Az embereknek fogalmuk sincs, hogy ki vagy. Nehéz lesz így sikeresnek lenni!

Minél sikeresebb emberhez akarsz bejutni, eljutni, annál nehezebb dolgod van. Bár elsőre furcsának tűnhet, hogy miért nem jegyez meg valaki. De gondolj bele, minél sikeresebb illetőhöz akarsz közel férkőzni, ő annál több emberrel találkozik nap mint nap! De úgy általánosságban is ha nézzük, nehéz dolgunk van, ha el akarjuk érni, hogy az emberek megjegyezzenek bennünket. Jól teszed, ha minél sikeresebb emberekkel akarod körülvenni magadat, mert:

Annak az 5 embernek vagy az átlaga, akikkel a legtöbb idődet töltöd! /Jim Rohn/

De ezt nézhetjük nagyobb számmal is, minél inkább sikeresebb emberekkel veszed magad körül, annál nagyobb az esély, hogy te is az leszel. Na most kanyarodjunk vissza erre a dologra, hogy miként fognak téged azonosítani.

Az utóbbi 2 hónapban csináltam egy tesztet. Engem naponta bombáznak emailekkel, privát chat üzenetekkel, és a Minner FB chatjén keresztül is az emberek, az olvasóim. Próbáltam úgy nézni, hogy ki ragad meg bennem azonnal, kit tudok visszaidézni. Aztán figyeltem a közösségi oldalamat is, a Minner Extra Facebook csoportban a tagok megmozdulásait. Ki marad meg és miért.

Következetesség, ami nélkül a személyes márkád halálra van ítélve

Nem kell és nem is fog megtörténni az, hogy azonnal tudja rólad bárki, hogy ki vagy. Ez egy folyamat, hogy elraktározunk. Tudod, ahogy a cégeknél, márkáknál is kell idő, míg rögzül bennünk. A tapasztalatom az volt a fenti tesztben, hogy

  • Legalább 2 hónap kell ahhoz, hogy valakire biztosan emlékezzek és legalább 5 üzenetváltás.
  • Aki nem ugrált a témák között, hanem szorítkozott a saját területére, őt jobban megjegyeztem. 2 hetente elég volt egy kis kommunikáció, és elkezdte az agyam összekapcsolni a nevét, foglalkozását (mit csinál), és még az arcát is)
  • Utóbbinál tudod, szinte elérhető az, hogy a telefonba úgy mentselek el, hogy: neved + mivel foglalkozol. Például: X Péter SEO-s, vagy X Péter sales
  • Egy személyes találkozó már javította, hogy biztosan megragadjon az illető. De itt sem volt elég a névjegykártya csere, vagy az, hogy beszélgettünk 15-20 percet.
  • Akik ismeretlenül bejelöltek Facebookon annyit értek el, mintha be sem jelöltek volna. Nem, senki nem ragadt meg.
  • LinkedIN-en is hasonló a helyzet, amit fent leírtam.

Jól látod! Az a közös bennük, hogy legyünk türelmesek és tudatosan és következetesen építsük fel, hogy a másik ember tudja is, hogy kik vagyunk. 

Hasonló, mint a céges marketingben. Ne félj a Facebookodat időnként céges dolgokra használni! Már havi 2 poszt elég arról, hogy mit csinálsz, hogy a többség tudja is azt. Ha valakivel chatelsz, nagyobb eséllyel megjelenik előtte a posztod Facebookon és LinkedIN-en is. Azt szokták mondani, hogy az emberek név és arcmemóriája a legpocsékabb. Ez nem így van! Jó az ilyen memóriánk, de ahhoz több kapcsolódás, több interakció kell, hogy berögzüljön!

Hajrá! Ezek a cikkek is még segíthetnek: 

Fotó: Envato License

Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Képezd magad most! Otthonról! Online! Kattints ide!