A webáruházak most “felokosított” keresővel növelik bevételeiket

Az elmúlt hónapokban több rövidebb Minner instant posztban is már szóba hoztuk a webáruház keresők felturbózását, felokosítását. Ez még aktuálisabb lesz annak tekintetében, hogy egyre jobban megnyirbálják a szolgáltatók (Apple, Mozilla, Google) a remarketing adta lehetőségeket, tehát keresni kell az olyan dolgokat, ahol a konverziót növelni tudjuk. Ez tehát a webáruház saját keresőjének intelligenssé tétele. Vágjunk is bele! Jöjjön néhány példa is:

Látod a fenti képet? Ez az Ikea már felokosított keresőjéből lett kifényképezve. Ha megnézzük a nagyobb webáruházakat (nem a piactereket), akkor látjuk, hogy ez a trend egyre erősebb és érdemes foglalkozni vele. Bár először erre mondanám én azt egy webáruháznak, hogy:

Várj! Először legyen meg az a napi 300-700 látogató, aztán foglalkozzunk az ilyen weboldalon belüli okosításokkal

Mert először legyen rendben a forgalomterelés, legyenek rendben a leírások, legyen konverzió, legyenek kampányok, legyenek videók a tartalmakban, legyenek ábrák, piktogramok.

Ilyen felokosított keresőt használ többet között itthon a Muziker, Benu, ahogy láttad fent, az Ikea is.

A Muziker nemzetközi webáruház (magyar nyelven is van) 43%-kal tudta növelni a keresőből származó forgalmát. A vásárlók 70%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak, ha használják egy webshop keresőjét. Most itt növelik a kereskedők a konverziójukat, ezt fejlesztik fel.

A keresőokosító funkciók, bővítmények

  • A Muziker a Luigi’s Box Search-öt használja, mint bővítményt.
  • De van itt magyar fejlesztésű eszköz is a Prefixbox magyar startup is.
  • Ahogy olvasónk írja, KKV árban: Rapidsearch.hu
  • További olvasói tipp, jó ár/érték aránnyal rendelkező megoldás: https://start.searchanise.com
  • És persze érdemes saját magad is kutatnod. Tipp: bármilyen hasonló eszközre amikor keresel (bármilyen digitális), és találsz egyet, csak írd be a keresőbe a nevét és mellé a similar, vagy alternative szót. pl. Prefixbox similar

Természetesen a soktermékes webshopoknál érdekes ez, sőt feltétel még az is, hogy megfelelő UX és UI -vel rendelkezik a shop.

Webáruház intelligens kereső, okos gyorskereső, search box funkció

Na de mi is ez, mért is jó még? Honnan indul az egész?

Fent már olvashattál egy-két izgalmas statisztikát, de ismételjük meg újra, és nézzük mit is tudunk még.

  • 70%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak az emberek, ha a webáruház saját keresőjéből indít keresést a felhasználó. (Forrás: Luigi’s Box)
  • Majd nézd meg nálad mennyi az arány, de a látogatók átlagos 20%-a használja a keresőt a webáruházaknál. Van olyan szegmens, mint az FMCG, élelmiszer, ahol ez 40%.
  • A keresések 10-25%-a fut üres találatokra, erre van megoldás (Forrás: Prefixbox)
  • A konverziós ráta a keresőt használó felhasználók esetében 15%. (Forrás: Luigi’s Box).

Rengeteg funkcióval tudod okosítani a keresődet, keresőboxot, de akár a terméklistázó kategóriádat is:

Lényegében a felhasználót tereljük sokkal jobban, és azt a minimális időt, amíg nálunk van, próbáljuk még jobban kiaknázni.

  • Szinonimák használata – Ez talán az alapja az egésznek, vagyis a kereső segít, hogy kicsit biztosabban rátaláljon a termékre a fogyasztó, el kell kezdeni szinonima adatbázist kiépíteni.
  • Elütések kezelése.
  • A gyorskereső (amit a fenti képeken is látsz, például az Ikea-nál, vagy a Muzikernél) testre szabása, keresés megkönnyítése.
  • Népszerűbb termékek előrehozása – A rendszer nem ABC sorendbe, hanem kattintás / vásárlás alapján rendezi a kereső által kiadott termékeket. (Alábbi kép forrás: Prefixbox)
  • A 0 találatos keresések kiaknázása. Előző bekezdésben láttad, hogy a keresések 10-25%-a fut így 0 találatra, nos ezt le lehet nyomni 0% körülire. A fogyasztók tehát mindig látni fognak valamit, az jó! Több mint a semmi, vagy éppen segíted a kategória megtalálásában. Már a szinonimák használata is segít, de ha éppen nem dob ki semmit a kereső, akkor ki lehet tenni az aktuális ajánlatot. Ez az egyik legfontosabb funkció, amit keress majd a különböző megoldásokban.
  • Ahogy előző pontban említettem, az aktuális ajánlatokat, népszerű termékeket, akciókat, kampányt is ki tudod tenni a gyorskeresőbe, vagy a találati oldalra.
  • Kategóriák kiemelése, kapcsolódó kategóriák beszúrása.
  • Innentől fogva fontos lesz számodra a kereső analitika is, vagyis legyen statisztikád arról, hogy mire is keresnek rá, mire kattintanak, hol nagyobb a konverzió, mennyi a 0 találatos keresés…
  • Körülnézve a megoldásokban láttam, hogy sok helyen említik, hogy a nagyon személyre, egyénire szabott keresőnél érdemes tiltani a keresőrobotoknál a keresési találatok feltérképezését. Nem jó, ha a Google keresőbe bekerül.

Példa a Decathlonnál

Már többször is hoztuk példaként a Decathlont, akár a Facebook marketingjével kapcsolatban, akár a csoportmarketinggel kapcsolatban, vagy a keresőből származó látogatók számával kapcsolatban, és most itt a keresőjének a példája.

Alábbi képen a gyorskeresőt, vagyis a kereső mező instant találatait látod.

Az alábbi képen pedig azt, ha rá is nyom a felhasználó a keresésre. Ugye látod, hogy hol is nyúltak bele?

Jönni fog még ezzel kapcsolatban cikkünk egészen biztosan. Nézz vissza többször a Minnerre!

Ez izgalmas volt! Van még ilyen?

fotó: Ikea

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később