Céges közösségi oldalaidon használj #hashtaget, @taggelést! Nézd meg miért! #marketing #vállalkozás

Sokan tudatosan, sokan csak azért alkalmazzák a hashtaget, mert most divatos. Miért használjak hashtaget a cégem online / offline kampányaiban? Teheted fel a kérdést, főleg akkor, ha nem egy trendi terméket, szolgáltatást értékesítesz. A hashtag történetéről egy előző posztomban írtam. Ott azt is bemutattam, hogy a felhasználó, leendő vevőd, mire tudja használni. Most nézzük a másik oldalt, hogy egy cég miért használja.

Kampány megjelölés hashtag által
Az első, amire jó lehet használni, hogy megjelölöd például a Facebook kampányaidat. És a hashtagre kattintva olyan posztok jelennek meg csak, amit elláttál azzal (bár ha felhasználók is használják, azt is mutatja rendszer)
Mutatok is egy példát: A Wella Professionals Facebook kampányában egy poszt sorozatot csináltam. 10 dolog, amit tudnod kell a hajról című képsorozatot #10dologWella hashtaggel jelöltem. Ezzel kereshetők voltak a képek, mert 2-3 naponta töltöttem fel egy-egy újabb dolgot.  Mérhető volt az, hogy kattintgattak a felhasználók a hashtagre.  (A Wella Professionals FB marketingjét 2014. augusztus és 2016 szeptember között készítettem). Az eléréseket is felhúzta. Még mi miatt érdemes használni? Kiderül a kép alatt.

screenshot-2017-02-16

Közösségi oldalak algoritmusának befolyásolása
Ez picit furcsa bekezdéscím lett. Félreérthető is egyben, mert bár igaz, hogy befolyásolod, de sokkal inkább segíted magát az algoritmust. Szerinted a Facebook a posztodból honnan találja ki, hogy ki elé tegye ki organikusan a posztot? A szövegezést is elemzi az algoritmus. Abban az esetben, ha olyan blogbejegyzést posztolsz, amiből nem derül ki, hogy ki a célcsoport? Erre jó a hashtag. Tételezzük fel a címedből nem teljesen derül ki a téma, akkor a hashtagekkel bővíteni tudod a szavak számát, és még nem zavaró az olvasónak, viszont segítesz az algoritumusnak.
Észrevetted, hogy sokszor használom a #motiváció #siker #vállalkozás #marketing hashtageket? Akkor használom, ha pl. egy képről/posztról nem derül ki, hogy kinek is szánom, ki a célcsoportom. A FB viszont a hashtagek miatt tudja.

Taggeld be?! (Ez volt a címben, ez mit jelent?)
A hashtag mellet a nagy márkák betaggelését is érdemes alkalmazni. Mert az algoritmus nagyobb eséllyel teszi olyanok elé a posztodat, akik lájkolják a betaggelt oldalt. Tudod a taggelés, amikor @-jel és után elkezded írni az adott márka/híres ember/közösségi profil nevét. pl. @HVG , akkor a HVG követők elé nagyobb eséllyel teszi a követőid közül. Ezzel tudod  növelni az ingyenes elérésed.

Fotó: wikipédia

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!