A napelemes piactér 41 millió Ft tőkét gyűjtött közösségi finanszírozásban

Dátum

Megosztás

Ez a hír nem csak a piacterekhez hozza meg a kedvedet, hanem rávilágít az itthon is már kibontakozó tulajdonosi tőkebevonáson alapuló közösségi finanszírozásra is. Szóval a fenti 41 millió forintnyi összeget kis -és nagybefektetők adták össze egy weboldalon keresztül, hogy ez az új napelemes piactér igazán beinduljon.

A Minneren mostanában több cikket is olvashattál termékkeresőkről, piacterekről, termékajánló oldalakról (cikk végén a linkek).

Honnan lett a tőke?

Egészen biztosan először ez érdekel téged, így ezzel is kezdjük. A Solarbnb a Tőkeportál oldalon indított egy olyan ún. közösségi finanszírozó kampányt, amely keretében tulajdonostársakat kerestek. Természetesen ez azt jelenti, hogy a tulajdonostársak pénzt is tesznek a vállalkozásba. A két cég között a közvetítő, a platform a Tőkeportál.

Több hónapon keresztül történt az oldalon a befektetők gyűjtése, 68-an összesen 41 millió forintot fektettek a Solarbnb Zrt-be. A kampányindulás feltétele volt, hogy a cég már zártkörű részvénytársaságként működik. Talán ez az egyik legnagyobb nehézség, na jó persze az is, hogy olyan vállalkozást tegyünk a befektetők elé, ami érdekelheti őket.

A Solarbnb, napelemes piactér

A weboldalát itt találod. A fogyasztók megadva az oldalon a napelem igényeiket, megkapják a szakemberek, kivitelezők ajánlatait. A partnerek egy előzetes szűrőn mennek keresztül, így átláthatóbb ajánlatokat kapnak a felhasználók. Ezek teljesülése esetén a cég jutalékot kap. A tájékoztatójukból kiderült, hogy piackutatásaik alapján a hazai piac 2030-ig 248 milliárd forintot is elérhet, 155 000 új ügyfelet jelent a következő 10 évben. Ebből szeretnének elég nagy piacot lecsípni, mint közvetítő. Becslésük szerint 300 napelemes kivitelező cég van itthon. Az ő ajánlataik összehasonlítását is lehetővé teszik. Ami nem azt jelenti, hogy akkor most majd az ár fog dönteni, hiszen az összehasonlíthatóság azt is jelenti, hogy ki fog jönni a minőségbeli különbség is (vagyis reméljük).

A cég rövid bemutatása.

Továbbá a pitch-ük, tudod ez a befektetők előtti bemutatkozó.

Továbbá még itt olvashatsz róluk: Solarbnb interjú a Tőkerpotál oldalon, kattints ide!

Kedvet kaptál a termékkereső, piactér vállalkozáshoz?

Akkor ezek a cikkek el fognak téged varázsolni. Figyelem! Alvászavart okozhatnak a Minner cikkek, mert ezen aztán biztosan kattogni fogsz!

Forrás: Tőkeportál
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...