A Temu után itt az újabb csapás az e-kereskedőkre. Míg a kínai cég az alacsonyabb árkategóriában uralta le a piacot, addig az új piaci szereplő az Allegro szélesebb körben veszélyezteti a hazai webáruházak forgalmát. És akkor még a török Trendyol-ról nem is beszéltünk. Ősszel a PPC árak még jobban egekben lesznek, hiszen ők piacot akarnak szerezni. Szükségünk van egy PPC gyilkos megoldásra magyar e-kereskedőként! Lássuk mi az és a további megoldások, trendek ebben a Minner tartalomban.
Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt
Kiszervezett logisztikai partnerünk az iLogistic: https://ilogistic.hu/
Az Allegro már a magyar határon van, sőt jön a török óriás is
A cseh piacra sikeresen belépő Allegro rövid időn belül Szlovákiába is betette a lábát és még nincs pontos dátum, de erősen tart a magyar piac felé is. Az idei szezont is megfoghatja még akár egy október-novemberi belépéssel. A Forbes értesülései szerint Varsóban és Prágában olyan álláshirdetéseket futtat már az Allegro, hogy magyar munkavállalókat keresnek. Ennek én is utánanéztem az állás oldalukon fent is van ilyen hirdetés.

Ha ez nem lenne elég akkor a török Trendyol szintén a magyar határ mellett a romániai piacra lépett be. „2024 első negyedévében belépünk a kelet-európai piacra. Romániával, Görögországgal, Magyarországgal és a Cseh Köztársasággal kezdünk, a következő időszakban pedig növelni fogjuk az országok számát” – mondta Erdem Inan, a Trendyol csoport vezérigazgatója.
forrás: forbes.hu/, jobs.allegro.eu/, transtelex.ro/
Ezért gondolkodnak sokan a kiszervezett logisztikában
Ahogy láthattad kis piaci szereplőként is óriási versenyre számíthatunk. A PPC árak már most mondom, hogy egekben lesznek. Tehát a marketingre még inkább több erőforrást kell tenned. Ennek egyik megoldása, hogy az egyébként is munkaerő gondokkal küszködő tevékenységed, mint a logisztika, azt kiszervezed egy fulfillment szolgáltatónak. A Minner partnere az iLogistic a fulfillment szolgáltatások terén. Eggyel korábbi videóinkban több olyan webshopot is bemutattunk, akik sikeresen kiszervezték a logisztikájukat, érdemes megnézni. Kattints ide!
A GKID 2023-as adatai alapján a kiszervezett raktárlogisztikát kínáló ún. fulfillment szolgáltatók fejlődése már a hazai piacon is érezteti hatását, 2023-ban már a webáruházak 11%-a igénybe veszi ezen cégek szolgáltatásait és az idei évben ez az arány várhatóan további fog bővülni. A kiszervezett raktárlogisztikára egyre nagyobb a piaci igény, mert a webáruházak 47%-a tervezi, hogy tovább bővíti jelenlegi raktárkészletét, amit fulfillment szolgáltató igénybevétele mellett raktárbővítés, extra munkaerő felvétele nélkül is meg tudnak tenni.
PPC költség gyilkos megoldás – hírlevél marketing
Szintén az erős verseny miatt webáruházként érdemes olyan marketing megoldásokban megerősödni, mint az e-mail marketing. Több mint 1 órán át beszéltem szakértőkkel nem is olyan régen az e-mail marketing eredményességéről. A videó elején a kiküldött e-mailkből származó forgalmat kellett megbecsülnöm. Voltak izgalmas eredmények! Nos képzeld el, hogy el tudod érni, hogy a teljes forgalmad 30%-a is származzon hírlevelekből, e-mail kommunikációból. Most érdemes ezt meglépni!
Lásd itt: Webáruház e-mail marketing 2024-es trendek. 2,2 millió forint bevétel egy e-mailből?
A Klarna tovább növelte forgalmát és közben az AI is berobbant náluk
A Klarna 5000-ről 3800-ra csökkentette munkatársainak számát 2024-ben. Nos ezt nem azért, mert rosszul megy az üzlet, még mindig kétszámjegyű növekedést ér el a cég, egészen pontosan legutóbbi negyedévében 27%-kal bővült a forgalma. Az AI valóban elveszi az emberek munkáját, mert nagyrészt az ügyfélszolgálatot tehermentesíti a leépítéssel. Erről a területről bocsátott el több embert is a cég. Már korábban a Fintech.hu írt róla, hogy 700 ember munkáját képes elvégezni a Klarnánál az AI. A cég nyilatkozata, hogy 11 percről mindössze 2 percre csökkent a válaszidő és az ügyfélszolgálat értékelése nem zuhant be, sőt ugyanott állnak, mintha ember válaszolna.
Nos igen, az AI ügyfélszolgálat nemcsak nekik, de a te webshopodnak is segíthet.
Visszatérve a BNPL piac itthon még nem robbant be, de a kis webshopoknak egy jó lehetőség lehet a versenyben maradásért.
Az eMag is leépítésbe kezdett + fizetős hűségprogram sikersztori
A magyarországi divíziónál történik nagyobb leépítés, mintegy 150 embertől válhatnak meg, ami a hazai csapat harmadát jelenti. Erőforrásokat máshogy mozgatták a cégnél, kell is, hiszen láthattad érdekes verseny elé néznek ők is itthon.
Másik hír az eMAG-gal kapcsolatban, hogy a fizetős hűségprogramjukhoz már júliusban 140 000-en csatlakoztak (lásd Minner cikk). Ha a cég eléri a 250 000 előfizetőt, akik évente 5000 forintot fizetnek azért, hogy egyedi kedvezményeket, ingyenes szállítást kapjanak, akkor az eMAG stabilizálta a jelenlegi pozícióját. Másik érdekes felütés ezzel kapcsolatban, hogy láthatod az emberek fizetnek a hűségért. (Ahogy ezt már bizonyította az Amazon, itthon az Alza, és a Wolt is).
Forrás: 24.hu/
Shopify bemutatta a top 20 terméket a 2024-es szezonra
- Vitaminok és étrend-kiegészítők
- Bőr- és arcápoló termékek
- Smink termékek
- Kabátok és dzsekik
- Kerékpár
- Művészeti és kézműves alapanyagok
- Kulacsok
- Parfüm
- Bor
- Zokni
- Ágynemű
- Plakátok és művészeti alkotások
- Gyertyák
- Fürdőszobai és testápoló termékek
- Főzőedények
- Körömápoló termékek
- Fehérnemű
- Gépjármű alkatrészek
- Mobiltelefon kiegészítők
- Takarók
Forrás: shopify.com
Ez is érdekelhet
- Webáruház e-mail marketing 2024-es trendek. 2,2 millió forint bevétel egy e-mailből?
- Milyen cégek válaszották már a kiszervezett logisztikát? 6 példa
- „Ennyi áfát fizetsz havonta? Félév alatt egy ház ára!” Akkor megy a cég? Modellfutár interjú
- Hogy lesz ebből 500 millió forintos biznisz? 400 vásárlástól a 20 000-ig [esettanulmány]









