2015. március 31-én, amikor az Amazon elindította, hogy egy gombot megnyomva bárki rendelhet termékeket, akkor sokan azt gondolták, hogy ez egy áprilisi tréfa, vagy csak jó marketingfogás. Utóbbinak sem lett volna rossz, de az Amazon tényleg komolyan gondolta. Mivel sokan április tréfának gondolták, így a média is könnyen felkapta. Aztán rövidesen kiderült, hogy ez bizony ott marad, mint szolgáltatás. Rengeteg marketing költséget megspórolt a cég. Már több 100 márkától lehet így terméket rendelni az Amazonon a cégek fellogózott gombjain keresztül. Bármelyik webshop összetenné a két kezét, ha lenne az emberek otthonában egy olyan gomb, amivel azonnal újra rendelnek egy termékből. Hogyan működik? Mi ez?
Egy igazi IoT megoldás
Az IoT a The Internet of Things rövidítése, ami a dolgok internetét jelenti. A lényege, hogy valamilyen tárgyat felokosítunk, internetre csatlakoztatunk. És valamilyen funkciót kap. IoT például az okos otthon megoldások. Amikor mondjuk távolról tudjuk fel-le kapcsolni otthon a fűtést, vagy lehúzni a redőnyt…. Az Amazon gombja szintén egy ilyen eszköz. A mobilodon keresztül kommunikál a webshoppal.
Vajon itthon is ki lehetne ilyet találni? Az Amazon már le is tesztelte, mit rendelnek így az emberek. (lásd alul)
Így működik az Amazon Dash Button
Az Amazon Dash Buttont arra tudod használni, hogy egy adott márka gombját megveszed, összekötöd a mobilodon futó applikációval (wifivel vagy bluetooth-val működve tud kapcsolódni). És ha megnyomod a gombot, akkor leadja a rendelést az Amazonon keresztül. Erről kapsz egy visszaigazolást, és van 30 perced, hogy visszavond (ha mégsem kérnéd), egyébként pedig 2 nap múlva már nálad is a termék ingyenes kiszállítással. Előre be tudod állítani, hogy milyen mennyiséget szoktál rendelni. Amazon Prime előfizetők tudják csak használni.

Videó a gombról:
Mik a népszerű termékek? Rendelések?
Átlagosan 2,2 gombot használnak otthon a felhasználók. A 46%-át a gomboknak havonta használják, sőt 8%-át hetente. A legnépszerűbb termék a szemeteszsák.
Kapcsolódó cikkek:
- Egy 177 milliárd dolláros lehetőség, amit sokan félreértenek. Az Amazon értékesítés kockázatos?
- Megéri most beszállni az e-kereskedelembe? Beszéljenek a számok! + Amazon statisztikák
- Két magyar fiatal, akik az Amazonon már az első évben 28 millió forintért adtak el termékeket, 2019-ben több száz millió a cél
Fotó:/forrás: www.dashbuttondudes.com