Ügynökséget bíztam meg marketingre. Mire figyeljek, mit várhatok el, KPI-ok? [podcast]

Dátum

Megosztás

Több kérdést is kaptunk azzal kapcsolatban, hogy mire figyeljenek egy marketingügynökséggel való közös munka esetében a vállalkozók. Hogy néz ez ki, mihez van hozzáférése a megbízónak, mire figyeljünk, mik a KPI-ok. Scherzer Marcellel beszélgettünk, aki nemcsak a Minner Facebook marketing szakértője, hanem egy marketingügynökség vezetője.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el a hanganyagot, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

A podcast rövid vázlata

Marcell egy marketingügynökséget vezet, így a legjobb ember, akitől kérdezhettük ezeket az információkat. A BlueMarketing marketingügynökség vezetője, továbbá a MinnerAkadémia Facebook marketing szakértője.

Mit lát, mihez fér hozzá az ügyfél?

A hirdetési fiók, Facebook oldal, Google Ads fiók adminisztrációs joga az ügyfélnél van. Az ügynökségnek ehhez van hozzáférése. Ebből tehát következik, hogy te megbízóként mindent fogsz látni, mindent kell látnod.

Mit kérj, mire figyelj? Riportok

A jól működő marketingügynökségek küldenek havi riportot. Marcell is elmondta, hogy nem a megjelenések, vagy elérések a fő metrika, amit figyelni kell. Sokkal inkább az, hogy

  • A konverziós célok teljesülnek-e, javulnak-e (konverzió lehet vásárlás, kapcsolatfelvétel).
  • Megfelelő terelés történik a célra (pl. weboldal látogatók száma).
  • Az átlagos konverziós arányhoz mennyire közelítünk – hazai piacon 1-2% között mozog a konverzió (vásárló száma / látogatók száma).
  • Mennyi módosítás történik a hirdetéseknél.
  • A hirdetések gyakorisága mennyire magas. Pl. 10 feletti gyakoriságnál már morcos lehetsz egy adott hirdetésnél, mert a fogyasztókat is az már zavarja.
  • Tesztel-e az ügynökség, erről kérj információt. A marketing abból áll, hogy tesztelünk, tesztelünk, tesztelünk. És amit úgy látunk megy, na arra költünk.

Alkalmas a weboldalad a hirdetésre?

Sikeres marketinghez elengedhetetlen a jó weboldal. Ha egy marketinges, szakértő azt mondja, kell javítani a weboldaladat, azt nem azért mondja, mert bántani akar, hanem azért mert a konverziód, az ő munkájának az eredményessége is függ a weboldaladtól.

Hallgasd meg a teljes podcastot

Kapcsolódó cikkek, podcastok:

Fotó: Leon / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...