Ennyien kattintanak az első 10 linkre a Google találati oldalán. Mennyi látogatód lehetne „ingyen”?!

Dátum

Megosztás

A Google szállítja nekünk ingyen a látogatókat. Az, hogy mennyit, az a Google találati oldalakon való helyezésünktől függ és persze attól, hogy az adott keresőszavakat mennyien írják be a keresőbe. Na jó, az ingyen elég erős szó, hiszen cégként valószínűleg pénzt költesz te is keresőoptimalizálásra (SEO). Megéri-e? Látod majd a cikkben a statisztikákat, hogy a nagyobb bevétellel rendelkező hazai cégek óriási látogatottságot szereznek a Google-ból. És nem a fizetett hirdetésekre gondolok, hanem a keresőből, a találati listából jön a forgalom organikusan. És akkor jöjjön egy szörnyű adat, ami egyben lehetőség is.

Az egyes keresések esetében a kattintások 50%-át az első három helyen lévő link viszi el. A maradék 50%-on osztoznak az utána lévők. Ez iparáganként változhat, de hasonló számokat mutatnak.

Az alábbi ábrán a SmartInsights felmérését látod. A függőleges tengely a CTR, a kattintási ráta (%-os érték), a vízszintes tengelyen a Google pozíciót mutatja (első hely, második hely…), a színek pedig, hogy a kulcsszó, amit beírtak, mennyi szóból áll (words). Továbbá külön jelöli a keresőbe írt szavak számát (word).

Ebből látszik, hogy az első 3 hely tényleg sok kattintást elvisz, de az is körvonalazódik, hogy a több szavas kulcsszavak esetében kicsit jobb az eloszlás, és több jut az egyes helyeken lévőkre. Ez nagyrészt annak is köszönhető, hogy a Google gyakran segít és kiegészíti, hogy mire is akarunk rákeresni, és sokan ezekre rákattintanak, ami egyből akár 3-4 szó is lehet. Aztán látszik, hogy a 8-10 helyen már alig 2-5%-os kattintási arányok vannak.

Mennyit számít a Google helyezés a magyar piacon?

Az emberek keresnek! És bizony az már egy másik szándék, mint a Facebook esetében. Google-nál már a konkrét problémára, vagy igényre keresnek rá, tehát egy onnan származó látogató kvalifikáltabb érdeklődő, mint a Facebookról jövő látogató. Vagyis inkább úgy fogalmazok, a vásárlási szándék sokkal magasabb, vagy az, hogy megoldást találjanak a problémájukra. Míg a FB-nál inkább impulzus-marketinget alkalmazunk, és/vagy figyelemmegtartást, meggyőzést.

Néhány nagyobb bevételű magyar céget hozok példaként, hogy az ő weboldal látogatottságuknak mekkora részét teszi ki a Google. A Similarweb.com -ot használtam arra, hogy rálássunk mekkora látogatottsággal rendelkeznek, és ebből milyen marketing csatornákról jönnek a látogatók.

Decathlon

A céget nem kell bemutatnom. Sportszerbolt, a futástól egészen a vadászatig. A forgalmát most nehéz lenne megbecsülni, hogy az offline boltjuk és a webshop forgalma hogyan oszlik meg. Egy biztos, szignifikánsan jól teljesítenek ők is.

1 millió 790 ezerszer látogatják a weboldalukat egy hónapban, és 54%-a a látogatóknak a Google-ból jön. Mindez minimális Google Ads mellett, a hirdetési forgalom a teljes Google fogalomból adatból mindössze 0,5%, tehát a többség ingyen jön. (Forrás: Similarweb – Decathlon)

Decathlon-nak egyébként erős a Facebook marketingje is, amit nem csinálnának ilyen aktívan, ha az a 4%-os arány itt a képen ne hozna bevételt. Tavaly ők kapták a legtöbb pontot a FB marketingjükre a Minertől. Ebben a cikkben olvashatsz róla: A Decathlon Facebook marketingjének elemzése

Playersroom

Az offline és online üzlettel is rendelkező cipő és ruhabolt látogatottságát is megdobja a Google forgalom. Szintén egy több milliárd forint forgalmú cégről van szó, akiknek havonta a weboldalukon 155 ezer látogatójuk van, és 61%-uk a keresőből jön. Igaz itt érdemes még megemlíteni, hogy ennek fele viszont fizetett hirdetésből jön, a másik fele az ingyenes találati oldalról. (Forrás: Similarweb – Playersroom)

A Playersroom-mal már találkozhattál a Minner a fizetős hűségprogramok cikkben, ahol példaként szerepelt, mivel már több éve üzemelteti sikeresen a rendszerét. A vevők fizetnek a hűségprogramért! Itt olvashatod: Magyar példák fizetős hűségprogramokra. A vevőid pénzért csatlakoznak és még többet is költenek

Ez érdekelhet: Google Keresőoptimalizálás a tanfolyam a MinnerAkadémián, szakértőtől! Azonnal használható tudásanyag, 10 órányi videótananyag!

Honnan tudom, mennyien keresnek rá egy kulcsszóra vagy dologra a Google-ban?

Két dolgot is figyelned kell. Ha nem értesz hozzá, nem baj, majd most megtanulod. Kattintgass azért, hogy még többet keress, ne ezen múljon. Nézd meg, aztán később kiadod egy szakértőnek. De nézd meg magad!

  • Google kulcsszó tervező – A Google hirdetésekben, vagyis a Google Ads fiókodban éred el. Kattints a villáskulcsra, az „Eszközök és beállítások” menüpontra (jobb felső sarokban). Ott megtalálod a Kulcsszó tervezőt.
    Írj be egy vagy több kulcsszót!

    Majd keresgélj a statisztikákban. És már számolhatod is, ha arra az adott kulcsszóra ott lennél az első 3-ban, az mennyi látogatót jelentene. Persze itt a hirdetésekre vonatkozik, de értelemszerűen a Google kereséseket mutatja.
  • A másik pedig a Google Search Console
    Egyrészt kösd be a weboldaladat a Google Search Console-ba, már az javítani fog a helyezéseiden. Utána pedig a rendszer gyűjti, hogy te hányadik helyen szerepelsz adott kulcsszavaknál, mennyien kattintottak…. Érdemes figyelni és optimalizálni rá.
  • A Minner közösségben lévő profi SEO-s tartalmak megjelentek a MinnerX-ben. Érdemes elolvasnod őket (Martincsek Zsolt írásai):
  • Van a Google hirdetésekhez kapcsolódóan egy másik fontos cikk, amit érdemes elolvasnod, jó kis statisztikával, számadatokkal (én írtam). Teljesen igaza van: Érdemes hosszabb kifejezésekre hirdetni a Google-ban? Foglalkozzunk a long tail kulcsszavakkal?

Keresőoptimalizálás képzés – Google SEO tanfolyam

Mivel óriási potenciál van a keresőoptimalizálásban, és eléggé sokrétű, így felkértem Martincsek Zsolt SEO szakértőt, aki egyébként aktívan foglalkozik is a témával, hogy készítsen egy oktatást a MinnerAkadémiára. Kikerekedtek a szemeim, mikor láttam, hogy 10 órányi videó tananyagot készített a témáról. Igazi átfogó tudásanyag, minden apró részletével, mit hogyan csinálj, hogyan állíts be. Azonnal használható tudás a képzésben! A keresőoptimalizálás tanfolyam eléréséhez kattints ide!

Forrás: Smartinsights
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!