Több kérdést is kaptunk azzal kapcsolatban, hogy mire figyeljenek egy marketingügynökséggel való közös munka esetében a vállalkozók. Hogy néz ez ki, mihez van hozzáférése a megbízónak, mire figyeljünk, mik a KPI-ok. Scherzer Marcellel beszélgettünk, aki nemcsak a Minner Facebook marketing szakértője, hanem egy marketingügynökség vezetője.
A podcast hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el a hanganyagot, vagy az alábbi lejátszón keresztül.
A podcast rövid vázlata
Marcell egy marketingügynökséget vezet, így a legjobb ember, akitől kérdezhettük ezeket az információkat. A BlueMarketing marketingügynökség vezetője, továbbá a MinnerAkadémia Facebook marketing szakértője.
Mit lát, mihez fér hozzá az ügyfél?
A hirdetési fiók, Facebook oldal, Google Ads fiók adminisztrációs joga az ügyfélnél van. Az ügynökségnek ehhez van hozzáférése. Ebből tehát következik, hogy te megbízóként mindent fogsz látni, mindent kell látnod.
Mit kérj, mire figyelj? Riportok
A jól működő marketingügynökségek küldenek havi riportot. Marcell is elmondta, hogy nem a megjelenések, vagy elérések a fő metrika, amit figyelni kell. Sokkal inkább az, hogy
- A konverziós célok teljesülnek-e, javulnak-e (konverzió lehet vásárlás, kapcsolatfelvétel).
- Megfelelő terelés történik a célra (pl. weboldal látogatók száma).
- Az átlagos konverziós arányhoz mennyire közelítünk – hazai piacon 1-2% között mozog a konverzió (vásárló száma / látogatók száma).
- Mennyi módosítás történik a hirdetéseknél.
- A hirdetések gyakorisága mennyire magas. Pl. 10 feletti gyakoriságnál már morcos lehetsz egy adott hirdetésnél, mert a fogyasztókat is az már zavarja.
- Tesztel-e az ügynökség, erről kérj információt. A marketing abból áll, hogy tesztelünk, tesztelünk, tesztelünk. És amit úgy látunk megy, na arra költünk.
Alkalmas a weboldalad a hirdetésre?
Sikeres marketinghez elengedhetetlen a jó weboldal. Ha egy marketinges, szakértő azt mondja, kell javítani a weboldaladat, azt nem azért mondja, mert bántani akar, hanem azért mert a konverziód, az ő munkájának az eredményessége is függ a weboldaladtól.
Hallgasd meg a teljes podcastot
Kapcsolódó cikkek, podcastok: