A webáruházak most “felokosított” keresővel növelik bevételeiket

Dátum

Megosztás

Az elmúlt hónapokban több rövidebb Minner instant posztban is már szóba hoztuk a webáruház keresők felturbózását, felokosítását. Ez még aktuálisabb lesz annak tekintetében, hogy egyre jobban megnyirbálják a szolgáltatók (Apple, Mozilla, Google) a remarketing adta lehetőségeket, tehát keresni kell az olyan dolgokat, ahol a konverziót növelni tudjuk. Ez tehát a webáruház saját keresőjének intelligenssé tétele. Vágjunk is bele! Jöjjön néhány példa is!

Látod a fenti képet? Ez az Ikea már felokosított keresőjéből lett kifényképezve. Ha megnézzük a nagyobb webáruházakat (nem a piactereket), akkor látjuk, hogy ez a trend egyre erősebb és érdemes foglalkozni vele. Bár először erre mondanám én azt egy webáruháznak, hogy:

Várj! Először legyen meg az a napi 300-700 látogató, aztán foglalkozzunk az ilyen weboldalon belüli okosításokkal

Mert először legyen rendben a forgalomterelés, legyenek rendben a leírások, legyen konverzió, legyenek kampányok, legyenek videók a tartalmakban, legyenek ábrák, piktogramok.

Ilyen felokosított keresőt használ többet között itthon a Muziker, Benu, ahogy láttad fent, az Ikea is.

A Muziker nemzetközi webáruház (magyar nyelven is van) 43%-kal tudta növelni a keresőből származó forgalmát. A vásárlók 70%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak, ha használják egy webshop keresőjét. Most itt növelik a kereskedők a konverziójukat, ezt fejlesztik fel.

A keresőokosító funkciók, bővítmények

  • A Muziker a Luigi’s Box Search-öt használja, mint bővítményt.
  • De van itt magyar fejlesztésű eszköz is a Prefixbox magyar startup is.
  • Ahogy olvasónk írja, KKV árban: Rapidsearch.hu
  • További olvasói tipp, jó ár/érték aránnyal rendelkező megoldás: https://start.searchanise.com
  • És persze érdemes saját magad is kutatnod. Tipp: bármilyen hasonló eszközre amikor keresel (bármilyen digitális), és találsz egyet, csak írd be a keresőbe a nevét és mellé a similar, vagy alternative szót. pl. Prefixbox similar

Természetesen a soktermékes webshopoknál érdekes ez, sőt feltétel még az is, hogy megfelelő UX és UI -vel rendelkezik a shop.

Webáruház intelligens kereső, okos gyorskereső, search box funkció

Na de mi is ez, mért is jó még? Honnan indul az egész?

Fent már olvashattál egy-két izgalmas statisztikát, de ismételjük meg újra, és nézzük mit is tudunk még.

  • 70%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak az emberek, ha a webáruház saját keresőjéből indít keresést a felhasználó. (Forrás: Luigi’s Box)
  • Majd nézd meg nálad mennyi az arány, de a látogatók átlagos 20%-a használja a keresőt a webáruházaknál. Van olyan szegmens, mint az FMCG, élelmiszer, ahol ez 40%.
  • A keresések 10-25%-a fut üres találatokra, erre van megoldás (Forrás: Prefixbox)
  • A konverziós ráta a keresőt használó felhasználók esetében 15%. (Forrás: Luigi’s Box).

Rengeteg funkcióval tudod okosítani a keresődet, keresőboxot, de akár a terméklistázó kategóriádat is:

Lényegében a felhasználót tereljük sokkal jobban, és azt a minimális időt, amíg nálunk van, próbáljuk még jobban kiaknázni.

  • Szinonimák használata – Ez talán az alapja az egésznek, vagyis a kereső segít, hogy kicsit biztosabban rátaláljon a termékre a fogyasztó, el kell kezdeni szinonima adatbázist kiépíteni.
  • Elütések kezelése.
  • A gyorskereső (amit a fenti képeken is látsz, például az Ikea-nál, vagy a Muzikernél) testre szabása, keresés megkönnyítése.
  • Népszerűbb termékek előrehozása – A rendszer nem ABC sorendbe, hanem kattintás / vásárlás alapján rendezi a kereső által kiadott termékeket. (Alábbi kép forrás: Prefixbox)
  • A 0 találatos keresések kiaknázása. Előző bekezdésben láttad, hogy a keresések 10-25%-a fut így 0 találatra, nos ezt le lehet nyomni 0% körülire. A fogyasztók tehát mindig látni fognak valamit, az jó! Több mint a semmi, vagy éppen segíted a kategória megtalálásában. Már a szinonimák használata is segít, de ha éppen nem dob ki semmit a kereső, akkor ki lehet tenni az aktuális ajánlatot. Ez az egyik legfontosabb funkció, amit keress majd a különböző megoldásokban.
  • Ahogy előző pontban említettem, az aktuális ajánlatokat, népszerű termékeket, akciókat, kampányt is ki tudod tenni a gyorskeresőbe, vagy a találati oldalra.
  • Kategóriák kiemelése, kapcsolódó kategóriák beszúrása.
  • Innentől fogva fontos lesz számodra a kereső analitika is, vagyis legyen statisztikád arról, hogy mire is keresnek rá, mire kattintanak, hol nagyobb a konverzió, mennyi a 0 találatos keresés…
  • Körülnézve a megoldásokban láttam, hogy sok helyen említik, hogy a nagyon személyre, egyénire szabott keresőnél érdemes tiltani a keresőrobotoknál a keresési találatok feltérképezését. Nem jó, ha a Google keresőbe bekerül.

Példa a Decathlonnál

Már többször is hoztuk példaként a Decathlont, akár a Facebook marketingjével kapcsolatban, akár a csoportmarketinggel kapcsolatban, vagy a keresőből származó látogatók számával kapcsolatban, és most itt a keresőjének a példája.

Alábbi képen a gyorskeresőt, vagyis a kereső mező instant találatait látod.

Az alábbi képen pedig azt, ha rá is nyom a felhasználó a keresésre. Ugye látod, hogy hol is nyúltak bele?

Jönni fog még ezzel kapcsolatban cikkünk egészen biztosan. Nézz vissza többször a Minnerre!

Ez izgalmas volt! Van még ilyen?

fotó: Ikea

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
01:07:28

200 millió forint felett. Így ugord át a forgalmi plafonod e-kereskedőként – podcast

Úgy érzed, hogy elértél egy forgalmi plafont? Vagy benne vagy egy olyan halálzónában, ahol nem nő olyan gyorsan a forgalom és a haszon, ahogy...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Saját raktárból fulfillmentbe. Esettanulmány

Te is éppen vacilálsz, hogy átköltöztesd a logisztikád egy fulfillment raktárba? Neked meg érné -e mindez? Valahol webshoposként erről álmodunk nem? Csak hátradőlsz és...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

E-kereskedelmi körkép 2023 – Webshop statisztikák

1323 millárd forinton osztozkodtak tavaly a hazai e-kereskedelmi szereplők. Míg 2020-2021 igazi pénzeső volt az e-kereskedelemben, 2022-ben már egy számjegyű növekedés volt csak, és...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...