blank

A webáruházak most „felokosított” keresővel növelik bevételeiket

Dátum

Megosztás

Az elmúlt hónapokban több rövidebb Minner instant posztban is már szóba hoztuk a webáruház keresők felturbózását, felokosítását. Ez még aktuálisabb lesz annak tekintetében, hogy egyre jobban megnyirbálják a szolgáltatók (Apple, Mozilla, Google) a remarketing adta lehetőségeket, tehát keresni kell az olyan dolgokat, ahol a konverziót növelni tudjuk. Ez tehát a webáruház saját keresőjének intelligenssé tétele. Vágjunk is bele! Jöjjön néhány példa is!

Látod a fenti képet? Ez az Ikea már felokosított keresőjéből lett kifényképezve. Ha megnézzük a nagyobb webáruházakat (nem a piactereket), akkor látjuk, hogy ez a trend egyre erősebb és érdemes foglalkozni vele. Bár először erre mondanám én azt egy webáruháznak, hogy:

Várj! Először legyen meg az a napi 300-700 látogató, aztán foglalkozzunk az ilyen weboldalon belüli okosításokkal

Mert először legyen rendben a forgalomterelés, legyenek rendben a leírások, legyen konverzió, legyenek kampányok, legyenek videók a tartalmakban, legyenek ábrák, piktogramok.

Ilyen felokosított keresőt használ többet között itthon a Muziker, Benu, ahogy láttad fent, az Ikea is.

A Muziker nemzetközi webáruház (magyar nyelven is van) 43%-kal tudta növelni a keresőből származó forgalmát. A vásárlók 70%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak, ha használják egy webshop keresőjét. Most itt növelik a kereskedők a konverziójukat, ezt fejlesztik fel.

blank

A keresőokosító funkciók, bővítmények

  • A Muziker a Luigi’s Box Search-öt használja, mint bővítményt.
  • De van itt magyar fejlesztésű eszköz is a Prefixbox magyar startup is.
  • Ahogy olvasónk írja, KKV árban: Rapidsearch.hu
  • További olvasói tipp, jó ár/érték aránnyal rendelkező megoldás: https://start.searchanise.com
  • És persze érdemes saját magad is kutatnod. Tipp: bármilyen hasonló eszközre amikor keresel (bármilyen digitális), és találsz egyet, csak írd be a keresőbe a nevét és mellé a similar, vagy alternative szót. pl. Prefixbox similar

Természetesen a soktermékes webshopoknál érdekes ez, sőt feltétel még az is, hogy megfelelő UX és UI -vel rendelkezik a shop.

Webáruház intelligens kereső, okos gyorskereső, search box funkció

Na de mi is ez, mért is jó még? Honnan indul az egész?

Fent már olvashattál egy-két izgalmas statisztikát, de ismételjük meg újra, és nézzük mit is tudunk még.

  • 70%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak az emberek, ha a webáruház saját keresőjéből indít keresést a felhasználó. (Forrás: Luigi’s Box)
  • Majd nézd meg nálad mennyi az arány, de a látogatók átlagos 20%-a használja a keresőt a webáruházaknál. Van olyan szegmens, mint az FMCG, élelmiszer, ahol ez 40%.
  • A keresések 10-25%-a fut üres találatokra, erre van megoldás (Forrás: Prefixbox)
  • A konverziós ráta a keresőt használó felhasználók esetében 15%. (Forrás: Luigi’s Box).

Rengeteg funkcióval tudod okosítani a keresődet, keresőboxot, de akár a terméklistázó kategóriádat is:

Lényegében a felhasználót tereljük sokkal jobban, és azt a minimális időt, amíg nálunk van, próbáljuk még jobban kiaknázni.

  • Szinonimák használata –Ez talán az alapja az egésznek, vagyis a kereső segít, hogy kicsit biztosabban rátaláljon a termékre a fogyasztó, el kell kezdeni szinonima adatbázist kiépíteni.
  • Elütések kezelése.
  • A gyorskereső (amit a fenti képeken is látsz, például az Ikea-nál, vagy a Muzikernél) testre szabása, keresés megkönnyítése.
  • Népszerűbb termékek előrehozása – A rendszer nem ABC sorendbe, hanem kattintás / vásárlás alapján rendezia kereső által kiadott termékeket. (Alábbi kép forrás: Prefixbox)
    blank
  • A 0 találatos keresések kiaknázása. Előző bekezdésben láttad, hogy a keresések 10-25%-a fut így 0 találatra, nos ezt le lehet nyomni 0% körülire. A fogyasztók tehát mindig látni fognak valamit, az jó! Több mint a semmi, vagy éppen segíted a kategória megtalálásában. Már a szinonimák használata is segít, de ha éppen nem dob ki semmit a kereső, akkor ki lehet tenni az aktuális ajánlatot. Ez az egyik legfontosabb funkció, amit keress majd a különböző megoldásokban.
  • Ahogy előző pontban említettem, az aktuális ajánlatokat, népszerű termékeket, akciókat, kampányt is ki tudod tenni a gyorskeresőbe, vagy a találati oldalra.
  • Kategóriák kiemelése, kapcsolódó kategóriák beszúrása.
  • Innentől fogva fontos lesz számodra a kereső analitika is, vagyis legyen statisztikád arról, hogy mire is keresnek rá, mire kattintanak, hol nagyobb a konverzió, mennyi a 0 találatos keresés…
  • Körülnézve a megoldásokban láttam, hogy sok helyen említik, hogy a nagyon személyre, egyénire szabott keresőnél érdemes tiltani a keresőrobotoknál a keresési találatok feltérképezését. Nem jó, ha a Google keresőbe bekerül.

Példa a Decathlonnál

Már többször is hoztuk példaként a Decathlont, akár a Facebook marketingjévelkapcsolatban, akár a csoportmarketinggel kapcsolatban, vagy a keresőből származó látogatók számával kapcsolatban, és most itt a keresőjének a példája.

Alábbi képen a gyorskeresőt, vagyis a kereső mező instant találatait látod.

blank

Az alábbi képen pedig azt, ha rá is nyom a felhasználó a keresésre. Ugye látod, hogy hol is nyúltak bele?

blank

Jönni fog még ezzel kapcsolatban cikkünk egészen biztosan. Nézz vissza többször a Minnerre!

Ez izgalmas volt! Van még ilyen?

fotó: Ikea

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...