül is meg tudod hallgatni.

A podcast rövid vázlata, leirata

Csereklyei Bálint az iLogistic fulfillment logisztikai vállalkozás vezetője. Webáruházak kiszervezett logisztikájával foglalkoznak. Raktározás, csomagolás, csomagok feladása. 250 webáruház szervezte már ki hozzájuk a logisztikát, olyan nagy cég is szerepel ügyfeleik között, mint az Apple termékeket értékesítő iStyle.

Változó, hogy a webáruházak milyen díjemelkedéssel találkoztak, de átlagosan 5-15%-ot emeltek év elején a futárcégek a szállítási költségeken.

Pletyka volt mostanában az e-kereskedelmi piaci szereplők között, hogy a kicsiket elkezdik kiszórni a kisebb webshopokat. Bálint úgy látja, ez nem igaz, de egyértelműen magas árat kap egy induló webáruház. A nagyobb csomagok esetében a GLS egyre magasabb árat fog adni. Ez akár lehetőség is lehet a többi piaci szereplőnek, ha a nagyobb csomagokkal elkezd foglalkozni.

Tapasztalat, hogy nehéz tárgyalni a futárcégekkel a díjak mérsékléséről, még akkor is, ha volumenben növelni tudta egy webáruház a csomagok számát.

Az ételfutárcégek elkezdtek nyitni a webshopok felé, vagyis termékkiszálítás szolgáltatást nyújtanak, akár napon belül. A iLogistic például a Wolt-on keresztül is le tudja majd bonyolítani a fulfillment csomagküldést.

A magas futárdíjak miatt eltűnik az ingyenes szállítás, mint marketing eszköz a webáruházaknál? Bálint úgy látja, hogy sok cég igazából rákényszerül az ingyenes kiszállításra, mert a többi piaci szereplő is ezt alkalmazza.

Hallgasd meg a teljes podcastot!

Van még ilyen tartalom?

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!