Cégfejlesztési ötlet 15.: Weboldal stratégia, weboldal marketing

„Mit is kezdjünk ezzel a weboldallal? Másoknak is van, és látszik, hogy valaki tud eredményt elérni. Nekem is van, elkezdtem de merre tovább?” – Játszódott már le benned hasonló monológ? Vagy csak azon gondolkodsz, hogy ha már időt, pénzt és energiát fektetsz az online marketingbe, akkor annak még jobb eredménye legyen? Ilyenkor jössz rá, hogy a weboldal-stratégiádban van még mit fejleszteni. És ez jó felismerés! A cikkben olvashatsz izgalmas hazai kutatásokat, adatokat is.A hazai cégek egy része már rendelkezik weboldal-stratégiával. Most te is csatlakozhatsz ehhez az elit klubhoz.

A Minner Cégfejlesztési cikksorozatában vagy most! A sorozat célja, hogy megértsd és megvalósítsd a kiválasztott cégfejlesztési ötleteket. Ehhez részletes útmutatót kapsz a cikkekben. Mi a 100% gyakorlatban hiszünk! A Minner vállalkozásfejlesztési ötletei egy-egy fontos cégterületre összpontosítanak, és kézzelfogható megoldásokat kínálnak. Nézz vissza gyakran, mert folyamatosan újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Az ötletek külön kategóriát is kaptak a főmenüben.

15. Cégfejlesztési ötlet röviden: Weboldal stratégia

A vállalkozásunk céljaihoz igazítjuk az online marketinget, és azon belül a weboldal stratégiánkat. A cél az, hogy meghatározzuk, adott tevékenységünkben vagy iparágunkban mire összpontosítsunk a weboldalon. Így a marketingstratégia szerves részévé válik, ami azért is előnyös, mert az embereket a saját központi helyünkre, a saját terepünkre tereljük (szemben a közösségi média oldalakkal, amelyek nem a miénk). Feladatunk továbbá, hogy kiszámítható bevételnövekedést érjünk el, amit mérhetővé teszünk. Szükségünk lesz egy rendszerre vagy tervre a stratégián belül, amely meghatározza, hogy mit és miért helyezzünk el a weboldalon, milyen gyakran és mit frissítsünk, és hová kerüljön az adott tartalom. Az is cél, hogy megfelelő látogatószámot tereljünk a weboldalra, így fontos az is, hogy a weboldalon belül hová irányítsuk az érdeklődőket vagy a visszatérő vásárlókat, ügyfeleket.

A cégek 15%-a HETENTE frissíti a weboldalát?

Az alábbi ábrán a Digiméter legfrissebb hazai digitális kutatását látod. Kiemeltem pirossal egy részt, ahol azt látod, hogy a cégek 15%-a hetente, másik 15%-ha havonta frissíti a weboldalát. Értsd: cseréli a szöveget, új képet tesz fel, ajánlatot….

Nos, ez a szám 2021-ben a pandémia miatt magasabb volt, a lendület azóta alábbhagyott, azonban még mindig fontos adatokat látunk. Milyen tanulságokat vonhatunk le ebből? Kép alatt folytatom!

  • A cégek 30%-a rendszeresen frissíti a weboldalukon a szövegeket, ajánlatokat és slidereket (ezekről később még szó lesz). Miért frissítik őket, ha nem látják értelmét? Ezen érdemes elgondolkodni
  • Minden jel abba az irányba mutat, hogy egy jól frissített weboldallal még mindig ki lehet tűnni az online marketing világában. A kulcs az, hogy megfelelő weboldalt üzemeltess, és azt meghatározott időközönként frissítsd.

Tudtad?! Sokan a főoldalt hirdetik Google-ben, vagy akár Facebookon is. Hiba!

Már a Cégfejlesztési ötletetek 1. részében is láthattad, hogy valóban nem célszerű a főoldalt hirdetni még akkor sem, ha az úgymond landing page szerű. Más a funkciója a főoldalnak és más a weboldal többi oldalának (aloldalak, termék vagy szolgáltatás oldalak, kategória oldalak, ajánlat…).

Vezessük be a cégbe! Részletesen a megvalósítás lépései

Először nézzük meg nagyvonalakban, majd részletesen a megvalósítás lépéseit

  1. Ki kell alakítanunk egy konverziós célt, ami uralja az egész weboldal stratégiánkat.
  2. Meghatározzuk a kiindulási KPI-nkat, vagyis fő teljesítménymutatónkat a weboldal stratágián belül. (Itt kapsz magyarázatot, hogy miként használd ezt).
  3. Szükségünk lesz tartalomstratégiára – erre kapsz ötleteket a cikk további részében. Tehát mit és mire használunk egy weboldalon belül.

A cikk további részét előfizetőink olvashatják. Így fogsz előnybe kerülni a piacodon! Ne feledd, rengeteg mélyebb üzleti tartalom vár még az előfizetésen belül!

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Ezt még nézd meg ehhez az ötlethez!

Forrás: Digiméter 2024

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek