Ennyien kattintanak az első 10 linkre a Google találati oldalán. Mennyi látogatód lehetne!

A Google szállítja nekünk ingyen a látogatókat. Az, hogy mennyit, az a Google találati oldalakon való helyezésünktől függ. Persze az ingyen elég erős szó, hiszen cégként valószínűleg pénzt költesz te is a SEO-ra,  vagyis a keresőoptimalizálásra. Ha úgy nézzük meg is érheti a dolog. És akkor jöjjön egy szörnyű adat, ami egyben lehetőség is.

Az egyes keresések esetében a kattintások 50%-át az első három helyen lévő link viszi el. A maradék 50%-on osztoznak az utána lévők. Ez iparáganként változhat, de hasonló számokat mutatnak.

Az alábbi ábrán a SmartInsights felmérését látod. A függőleges tengely a CTR, a kattintási ráta (%-os érté), a vízszintes tengelyen a Google pozíciót mutatja (első hely, második hely…). Továbbá külön jelöli a keresőbe írt szavak számát (word).

Ebből látszik, hogy az első 3 hely tényleg sok kattintást elvisz, de az is körvonalazódik, hogy a több szavas kulcsszavak esetében kicsit jobb az eloszlás, és több jut az egyes helyeken lévőkre. Ez nagyrészt annak is köszönhető, hogy a Google gyakran segít és kiegészíti, hogy mire is akarunk rákeresni, és sokan ezekre rákattintanak, ami egyből akár 3-4 szó is lehet. Aztán látszik, hogy a 8-10 helyen már alig 2-5%-os kattintási arányok vannak.

Honnan tudom mennyien keresnek rá egy kulcsszóra, vagy dologra a Googleban?

Két dolgot is figyelned kell. Ha nem értesz hozzá, nem baj, majd most megtanulod. Kattintgass azért, hogy még többet keress, ne ezen múljon. Nézd meg, aztán később kiadod egy szakértőnek. De nézd meg magad!

  • Google kulcsszótervező – A Google hirdetésekben, vagyis a Google Ads fiókodban éred el. Kattints a villáskulcsra, az “Eszközök és beállítások” menüpontra (jobb felső sarokban). Ott megtalálod a Kulcsszótervezőt.
    Írj be egy vagy több kulcsszót

    Majd keresgélj a statisztikákban. És már számolhatod is, ha arra az adott kulcsszóra ott lennél az első 3-ban az mennyi látogatót jelentene. Persze itt a hirdetésekre vonatkozik, de értelemszerűen a Google kereséseket mutatja.
  • A másik pedig a Google Search Console
    Egyrészt kösd be a weboldaladat rá. Utána pedig a rendszer gyűjti, hogy te hányadik helyen szerepelsz adott kulcsszavaknál. Érdemes figyelni és optimalizálni rá.
  • A Minner közösségben lévő profi SEO-s tartalmai megjelentek a MinnerX-ben. Érdemes elolvasnod őket (Martincsek Zsolt írásai):

Van a Google hirdetésekhez kapcsolódóan egy másik fontos cikk, amit érdemes elolvasnod, jó kis statisztikával, számadatokkal (én írtam). Teljesen igaza van: Érdemes hosszabb kifejezésekre hirdetni a Google-ban? Foglalkozzunk a long tail kulcsszavakkal?

Kapcsolódó további cikkek:

Forrás: Smartinsights

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás