Ügynökséget bíztam meg marketingre. Mire figyeljek, mit várhatok el, KPI-ok? [podcast]

Több kérdést is kaptunk azzal kapcsolatban, hogy mire figyeljenek egy marketingügynökséggel való közös munka esetében a vállalkozók. Hogy néz ez ki, mihez van hozzáférése a megbízónak, mire figyeljünk, mik a KPI-ok. Scherzer Marcellel beszélgettünk, aki nemcsak a Minner Facebook marketing szakértője, hanem egy marketingügynökség vezetője.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el a hanganyagot, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

A podcast rövid vázlata

Marcell egy marketingügynökséget vezet, így a legjobb ember, akitől kérdezhettük ezeket az információkat. A BlueMarketing marketingügynökség vezetője, továbbá a MinnerAkadémia Facebook marketing szakértője.

Mit lát, mihez fér hozzá az ügyfél?

A hirdetési fiók, Facebook oldal, Google Ads fiók adminisztrációs joga az ügyfélnél van. Az ügynökségnek ehhez van hozzáférése. Ebből tehát következik, hogy te megbízóként mindent fogsz látni, mindent kell látnod.

Mit kérj, mire figyelj? Riportok

A jól működő marketingügynökségek küldenek havi riportot. Marcell is elmondta, hogy nem a megjelenések, vagy elérések a fő metrika, amit figyelni kell. Sokkal inkább az, hogy

  • A konverziós célok teljesülnek-e, javulnak-e (konverzió lehet vásárlás, kapcsolatfelvétel).
  • Megfelelő terelés történik a célra (pl. weboldal látogatók száma).
  • Az átlagos konverziós arányhoz mennyire közelítünk – hazai piacon 1-2% között mozog a konverzió (vásárló száma / látogatók száma).
  • Mennyi módosítás történik a hirdetéseknél.
  • A hirdetések gyakorisága mennyire magas. Pl. 10 feletti gyakoriságnál már morcos lehetsz egy adott hirdetésnél, mert a fogyasztókat is az már zavarja.
  • Tesztel-e az ügynökség, erről kérj információt. A marketing abból áll, hogy tesztelünk, tesztelünk, tesztelünk. És amit úgy látunk megy, na arra költünk.

Alkalmas a weboldalad a hirdetésre?

Sikeres marketinghez elengedhetetlen a jó weboldal. Ha egy marketinges, szakértő azt mondja, kell javítani a weboldaladat, azt nem azért mondja, mert bántani akar, hanem azért mert a konverziód, az ő munkájának az eredményessége is függ a weboldaladtól.

Hallgasd meg a teljes podcastot

Kapcsolódó cikkek, podcastok:

Fotó: Leon / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később