Cégfejlesztési ötlet 21.: Nem jönnek marketing eredmények. Mit változtassak?

Hol a gond, ha nem jönnek a marketing eredmények annak ellenére, hogy erős marketing tevékenységet végzel. Hirdetsz, vagy sokat posztolsz a közösségi médiában, de az érdeklődők elmaradnak. Min kell változatni? Vagy kiszervezted a marketinget és szintén nem úgy alakul, ahogy te szeretnéd, mit kell figyelni? Online marketing eredményeinek feljavításáról szól ez a cégfejlesztési ötlet.

A Minner Cégfejlesztési cikksorozatában vagy most! A sorozat célja, hogy megértsd és megvalósítsd a kiválasztott cégfejlesztési ötleteket. Ehhez részletes útmutatót kapsz a cikkekben. Mi a 100% gyakorlatban hiszünk! A Minner vállalkozásfejlesztési ötletei egy-egy fontos cégterületre összpontosítanak, és kézzelfogható megoldásokat kínálnak. Nézz vissza gyakran, mert folyamatosan újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Az ötletek külön kategóriát is kaptak a főmenüben.

21. Cégfejlesztési ötlet: Marketing eredmények javítása

Azok a cégek működnek a legjobban, akiknél van olyan marketing módszer, tudás amivel nemcsak figyelik marketing eredményeket, de tudják azt is, hogy min kell változtatni, ha nem jönnek az eredmények. A cél most az, hogy megteremtsünk a cégben egy olyan ellenőrzőlistát, aminél úgy érezhetjük valóban kezünkben az irányítás a marketingünk felett.

Konverzió, ROAS

Két alapfogalmat kell tisztáznunk, hogy tovább tudjunk haladni. Ez a konverzió és a ROAS, ezek a megtérüléssel, marketing eredmények mérésével kapcsolatos fontos mutatószámok akkor is, ha te szépségszalont üzemeltetsz, kávézót, webshopod van, légtechnikát árulsz…

A konverzió azt jelenti,

hogy valamit tesz a látogató a weboldalon, vagy adott marketing megjelenésben, kreatívon. Itt nem csak az lehet, hogy valaki vásárol, persze az a legjobb. De lehet akár az is, hogy valaki feliratkozik egy hírlevélre, vagy részt vesz egy eseményen, vagy kitölt az ajánlatkérést, időpontot foglal. Ezek mind konverziók lehetnek. Ha 100 látogatóból 1 kitölt egy ajánlatkérést, vagy időpontot foglal, vagy vásárol akkor ott 1% a konverzió.

Ökölszabályként ezeket jó, ha tudod:

  • Webshop, e-kereskedelem konverzió: 1,8-2% – tehát 100 látogatóból átlagosan 2 vásárol. Kezdő webshopoknál ez 0,5%-1% körül mozog. Ezt kell feljebb tornászni. Ha nem jók a konverziós számok, ennél rosszabbak, akkor kell majd a cikk megvalósítási részén végig menni.
  • Ajánlatkérés, érdeklődő űrlap kitöltés konverzió 3-5%, tehát a látogatók 3-5%-a kitölti az űrlapot.
  • Hírlevél feliratkozás, e-mail sorozat kampányon: 5-7%, tehát 100 látogatóból 5-7 feliratkozik.
  • Popup kupon / jó ajánlat feliratkozás konverzió: 8-15%

Ahogy láthatod minél nagyobb elköteleződés, annál kisebb a konverzió, ez valahol logikus is. Ha 100 látogatóból 0 csinál valamit az baj, ott kell közbelépni. Ez fogjuk javítani!

A ROAS is egy fontos mutató.

A hirdetésekre közvetlenül elköltött összeg átlagos megtérülését jelenti. Ez a ROAS – (Return On Ad Spend), vagyis a hirdetés megtérülési ráta.

ROAS=forgalom/hirdetési költség

A Nielsen felmérése alapján 2.87-szeres az átlagos ROAS, ha minden szektort vizsgálunk. Ökölszabály alapján azt szoktuk mondani, hogy négyszeres megtérülésnél már elégedettek lehetünk, vagyis 100 forint elköltésénél 400 forint forgalmat vonzunk be a cégbe.

Na várjunk csak! Akkor például ha 1 millió forintot költünk hirdetésre, ha a csillagok is összeállnak maximum 4 millió forint forgalmat generálhatok? Nem, itt a ROAS a legtöbb esetben hirdetésekre közvetlenül elköltött összeget jelenti és nincs benne a marketinges díja, szoftverek díja, elkészítés költsége. Itt kell ügyesen lavírozni, mert legtöbb esetben a hirdetési összegnek az elkészítési, előállítási költség többszörösének kell lennie. Ezt olvasd el majd még egyszer.

#példa: Tehát ha például 5 TikToK videót neked elkészítenek összesen 200 000 forintért, ne várj csodát, ha csak 300 000 forintot költesz el rá, mert abból ha ügyes is vagy még csak 1,2 millió forint forgalom jön (4X ROAS-szal számolva) és akkor haszonról nem beszéltünk! Itt legalább 900 000-et el kell költened, hogy 3,6 millió forgalmad legyen és azt mondhasd ez jó.

Nem baj, ha ezektől most megijedsz, vagy a számok nálad még nem a legjobbak. Pont ezt oldjuk meg a cikk további részében!

A megoldásokat, a megtérülés ellenőrző listát a Minner belső köre olvashatja, vagyis a Minner Előny tagok, előfizetők. Akár most is csatlakozni tudsz, és így hozzáférsz a többi anyaghoz is.

Oldd fel a Minner Előny tartalmait, csatlakozz tagként!

Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáféréssel a Cégfejlesztési ötletekhez, letölthető útmutatókhoz és további szakmai anyagokhoz.
A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!
(Itt a FB, Google login is)

További marketinggel kapcsolatos cégfejlesztési ötletek

Be is linkelhetném a Cégfejlesztési ötletek kategóriát, mert elég nagy százalékban ilyen ötletek szerepelnek benne, mivel kutatásunk alapján a vevőszerzés az egyik legnagyobb kihívása a magyar vállalkozásoknak. Kiemelnék néhányat:

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!

Kapcsolódó cikkek