Hallottad már a “hosszú farok” kifejezést? Több területen is használják, például az internetes kereskedelemre is, de a Google keresési kulcsszavakra is szokták ezt alkalmazni. Pár hete egy előadáson beleültették a bogarat a fülembe. Most ehhez kapcsolódóan hoztam egy esettanulmányt: Vajon megéri foglalkozni a hosszabb, akár 3 szónál is nagyobb kifejezésekkel a Google hirdetési rendszerekben? Ha a hirdetéseket nézzük, akkor ezekre a kifejezésekre sokkal kevesebb a keresések száma, ami azt is jelenti, hogy olcsóbbak is. Ezzel lehet, hogy érdemes lenne foglalkozni! Utána néztem, hogy megéri-e a rá fordított idő.

Az alábbi ábrán azt látod, hogy az 1-3 szóból álló kifejezésekre értelemszerűen több a Google találat, nagyobb a forgalom, illetve a hirdetési költségbe ezek így drágábbak. Minél több szóból áll egy kifejezés, amit a keresőbe írnak, annál kevesebb lesz rajta a forgalom és annál olcsóbb a kattintási költség.

Long tail kulcsszó – ábra

Ahogy látod, ez egy SEO (keresőoptimalizálás) ábra is egyben, mivel sokan optimalizálják 3-4 szóból álló kulcsszavakra is a weboldalaikat. Természetesen ezeknek az egyik legnagyobb hátrányuk, hogy kevésszer keresnek rá a Googleban, így kevesebb forgalmunk is lehet onnan.

Megéri vele foglalkozni? – esettanulmány

Két esettanulmányt és cikket is találtam, melyeket belinkelve megtalálsz a cikk végén. A következő megállapításokat tartalmazzák az esettanulmányok:

  1. Akár hirdetéseket, akár a SEO-t nézzük, a megjelenéseid (amikor a Google találati oldalain megjelenik a weboldalad) 90%-át azok a keresések adják, amikor 4-nél kevesebb szót írnak be az emberek.
  2. Közel 200 különböző long tail kulcsszót kell használni, hogy az legalább 1-2 kattintást generáljon egy hónapban.
  3. Az időd megy rá, és valójában olyan alacsony lesz a vásárlók száma, hogy kiszámolva nem éri meg a ráfordított idő (optimalizálni kell, foglalkozni vele).
  4. Mindkét forrás egyetértett abban, hogy sokkal jobb az 1-3 szóból álló kifejezésekkel foglalkozni és azokat optimalizálni.
  5. Ha például lecserélnéd a 1-3 szóból álló kulcsszavaidat, vagyis nem használod őket és a 4 szónál hosszabbakra koncentrálnál, akkor elveszítenéd a megjelenéseid 90%-át és a konverzióid (vásárlások) 80%-át.

Az alábbi ábrán látsz egy 5,5 millió forint reklámbüdzsével gazdálkodó esettanulmányt. Amit érdemes nézni, hogy a Conv. oszlopban (konverzió, vásárlás) mennyi a darabszám, ebből látszik ugyanis, hogy 5 szó után drasztikusan lecsökken. Érdemes még figyelni a  CPA oszlopot is (= cost per action), vagyis ennyibe került egy vásárló. Hiába olcsó egy vásárló, ha abból csak kevés darabszám van és az nem tudja eltartani a vállalkozásod.

Sokat gondolkodtam, hogy letesztelem, de meggyőztek ők és még néhány oldal is, hogy nem érdemes még a teszt sem. Főleg ilyen kicsi országban, mint a miénk.

Ne pazarold itthon az időd long tail hirdetésekre!

Kapcsolódó cikkek: 

Forrás: econsultancy.com, digitalmonopoly.com.au
Fotó: Envato License

Kérdezz vagy beszélgess a cikk témájában!
Instant tartalmak Rövid posztok, hírek, tartalmak a Minner Instantban. Kattanj rá, kattints ide!
A menüből is eléred! Sőt a főoldalon is ott a Minner Instant. 2019-ben így már dupla tartalommal várlak a Minneren nap mint nap, sőt még hétvégén is! Kattints ide!