Ez lehetne, akár a Minner történetében a legrövidebb cikk is, mivel attól vállalkozás, hogy a betett kockázatokért (pénz, idő) cserébe pénzt szeretnénk kapni. Aki nem, az nem vállalkozik, hanem alapítványt üzemeltet. Mindig azt mondom, aki támadja a vállalkozókat azért, mert pénzt keresnek, ennyiből saját magát is támadhatná, mert alkalmazottként pénzt kér. Mi az, hogy nem társadalmi munkában végzi?! Ugye-ugye! A vállalkozás egyébként a pénzen kívül szól még a sikerről, alkotásról és az EGO-ról is természetesen. De még milyen jó, hogy ezek is részei, mert velejárójuk az olyan dolgok, mint az új munkahelyek, innováció, társadalmi fejlődés. Na, de nézzük tovább!
Jajj, tudom most mire gondoltok néhányan. Tipikus Minner cikk, máris a lehetőségeket látja benne. Hát mi mást? Élhetsz úgy, hogy folyamatosan a negatívumot keresed mindenben, persze néha kell is, mivel abból fejlődünk, de sokkal jobb életed lesz, ha a másik oldalt is nézed. Na, de térjünk vissza a tényekre!
Van olyan, hogy egy vállalkozás nem a pénzről szól?
Nem, az nem vállalkozás, hanem alapítvány vagy civil szervezet.
Ha nem lenne profit, nem lenne mindaz, amit ma látsz
Vagyis úgy fogalmaznék, lassabban valósult volna meg, és ma nem olvasnád a Minnert, ha nem lenne a kapitalizmus. Akár a diktatúrákat, akár a kommunista berendezkedést nézzük, láthatjuk, hogy az nem serkentette az innovációt, a társadalmi fejlődést. Ellenben elmondható, hogy ahol van kapitalizmus, vannak vállalkozások és ott a társadalom sokkal fejlettebb. A várható élettartam magasabb és az egészségügy is sokkal jobb. Nem beszélve a szabadságról, ami egyik kézzel fogható eleme a vállalkozói létnek is, hát még a társadalom egészének!
Munkahelyet hoz létre
Az a legérdekesebb, hogy pont azok támadják a vállalkozásokat, cégeket, akik maguk alkalmazotti létben vannak (már ha vannak). Pedig bizony azok nélkül, akik így nem kockáztatnának, és nem alapítanának vállalkozásokat, ma nem lennének munkahelyek, és nem tudná mindazt megvenni magának a munkavállaló, amit szeretne.
Például a Facebook vagy a Google globálisan közvetetten is létrehozott új munkahelyeket csak azért, mert sok vállalkozás jött létre ennek a piacnak a kiszolgálására (marketing ügynökségek), akik egyre nagyobbak lesznek és alkalmazottakat fogadnak fel.
De, ha csak azt nézzük, hogy minden elköltött Google reklám dupla annyi bevételt hoz, ami magában foglalja azt is, hogy a cégek bővülnek, új munkahelyek jönnek létre.
Van egy pont, amikor még jobban szolgálja a társadalmat
Rengeteg olyan vállalkozás van, ami vagy a méretétől, vagy a működése miatt a társadalmi felelősségvállalásban sokkal többet ad, mint gondolnád.
Akár nézhetjük a Minnert is! Annyi vállalkozásnak, magánszemélynek segít az oldal úgy is, hogy nem veszik igénybe fizetős szolgáltatásait az oldalnak. Hetente kapok ilyen gratulációkat, köszönőleveleket:
Na, de menjünk ezen tovább! Akár egy kávézó vagy egy étterem a vendégeinek mennyi élményt tud nyújtani. Barátságok, szerelmek születnek, jóízű beszélgetések. Alakítja-e a társadalmat. Naná! Ahogy egy motor márka, vagy egy olyan termék, ami közösségbe fogja a vevőit. És ha már márkáról beszélünk… azok a vállalkozások nőnek a legnagyobbra, akik valamilyen missziót fogalmaznak meg, ami általában arról szól, hogy segítsék az embereket.
Egy küldetés.
Ez alakít át egy vállalkozást pénzgyárból márkává és a társadalom hasznos tagjává, részévé. Ekkor a pénz már másodlagos!
Kapcsolódó cikkek:
- Vállalkoznál, de nincsenek jó lehetőségeid? Nincsen tőkéd, kapcsolataid, vagy ott a meló, gyerek…, akkor.
- Unod a vállalkozásodat? Miért van ez? Vállalkozói kiégés, fáradtság, kutatás
Fotó: Envato License