vasárnap, január 17, 2021

Az Alza.hu az új Notino. Bejött nekik az ősz óta tartó kampány?

Emlékszel még arra, hogy szinte bárhol voltál, mindig a Notino jött szembe veled? Youtube reklám, mozi, TV… Most hasonló módon az Alza.hu webáruház indította be a rakétákat. Úgy látszik, tényleg úgy van, hogy amit látsz, arra keresel rá, az jut eszedbe, amikor vásárláson töröd a fejed. Mindjárt mutatom a statisztikákat. Tavaly ősz óta erős kampányt láthatunk az Alza.hu -tól. TV-s és online reklámokra szinte csak úgy “szórták” a pénzt. Bár tudod, a marketing befektetés. Arra gondoltam, hogy megnézem milyen statisztikákat találok külsősként, amiből levonhatjuk a következtetést a piacszerzését illetően.

Többszörösére nőtt a látogatottsága az Alzának.

Egy webshop látogatottsági adata már sokat elmond arról, hogy hol helyezkedik el a piacon. Sőt most még csak ez az adat, ami rendelkezésünkre áll, mivel piacszerzési kampányt indítottak, és ez több év, mire ténylegesen megtérül. 2017 augusztusi havi 720 000-es látogatottsági adatát megnégyszerezte novemberre, és most is havi 2 milliószor látogatják meg az emberek az alza.hu webáruházat. A similarweb.com– ról származik az alábbi ábra (képernyőfotó). Hogy legyen mit összehasonlítani,

  • ugyanezen időszak alatt (karácsonyi kampányok) az Emag csak duplázni tudta a nyári pangásban elért adatokat.
  • Sőt januári adat, az Emagnál 6 millió oldallátogatás volt, ami megegyezik a tavaly augusztusival, míg az Alza.hu tudta tartani a számokat és 2 millió felett maradt, ami  háromszor nagyobb, mint  2017 augusztusában.
  • az Alza.hu elérte a mall.hu látogatottsági számait is (bár utóbbinál volt egy kisebb botrány, ez is tehet a rosszabb számokról), sőt januárban le is körözte őket.
  • a többi webshop statisztikáját elnézve az alza.hu inkább a kisebb webshopoktól vett el vásárlókat és nem a nagyoktól. Illetve a nagyok így nem tudtak akkora növekedést felmutatni, mert bejött egy új szereplő.

Alza.hu látogatottsági statisztikája – simliarweb.com

A Google top listáján az Alza

A Google Trends kilistázta az extrémen növekvő keresést felmutató kifejezéseket. Ebből látszik, hogy az elmút hónapokban 1300%-kal nőtt az alza.hu -ra való keresések száma. Tudod TV reklám >>> google.

Több év, mire kiderül, hogy megérte-e

Az Alza.hu most piacszerzési kampányt indított. A TV reklámok nem olcsók, és ekkora mennyiségben valószínűleg még nem lesz akkora változás a profitjukban (forgalom nőtt), hanem a következő éveket alapozták meg ezzel a kampánnyal. Az már viszont látszik, hogy erős kampánnyal el lehet érni, hogy felkeressék az emberek a webshopod. Persze ehhez nem árt korlátlan mennyiségű reklámkeret + egy kis kreativitás. Az alza.hu -s figura beégett az emberek tudatába, és már egyre kevesebbet kell majd ilyen reklámokra költeniük, vagyis kevesebbszer kell megjelenni az emberek előtt ahhoz, hogy ugyanakkora legyen a webshop látogatottsága, forgalma.

A fizikai bolt megtámogatja a webes eladásokat

Úgy látszik, hogy az alza.hu is ráérzett arra, ami miatt az Extreme Digitál már több éve a top 1 webáruház. Várkonyi Balázs az  Extreme Digital ügyvezető igazgatója szerint a sikerük egyik kulcsa:

„Az elmúlt évben is dinamikusan nőtt az internetes vásárlás és az online fizetés iránti bizalom, ugyanakkor ezzel párhuzamosan a vásárlók elvárásai is gyarapodtak. Egyre jobban igénylik azt, hogy az Edigital.hu-n kiválasztott terméket minél gyorsabban, akár még a rendelés napján átvehessék. Ezért vezettük be korábban a négy órán belüli szállítást biztosító szolgáltatásunkat, de ugyancsak a termékek gyorsabb eljuttatását szolgálja az is, hogy két új üzletet nyitottunk a Kika soroksári és budaörsi áruházaiban. Bár ezek “hagyományos” boltok, ahová az utcáról is be lehet menni vásárolni, kialakításukkal valójában az online és offline pilléreken álló, hibrid üzleti modellünket erősítjük.

Ez nagyon fontos, hiszen forgalmunk jelentős részét teszik ki azok a vásárlók, akik online választják ki a terméket, de a személyes átvételt preferálják. Bár az átvételi pontok és csomagautomaták is egyre népszerűbbek, az Extreme Digital üzleteiben való átvételt sokan azért preferálják, mert ott az eladóktól például segítséget kaphatnak az eszközök későbbi beüzemeléshez.”

Máris eszembe jutott az, hogy ideje lenne újra elővenned az egyik Minner vállalkozás ötletet. Tudod, azt amiben több webshop fizikai boltját üzemeltetnéd. Na de van itt még több webshop ötlet is.:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek