Sokan tudatosan, sokan csak azért alkalmazzák a hashtaget, mert most divatos. Miért használjak hashtaget a cégem online / offline kampányaiban? Teheted fel a kérdést, főleg akkor, ha nem egy trendi terméket, szolgáltatást értékesítesz. A hashtag történetéről egy előző posztomban írtam. Ott azt is bemutattam, hogy a felhasználó, leendő vevőd, mire tudja használni. Most nézzük a másik oldalt, hogy egy cég miért használja.
Kampány megjelölés hashtag által
Az első, amire jó lehet használni, hogy megjelölöd például a Facebook kampányaidat. És a hashtagre kattintva olyan posztok jelennek meg csak, amit elláttál azzal (bár ha felhasználók is használják, azt is mutatja rendszer)
Mutatok is egy példát: A Wella Professionals Facebook kampányában egy poszt sorozatot csináltam. 10 dolog, amit tudnod kell a hajról című képsorozatot #10dologWella hashtaggel jelöltem. Ezzel kereshetők voltak a képek, mert 2-3 naponta töltöttem fel egy-egy újabb dolgot. Mérhető volt az, hogy kattintgattak a felhasználók a hashtagre. (A Wella Professionals FB marketingjét 2014. augusztus és 2016 szeptember között készítettem). Az eléréseket is felhúzta. Még mi miatt érdemes használni? Kiderül a kép alatt.
Közösségi oldalak algoritmusának befolyásolása
Ez picit furcsa bekezdéscím lett. Félreérthető is egyben, mert bár igaz, hogy befolyásolod, de sokkal inkább segíted magát az algoritmust. Szerinted a Facebook a posztodból honnan találja ki, hogy ki elé tegye ki organikusan a posztot? A szövegezést is elemzi az algoritmus. Abban az esetben, ha olyan blogbejegyzést posztolsz, amiből nem derül ki, hogy ki a célcsoport? Erre jó a hashtag. Tételezzük fel a címedből nem teljesen derül ki a téma, akkor a hashtagekkel bővíteni tudod a szavak számát, és még nem zavaró az olvasónak, viszont segítesz az algoritumusnak.
Észrevetted, hogy sokszor használom a #motiváció #siker #vállalkozás #marketing hashtageket? Akkor használom, ha pl. egy képről/posztról nem derül ki, hogy kinek is szánom, ki a célcsoportom. A FB viszont a hashtagek miatt tudja.
Taggeld be?! (Ez volt a címben, ez mit jelent?)
A hashtag mellet a nagy márkák betaggelését is érdemes alkalmazni. Mert az algoritmus nagyobb eséllyel teszi olyanok elé a posztodat, akik lájkolják a betaggelt oldalt. Tudod a taggelés, amikor @-jel és után elkezded írni az adott márka/híres ember/közösségi profil nevét. pl. @HVG , akkor a HVG követők elé nagyobb eséllyel teszi a követőid közül. Ezzel tudod növelni az ingyenes elérésed.
Fotó: wikipédia