A webáruházak most “felokosított” keresővel növelik bevételeiket

Dátum

Megosztás

Az elmúlt hónapokban több rövidebb Minner instant posztban is már szóba hoztuk a webáruház keresők felturbózását, felokosítását. Ez még aktuálisabb lesz annak tekintetében, hogy egyre jobban megnyirbálják a szolgáltatók (Apple, Mozilla, Google) a remarketing adta lehetőségeket, tehát keresni kell az olyan dolgokat, ahol a konverziót növelni tudjuk. Ez tehát a webáruház saját keresőjének intelligenssé tétele. Vágjunk is bele! Jöjjön néhány példa is!

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

Látod a fenti képet? Ez az Ikea már felokosított keresőjéből lett kifényképezve. Ha megnézzük a nagyobb webáruházakat (nem a piactereket), akkor látjuk, hogy ez a trend egyre erősebb és érdemes foglalkozni vele. Bár először erre mondanám én azt egy webáruháznak, hogy:

Várj! Először legyen meg az a napi 300-700 látogató, aztán foglalkozzunk az ilyen weboldalon belüli okosításokkal

Mert először legyen rendben a forgalomterelés, legyenek rendben a leírások, legyen konverzió, legyenek kampányok, legyenek videók a tartalmakban, legyenek ábrák, piktogramok.

Ilyen felokosított keresőt használ többet között itthon a Muziker, Benu, ahogy láttad fent, az Ikea is.

A Muziker nemzetközi webáruház (magyar nyelven is van) 43%-kal tudta növelni a keresőből származó forgalmát. A vásárlók 70%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak, ha használják egy webshop keresőjét. Most itt növelik a kereskedők a konverziójukat, ezt fejlesztik fel.

A keresőokosító funkciók, bővítmények

  • A Muziker a Luigi’s Box Search-öt használja, mint bővítményt.
  • De van itt magyar fejlesztésű eszköz is a Prefixbox magyar startup is.
  • Ahogy olvasónk írja, KKV árban: Rapidsearch.hu
  • További olvasói tipp, jó ár/érték aránnyal rendelkező megoldás: https://start.searchanise.com
  • És persze érdemes saját magad is kutatnod. Tipp: bármilyen hasonló eszközre amikor keresel (bármilyen digitális), és találsz egyet, csak írd be a keresőbe a nevét és mellé a similar, vagy alternative szót. pl. Prefixbox similar

Természetesen a soktermékes webshopoknál érdekes ez, sőt feltétel még az is, hogy megfelelő UX és UI -vel rendelkezik a shop.

Webáruház intelligens kereső, okos gyorskereső, search box funkció

Na de mi is ez, mért is jó még? Honnan indul az egész?

Fent már olvashattál egy-két izgalmas statisztikát, de ismételjük meg újra, és nézzük mit is tudunk még.

  • 70%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak az emberek, ha a webáruház saját keresőjéből indít keresést a felhasználó. (Forrás: Luigi’s Box)
  • Majd nézd meg nálad mennyi az arány, de a látogatók átlagos 20%-a használja a keresőt a webáruházaknál. Van olyan szegmens, mint az FMCG, élelmiszer, ahol ez 40%.
  • A keresések 10-25%-a fut üres találatokra, erre van megoldás (Forrás: Prefixbox)
  • A konverziós ráta a keresőt használó felhasználók esetében 15%. (Forrás: Luigi’s Box).

Rengeteg funkcióval tudod okosítani a keresődet, keresőboxot, de akár a terméklistázó kategóriádat is:

Lényegében a felhasználót tereljük sokkal jobban, és azt a minimális időt, amíg nálunk van, próbáljuk még jobban kiaknázni.

