Ügynökséget bíztam meg marketingre. Mire figyeljek, mit várhatok el, KPI-ok? [podcast]

Dátum

Megosztás

Több kérdést is kaptunk azzal kapcsolatban, hogy mire figyeljenek egy marketingügynökséggel való közös munka esetében a vállalkozók. Hogy néz ez ki, mihez van hozzáférése a megbízónak, mire figyeljünk, mik a KPI-ok. Scherzer Marcellel beszélgettünk, aki nemcsak a Minner Facebook marketing szakértője, hanem egy marketingügynökség vezetője.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el a hanganyagot, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

A podcast rövid vázlata

Marcell egy marketingügynökséget vezet, így a legjobb ember, akitől kérdezhettük ezeket az információkat. A BlueMarketing marketingügynökség vezetője, továbbá a MinnerAkadémia Facebook marketing szakértője.

Mit lát, mihez fér hozzá az ügyfél?

A hirdetési fiók, Facebook oldal, Google Ads fiók adminisztrációs joga az ügyfélnél van. Az ügynökségnek ehhez van hozzáférése. Ebből tehát következik, hogy te megbízóként mindent fogsz látni, mindent kell látnod.

Mit kérj, mire figyelj? Riportok

A jól működő marketingügynökségek küldenek havi riportot. Marcell is elmondta, hogy nem a megjelenések, vagy elérések a fő metrika, amit figyelni kell. Sokkal inkább az, hogy

  • A konverziós célok teljesülnek-e, javulnak-e (konverzió lehet vásárlás, kapcsolatfelvétel).
  • Megfelelő terelés történik a célra (pl. weboldal látogatók száma).
  • Az átlagos konverziós arányhoz mennyire közelítünk – hazai piacon 1-2% között mozog a konverzió (vásárló száma / látogatók száma).
  • Mennyi módosítás történik a hirdetéseknél.
  • A hirdetések gyakorisága mennyire magas. Pl. 10 feletti gyakoriságnál már morcos lehetsz egy adott hirdetésnél, mert a fogyasztókat is az már zavarja.
  • Tesztel-e az ügynökség, erről kérj információt. A marketing abból áll, hogy tesztelünk, tesztelünk, tesztelünk. És amit úgy látunk megy, na arra költünk.

Alkalmas a weboldalad a hirdetésre?

Sikeres marketinghez elengedhetetlen a jó weboldal. Ha egy marketinges, szakértő azt mondja, kell javítani a weboldaladat, azt nem azért mondja, mert bántani akar, hanem azért mert a konverziód, az ő munkájának az eredményessége is függ a weboldaladtól.

Hallgasd meg a teljes podcastot

Kapcsolódó cikkek, podcastok:

Fotó: Leon / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...