A repülőtereken nagyobb hajlandósággal vásárolnak az emberek. Na mit kell csinálnia egy cégnek?

Dátum

Megosztás

A nagyobb márkák most kezdik jobban felfedezni a repülőterek bevásárló részeit. A fapados légitársaságok akkora tömeget visznek a repülőterekre, hogy óriásit bővült az utóbbi időben a repülőtereken vásárlók száma is. De nem csak emiatt nőtt a forgalmuk, van itt még valami, amit jó tudni! Akarnak vásárolni az emberek, és vásárolnak is! Tudod mennyit töltenek vásárlással az emberek a repülőtereken?

Egy hely, ahol vásárolni is akarnak az emberek: repülőtér

Átlagosan 56 percet várnak a repülőjükre ezen a részen az emberek, és ebből 25 percen át vásárolnak. Derül ki az NPD Group felméréséből. Sőt van itt még egy érdekes információ. A kutatásokból még kiderül, hogy pont olyan „állapotban” vannak ilyenkor az emberek, főleg a nyaralás, pihenés miatt, hogy sokkal nagyobb eséllyel próbálnak ki új dolgokat. Így új márkákat, termékeket.

Mintha a csillagok összeállnának!

A legnehezebb feladat az érdeklődőt rávenni, hogy kipróbáljon valami újat, közben itt a repülőtereken erre nagyobb az esély, tehát a márkák elkezdtek jobban terjeszkedni. De ez nem csak a márkaüzletekre igaz, hanem a shopokban lévő egyéb termékekre is. Tudod, disztribúció! A cégeknek ez egy jó kísérletezési hely is, tesztelni tudják új termékeiket, több cég is gyárt kifejezetten csak reptereken megvásárolható terméket (Jack Daniel’s), kollekciót (ruhamárkák). Úgy értem, hogy csak ott értékesítik, vagy ott kezdik el értékesíteni.
Ami még tapasztalatuk a márkáknak, hogy a luxus, prémium termékeik jobban fogynak. Ez főleg annak tudható be, hogy ilyenkor még keresik az emberek az exkluzív termékeket, saját maguknak is és persze ajándékba is.

Az Estée Lauder például azt nyilatkozta, hogy az új vásárlóik 59%-a a repülőterekről származik. Tehát azok, akik először vették meg a terméküket!

Mit kezdj ezzel az információval? Irány a reptér!

  • Ha terméket értékesítesz és szeretnéd növelni eladásaidat, netalántán külföldi terjeszkedést elősegíteni, akkor kezdj el kutatni, hogyan tudod a termékeidet a repülőtereken értékesíteni. Először például gondolkodhatsz disztribúcióban, olyan boltot fűzöl meg, akik „vegyesboltok” a duty free részen. Aztán saját üzletben is érdemes gondolkodni, akár kicsiben is! Kérj be ajánlatokat! Nincs kifogás! A hitelt, vagy egyéb támogatási konstrukciókat pont erre találták ki! Szerezz pénzt, ahonnan csak tudsz és csináld! Van pályázat például a cégek nemzetközi terjeszkedésére, ez pont beleférne abba!
  • Sőt gondolkodj prémium termékekben is! Miért ne lehetne továbbfejleszteni a termékedet és lenne egy prémium terméked (ha még nincs). Magasabb árat tudsz adni egyből, a repülőtereken nagyobb az esély, hogy új dologként is megveszik. Irány a reptér!
  • Szolgáltatásokat is érdemes lehet kipróbálni, vagy csak kitelepülni például egy standdal (120-200 euró/nap áron adják általában)
  • Emlékszel a 2019-es üzleti ötletek között a disztribúciós szakértő ötletre!? Na ezzel aztán fel lehetne dobni. Akár csak erre ráállni! Vagyis márkákat, cégeket bevinni a repülőterekre!

Ezt is olvasd el még ehhez: Disztribúció. A szó, ami több száz milliót, vagy akár milliárdokat is hozhat

Forrás: CNN, NPD Group
Fotó: Steve Doig / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!