  • Szinonimák használata – Ez talán az alapja az egésznek, vagyis a kereső segít, hogy kicsit biztosabban rátaláljon a termékre a fogyasztó, el kell kezdeni szinonima adatbázist kiépíteni.
  • Elütések kezelése.
  • A gyorskereső (amit a fenti képeken is látsz, például az Ikea-nál, vagy a Muzikernél) testre szabása, keresés megkönnyítése.
  • Népszerűbb termékek előrehozása – A rendszer nem ABC sorendbe, hanem kattintás / vásárlás alapján rendezi a kereső által kiadott termékeket. (Alábbi kép forrás: Prefixbox)
  • A 0 találatos keresések kiaknázása. Előző bekezdésben láttad, hogy a keresések 10-25%-a fut így 0 találatra, nos ezt le lehet nyomni 0% körülire. A fogyasztók tehát mindig látni fognak valamit, az jó! Több mint a semmi, vagy éppen segíted a kategória megtalálásában. Már a szinonimák használata is segít, de ha éppen nem dob ki semmit a kereső, akkor ki lehet tenni az aktuális ajánlatot. Ez az egyik legfontosabb funkció, amit keress majd a különböző megoldásokban.
  • Ahogy előző pontban említettem, az aktuális ajánlatokat, népszerű termékeket, akciókat, kampányt is ki tudod tenni a gyorskeresőbe, vagy a találati oldalra.
  • Kategóriák kiemelése, kapcsolódó kategóriák beszúrása.
  • Innentől fogva fontos lesz számodra a kereső analitika is, vagyis legyen statisztikád arról, hogy mire is keresnek rá, mire kattintanak, hol nagyobb a konverzió, mennyi a 0 találatos keresés…
  • Körülnézve a megoldásokban láttam, hogy sok helyen említik, hogy a nagyon személyre, egyénire szabott keresőnél érdemes tiltani a keresőrobotoknál a keresési találatok feltérképezését. Nem jó, ha a Google keresőbe bekerül.

Példa a Decathlonnál

Már többször is hoztuk példaként a Decathlont, akár a Facebook marketingjével kapcsolatban, akár a csoportmarketinggel kapcsolatban, vagy a keresőből származó látogatók számával kapcsolatban, és most itt a keresőjének a példája.

Alábbi képen a gyorskeresőt, vagyis a kereső mező instant találatait látod.

Az alábbi képen pedig azt, ha rá is nyom a felhasználó a keresésre. Ugye látod, hogy hol is nyúltak bele?

Jönni fog még ezzel kapcsolatban cikkünk egészen biztosan. Nézz vissza többször a Minnerre!

Ez izgalmas volt! Van még ilyen?

fotó: Ikea

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül...

Így áll a 3 friss vállalkozás néhány héttel az indulásuk óta – Business GYM

A Minner Business GYM-be nem csak cikk formájában szeretnénk tartalmat gyártani, hanem videó formátum is segíteni fog még jobban elmélyülni a vállalkozás indítás rejtelmeibe....

Hírszemle: Saját fizetését emelte a CEO válságban, étel dropshipping, IKEA víztakarékos megoldása

Egy légitársaság vezetője béremelést eszközölt saját magának akkor, amikor is a cég éppen válságban van. Roppant érdekes helyzetet szült, természetesen sokan támadták. A közösségi...

Gerillamarketing: Ízteszt, termelői vs bolti zöldség. Lecsó kóstolás, vakteszt

Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk...

Nekem ezért fognak fizetni? Egy leendő és egy veterán szabadúszóval beszélgettem [podcast]

A felvétel még nyáron készült, amikor is összejött egy tucat szabadúszó a Minner főhadiszálláson. Olyan digitális szabadúszók, akiknek mindössze egy laptop is elég a...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

Hírszemle: Energiaválság, csődhullám. Beszéljünk a fizetésről? Web3 tényleg működő része

A cégek csődjeit hozza a rezsiválság, a cégek áremeléssel és takarékoskodással próbálják elejét venni ennek. 1600 vállalatvezető nyilatkozott erről a Portfóliónak, ezt a hírt...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...