Webáruház tulajdonosoknak 5+ órányi podcast. Lesz mit meghallgatnod

Tudom, mit fogsz hallgatni az autóban! Vagy éppen futás közben, vagy ráérő idődben, mikor kellene egy löket a napi motivációhoz. Válaszd ki azt a területet a webáruházadban, amit fejleszteni szeretnél és hallgasd meg a hozzá kapcsolódó podcast anyagunkat! Több órányi anyagot találsz a Minner Podcastjai között!

A podcast-okat külön cikként is megtalálod, ahol vannak a linkek. Külön kategorizáltam is fejezet címekkel. Időrendbe tettem fel.

Témák: Üzleti modellek, sajátmárkás termékek, bérgyártás

#podcast: Piactér születik. Üzleti esettanulmány EP#1 – Vállalkozás bemutatás, oldal leleplezése 

Ha hallgatni szeretnéd podcast formájában, akkor: Spotify link itt, vagy Apple Podcast link itt.

Ha nézni is szeretnéd a tartalmat, akkor kattints ide, ahol a Youtube tartalom is van.

A fenti projekt kapott egy külön oldalt is: Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

#podcast: Kézműves vagy nem? 100 000 db ékszert eladni évente?

Leírás: Sokan támadják őket, hogy akkor ők nem is kézműves termékeket értékesítenek, mert hát mondhatni sorozatban gyártják az ékszereket. Erről faggattam Rangits Mártát és Orosz Milánt, akik az R. M. Ékszer tulajdonosai. Évente több száz millió forint értékben adnak el ékszereket, ennek a piacnak a meghatározó piaci szereplői. További téma még a Facebook fiókjuknak a feltörése is, ahol a hackerek 4 millió forintot hirdettek el a bankkártyájukról, de végül sikerült mindent visszaszerezni. 

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt találod, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

#podcast: Ügynökséget bíztam meg marketingre. Mire figyeljek, mit várhatok el, KPI-ok? [podcast]

Több kérdést is kaptunk azzal kapcsolatban, hogy mire figyeljenek egy marketingügynökséggel való közös munka esetében a vállalkozók. Hogy néz ez ki, mihez van hozzáférése a megbízónak, mire figyeljünk, mik a KPI-ok. Scherzer Marcellel beszélgettünk, aki nem csak a Minner Facebook marketing szakértője, hanem egy marketingügynökség vezetője.

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el a hanganyagot, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

#podcast: A 200 érdeklőtől az 5200 rendelésig: így csináld! Biobubi sztori

Leírás: 100 látogatójukból 14 vásárol a weboldalon. Már ez az információ annyira sokkoló, hogy biztosan érdekel téged is, hogy ez az alig 1 éves vállalkozás hogyan is csinálja. Bérgyártásban készíttetik a sajátmárkás biomosószerüket, flakoncserével védik a környezetet. Már most igazi lovebrand lett a Biobubi. És az alapító mindössze 24 éves. Hallgasd meg a sztoriját, mert te is sokat inspirálódhatsz belőle, és sokat is tanulhatunk a sikeréből. Háromfai Balázzsal beszélgettem, a Biobubi alapítójával, aki országos hálózat kialakításán dolgozik a már aktív partnerekkel, de közben természetesen online adják el a sajátmárkás mosószert. Balázs már volt a Minnernél, a 19. podcastban beszélt az akkor még indulás előtt álló tisztítószer vállalkozásáról. Most pedig itt vagyunk 1,5 évvel az indulás után.

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül is meghallgathatod.

#podcast: Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából

Leírás: Ne csak webáruházban gondolkodj! Alig 1 év alatt futtatta fel legújabb vendégünk az új sajátmárkás termékét. Nézd csak ezt a felsorolást: sajátmárkás termék gyártása Kínában, import, viszonteladók, tavalyi éves árbevétel közel 200 millió forint, értékesítési csapat, saját raktár építése, idén már 1 millió forint napi forgalom. Meg kell tudnunk, hogy csinálta! És ki az importőre? Nem is kérdés: Csépe Gábor importszakértőnk. Természetesen így hármasban beszélgettünk ebben az adásban. Horváth Zoltán a Blue Chip Trade Kft -től, Csépe Gábor Kimport-tól és én, Mándó Milán a Minnertől. Vannak izgalmas részletek, finomságok, amik hozzájárultak a sikerhez. A fő termék: led izzók.

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón:

#podcast: Termékfejlesztés, üzleti modell példák: Ikea, Playersroom, autónepper, webáruházak, innovációk

Leírás: Hogyan jönnek létre speciális üzleti modellek, amivel igazán ki lehet tűnni egy adott piacon? Hogyan lehet igazán belelátni a vevők fejébe? Erről beszélek úgy, hogy közben példákkal is szemléltetem. Öveket becsatolni, mert hosszú lesz!  

