blank

A napelemes piactér 41 millió Ft tőkét gyűjtött közösségi finanszírozásban

Dátum

Megosztás

Ez a hír nem csak a piacterekhez hozza meg a kedvedet, hanem rávilágít az itthon is már kibontakozó tulajdonosi tőkebevonáson alapuló közösségi finanszírozásra is. Szóval a fenti 41 millió forintnyi összeget kis -és nagybefektetők adták össze egy weboldalon keresztül, hogy ez az új napelemes piactér igazán beinduljon.

A Minneren mostanában több cikket is olvashattál termékkeresőkről, piacterekről, termékajánló oldalakról (cikk végén a linkek).

Honnan lett a tőke?

blank

Egészen biztosan először ez érdekel téged, így ezzel is kezdjük. A Solarbnb a Tőkeportál oldalon indított egy olyan ún. közösségi finanszírozó kampányt, amely keretében tulajdonostársakat kerestek. Természetesen ez azt jelenti, hogy a tulajdonostársak pénzt is tesznek a vállalkozásba. A két cég között a közvetítő, a platform a Tőkeportál.

Több hónapon keresztül történt az oldalon a befektetők gyűjtése, 68-an összesen 41 millió forintot fektettek a Solarbnb Zrt-be. A kampányindulás feltétele volt, hogy a cég már zártkörű részvénytársaságként működik. Talán ez az egyik legnagyobb nehézség, na jó persze az is, hogy olyan vállalkozást tegyünk a befektetők elé, ami érdekelheti őket.

A Solarbnb, napelemes piactér

A weboldalát itt találod. A fogyasztók megadva az oldalon a napelem igényeiket, megkapják a szakemberek, kivitelezők ajánlatait. A partnerek egy előzetes szűrőn mennek keresztül, így átláthatóbb ajánlatokat kapnak a felhasználók. Ezek teljesülése esetén a cég jutalékot kap. A tájékoztatójukból kiderült, hogy piackutatásaik alapján a hazai piac 2030-ig 248 milliárd forintot is elérhet, 155 000 új ügyfelet jelent a következő 10 évben. Ebből szeretnének elég nagy piacot lecsípni, mint közvetítő. Becslésük szerint 300 napelemes kivitelező cég van itthon. Az ő ajánlataik összehasonlítását is lehetővé teszik. Ami nem azt jelenti, hogy akkor most majd az ár fog dönteni, hiszen az összehasonlíthatóság azt is jelenti, hogy ki fog jönni a minőségbeli különbség is (vagyis reméljük).

A cég rövid bemutatása.

Továbbá a pitch-ük, tudod ez a befektetők előtti bemutatkozó.

Továbbá még itt olvashatsz róluk: Solarbnb interjú a Tőkerpotál oldalon, kattints ide!

Kedvet kaptál a termékkereső, piactér vállalkozáshoz?

Akkor ezek a cikkek el fognak téged varázsolni. Figyelem! Alvászavart okozhatnak a Minner cikkek, mert ezen aztán biztosan kattogni fogsz!

Forrás: Tőkeportál
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...

A H&M is perli a Sheint – RTL vs TV2 stream háború – Eltörölt meetingek hatása – Hírszemle

A mai rendhagyó Hírszemlében már korábban feldolgozott hírek utóéletének jártunk utána. Megnéztük a szemöldökvonogatós McDonalds reklám második felvonását. A Shein elleni pereskedés újabb felvonásába...