Az Alza.hu az új Notino. Bejött nekik az ősz óta tartó kampány?

Dátum

Megosztás

Emlékszel még arra, hogy szinte bárhol voltál, mindig a Notino jött szembe veled? Youtube reklám, mozi, TV… Most hasonló módon az Alza.hu webáruház indította be a rakétákat. Úgy látszik, tényleg úgy van, hogy amit látsz, arra keresel rá, az jut eszedbe, amikor vásárláson töröd a fejed. Mindjárt mutatom a statisztikákat. Tavaly ősz óta erős kampányt láthatunk az Alza.hu -tól. TV-s és online reklámokra szinte csak úgy „szórták” a pénzt. Bár tudod, a marketing befektetés. Arra gondoltam, hogy megnézem milyen statisztikákat találok külsősként, amiből levonhatjuk a következtetést a piacszerzését illetően.

Többszörösére nőtt a látogatottsága az Alzának.

Egy webshop látogatottsági adata már sokat elmond arról, hogy hol helyezkedik el a piacon. Sőt most még csak ez az adat, ami rendelkezésünkre áll, mivel piacszerzési kampányt indítottak, és ez több év, mire ténylegesen megtérül. 2017 augusztusi havi 720 000-es látogatottsági adatát megnégyszerezte novemberre, és most is havi 2 milliószor látogatják meg az emberek az alza.hu webáruházat. A similarweb.com– ról származik az alábbi ábra (képernyőfotó). Hogy legyen mit összehasonlítani,

  • ugyanezen időszak alatt (karácsonyi kampányok) az Emag csak duplázni tudta a nyári pangásban elért adatokat.
  • Sőt januári adat, az Emagnál 6 millió oldallátogatás volt, ami megegyezik a tavaly augusztusival, míg az Alza.hu tudta tartani a számokat és 2 millió felett maradt, ami  háromszor nagyobb, mint  2017 augusztusában.
  • az Alza.hu elérte a mall.hu látogatottsági számait is (bár utóbbinál volt egy kisebb botrány, ez is tehet a rosszabb számokról), sőt januárban le is körözte őket.
  • a többi webshop statisztikáját elnézve az alza.hu inkább a kisebb webshopoktól vett el vásárlókat és nem a nagyoktól. Illetve a nagyok így nem tudtak akkora növekedést felmutatni, mert bejött egy új szereplő.
Alza.hu látogatottsági statisztikája – simliarweb.com

A Google top listáján az Alza

A Google Trends kilistázta az extrémen növekvő keresést felmutató kifejezéseket. Ebből látszik, hogy az elmút hónapokban 1300%-kal nőtt az alza.hu -ra való keresések száma. Tudod TV reklám >>> google.

Több év, mire kiderül, hogy megérte-e

Az Alza.hu most piacszerzési kampányt indított. A TV reklámok nem olcsók, és ekkora mennyiségben valószínűleg még nem lesz akkora változás a profitjukban (forgalom nőtt), hanem a következő éveket alapozták meg ezzel a kampánnyal. Az már viszont látszik, hogy erős kampánnyal el lehet érni, hogy felkeressék az emberek a webshopod. Persze ehhez nem árt korlátlan mennyiségű reklámkeret + egy kis kreativitás. Az alza.hu -s figura beégett az emberek tudatába, és már egyre kevesebbet kell majd ilyen reklámokra költeniük, vagyis kevesebbszer kell megjelenni az emberek előtt ahhoz, hogy ugyanakkora legyen a webshop látogatottsága, forgalma.

A fizikai bolt megtámogatja a webes eladásokat

Úgy látszik, hogy az alza.hu is ráérzett arra, ami miatt az Extreme Digitál már több éve a top 1 webáruház. Várkonyi Balázs az  Extreme Digital ügyvezető igazgatója szerint a sikerük egyik kulcsa:

„Az elmúlt évben is dinamikusan nőtt az internetes vásárlás és az online fizetés iránti bizalom, ugyanakkor ezzel párhuzamosan a vásárlók elvárásai is gyarapodtak. Egyre jobban igénylik azt, hogy az Edigital.hu-n kiválasztott terméket minél gyorsabban, akár még a rendelés napján átvehessék. Ezért vezettük be korábban a négy órán belüli szállítást biztosító szolgáltatásunkat, de ugyancsak a termékek gyorsabb eljuttatását szolgálja az is, hogy két új üzletet nyitottunk a Kika soroksári és budaörsi áruházaiban. Bár ezek “hagyományos” boltok, ahová az utcáról is be lehet menni vásárolni, kialakításukkal valójában az online és offline pilléreken álló, hibrid üzleti modellünket erősítjük.

Ez nagyon fontos, hiszen forgalmunk jelentős részét teszik ki azok a vásárlók, akik online választják ki a terméket, de a személyes átvételt preferálják. Bár az átvételi pontok és csomagautomaták is egyre népszerűbbek, az Extreme Digital üzleteiben való átvételt sokan azért preferálják, mert ott az eladóktól például segítséget kaphatnak az eszközök későbbi beüzemeléshez.”

Máris eszembe jutott az, hogy ideje lenne újra elővenned az egyik Minner vállalkozás ötletet. Tudod, azt amiben több webshop fizikai boltját üzemeltetnéd. Na de van itt még több webshop ötlet is.:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!