Spotify-on, vagy Apple Podcastban, vagy itt beágyazva a lejátszóban:

Témák: webáruház marketing, forgalom, látogatottság, konverzió

#podcast: Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]

Leírás: Ízlelgesd még ezt a címet! Még egyszer olvasd el! Feltűnik valami? Nem is írom le a választ, valószínűleg tudod, mire gondolok, ha nem, akkor rájössz a cikk / podcast további részeiben. A téma tehát a webáruház matek, számok, bevétel. Vállalkozó vagy, így gondolom nem vagy a pénzed ellensége, sőt számolni is szeretsz, ahogy én is. Ha a webshopod havi bevétele még nem érte el a havi 5-10 millió forintot, akkor ez a tartalom neked szól! Rengeteg működő webáruházzal beszélek akár konzultáción, akár e-mailben keresnek meg, akár chaten. Ezzel a tartalommal azt akarom elérni, hogy végre túllendüljünk azon, hogy milyen kapcsolat van a webshopod / weboldalad látogatottsága és a bevételeid között. Mert ha ezt tudod és teszel érte, akkor végre foglalkozhatunk a további értékteremtő, bevételnövelő dolgokkal. Vágjunk is bele! Bár már volt hasonló témában podcast, de most más, bővített információkat is megosztok.

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy beágyazva az alábbi lejátszóban:

#podcast: Mennyi vásárló kell ahhoz, hogy napi 100 000 forint bevételed / profitod legyen? Vállalkozói…

Leírás: Hiába a jó ötlet, ha nem jön ki a matek! A fenti kérdés megválaszolásával egyre közelebb kerülsz ahhoz, hogy el tudd helyezni a vállalkozásodat, tisztában legyél a nagyságrendekkel. Persze ez még csak bevétel, de vevőkből élünk, innen a legjobb kiindulni, utána már rajtad áll, hogyan bűvészkedsz az üzleti modellel, költségekkel. Ez lehet furcsán fog hangzani: még az is jó dolog, ha tudjuk, mennyire keveset keresünk. Ez már jó kiindulási alap lesz, aztán persze matekozzunk tovább! Számoljunk vásárlóértéket, ügyfélszerzés értékét, természetesen profitot is.

Spotify-on itt éred elApple Podcast-ban itt éred el, vagy beágyazva itt:

#podcast: Facebook iOS 14 tippek, átmeneti megoldások a kampányaidhoz [podcast]

Leírás: Az, hogy az Apple korlátozza a felhasználók követését, még csak a kezdet. Röviden az a baj, hogy rengeteg webáruház, kisvállalkozás építette arra az üzleti modelljét, hogy hatékonyan tudja megcélozni a weboldal látogatóit. Ez végső soron még talán az ellátási láncokra, a beszerzési árakra is hatással volt. A következő időszakban akik kihasználták a remarketing adta lehetőséget, azok szembesülhetnek gyengébb eredményekkel, rosszabbul muzsikáló online marketinggel. Erről beszélgettünk Scherzer Marcellel, a Minner Facebook marketing szakértőjével, oktatójával. 

A Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben hamarosan vagy az alábbi lejátszón:

#podcast: Webáruház tulajdonosként sikered lehet, ha a kereskedői vénádat is megcsillogtatod, csiszolod

Leírás: A kereskedői véna elengedhetetlen egy webáruház sikeres üzemeltetéséhez. Ahogy más vállalkozásnál, iparágnál is ismernünk kell azokat a feltételeket, amivel elérhetjük a bevétel és profitnövekedést. És persze nem elég ismerni, meg is kell valósítani, csinálni kell. Erről beszélgetek Dévavári Dezsővel az olcsóbbat.hu üzletágvezetőjével. Izgalmas a beszélgetés, hallgasd meg mindenképpen!

Spoitfy-on itt éred el, Apple Podcastban itt, vagy az alábbi lejátszón:

#podcast: Google Shopping tapasztalatok, példák megoldások. 20%-ot is faraghatsz a költségekből [podcast]

Leírás: 2020-ban a több termékes webáruházak már nem tudják kikerülni a Google Shopping használatát. A tapasztalatok alapján azoknak a webáruházaknak, akik elkezdték használni, már a hirdetési büdzséjük 60-70%-a Google Shoppingra kerül elköltésre. A vásárlók is szeretik, mivel azonnal képpel és árral jelennek meg a Google találatai között ezek a “tartalmak”, termékek. A webáruházak még magasabb konverziós értékről is beszámoltak, tehát még jobban megtérülhet a kattintási költség. A vendégem Dévavári Dezső az Olcsóbbat.hu üzletágvezetője, aki bemutatja a Google Shopping megjelenési lehetőségeket és annak lépéseit, továbbá beszámol partnereik eredményeiről. 

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi beágyazott lejásztóban: 

#podcast: Google Ads varázslat. Egy kulcsszóval is lehet pénzt keresni?! [podcast]

Leírás: A legtöbb cég nagyon nehezen ér el sikereket a Google Ads-ben. A Minner ezért megkeresi azokat a módszereket, amire igazán érdemes fókuszálni, ha sikereket akarsz elérni. A címben leírt stratégia igazán izgalmas és még logikus is lesz, ezt meglátod a mostani témában, illetve meghallod, mert podcastként, hanganyagban dolgoztuk fel a témát. És persze eredményes is. Bartos Dávid volt a vendégem, aki az Adlab PPC ügynökséget vezeti. Már több esettanulmányával is találkozhattál a Minneren, most pedig a Google hirdetésekről, sőt még a Facebook hirdetésekről is beszélgetni fogunk.

Spotify-on itt éred elApple Podcast-ban itt, vagy beágyazva azonnal indítható lejátszón itt: 

Van itt még!

Belinkelek még néhányat:

Valami mást keresek!

Van itt még podcast a tarsolyban! Már 60 üzleti podcastot vettünk fel, biztos van olyan, ami még tetszhet: Kattints ide az összes podcast eléréséhez!

Fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek