Gondolnád, hogy százezrek fizetnek azért, hogy hűségprogramhoz csatlakozzanak? Persze lehet azért is, mert például az eMAG-nál (Genius) csak később kell fizetni és most még ingyenes. Ki mondaná le, ha már élvezi a kedvezményeket, ingyenes szállítást… Néhány éve már felhívtuk a Minneren a figyelmeteket a fizetős hűségprogramok előnyeire. Nemcsak az Amazon Prime-ot hoztuk példaként, hanem magyar példákat is. Emlékszel a Playersroom 5000 Ft-os éves klubtagsági díjára, és hogy két ár is szerepelt a cipőknél? Most a nagyobb e-kereskedők lépték meg ezt, először az Alza, majd nemrég az eMAG is bevezette a Genius fizetős hűségprogramját.
Kell is nekik, mert nemsokára jön az Allegro, sőt egy nagyobb török e-kereskedő piaci szereplő is, és egészen biztosan ők húzzák majd magukkal az Amazont is. Élesedik az e-kereskedői verseny idehaza, amiatt is meg kellett lépniük az előfizetést.
GKID-felmérés: a Genius aktiválása után minden negyedik eMAG-ügyfél többet rendelt, mint előtte. Alig két hónappal az indulása után az eMAG Genius, a vásárlóknak előre meghatározott értékhatár felett ingyenes kiszállítást és exkluzív ajánlatokat kínáló szolgáltatás rendelkezik a legmagasabb márkaismertséggel a magyarországi hűségprogramok között – derül ki a GKID által az eMAG megbízásából készített reprezentatív felmérésből. Ennek válaszadóinak 17 százaléka válaszolta azt, hogy ismeri az eMAG Geniust.
Tudtad? A Minner-nek is van előfizetése! A Minner Előny, amiben prémium üzleti cikkeket, esettanulmányokat, letölthető ebookokat, útmutatókat olvashatsz. Nézd meg itt!
A felmérés szerint majdnem minden negyedik vásárló többször is rendelt már a Geniusnál, mióta bejelentkezett. A Genius májusban indult el Magyarországon, és már közel 140 ezer felhasználót számlál. A Genius előfizetői két platformon, az eMAG-on és a Fashion Daysen több mint hatmillió termék rendelhető a hűségprogramban foglalt feltételekkel.
Arra a kérdésre, hogy milyen típusú szolgáltatásokat vennének igénybe az előfizetéses hűségprogramok segítségével, a legtöbb válaszadó azt mondta, hogy online vásárlásokra (42%), utazásra és szállásfoglalásra, valamint készétel-rendelésre 16 százalék, jegyvásárlásra (15%) és digitális szolgáltatásokra (10%) használnák. A férfi és női válaszadók hasonló arányban tartják jó dolognak az előfizetéses hűségprogramokat (nők 21%, férfiak 22%), mert a visszatérő vásárlóknak megéri ezeket választani.
A felmérésből kiderült, hogy az ügyfelek átlagosan havi 538 forintot hajlandóak fizetni egy online előfizetésen alapuló hűségért, ami a Geniust még megfizethetőbb megoldássá teszi: a Genius előfizetés havi költsége körülbelül 415 forint, amelyet évi egy összegben kell fizetni.
Apró érdekesség. Erősebb képzelőerővel a Glamour kuponújság is mondhatni előfizetés. A vásárlók évente 2X legalább fizetnek érte 1700 Ft-ot (azt hiszem ennyibe kerül), am így éves 3400 Ft, és itt is közel 100 000 emberről van szó.
Ezért hasznosak ezek a hűségprogramok a magyar online vásárlók számára
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes összegére vonatkozó kedvezmény (30%), valamint az ingyenes házhozszállítás értékhatár nélkül, vagy egy alacsonyabb értékhatár felett (27-27%). A Genius Deals révén az eMAG folyamatosan frissülő exkluzív akciókat kínál a Genius előfizetői számára.
A válaszadók 21 százaléka az ingyenes csomagmegőrzős kézbesítést, 21 százaléka pedig az ingyenes átvételi ponton történő kézbesítést tartotta hasznos szolgáltatásnak.
A GKID felmérés eredményei szerint a tipikus magyar internetes vásárlóként definiálható válaszadók 36 százaléka rendelt az eMAG-tól az elmúlt egy évben, ami a legmagasabb eredmény az előfizetéses hűségprogramot kínáló hat társaság közül. Egy tipikus helyi eMAG vásárló átlagosan 5,1 alkalommal vásárolt az elmúlt évben, a leggyakrabban a 30-39 éves korosztályban (6,8 alkalommal/év). A férfi vásárlók gyakrabban vásárolnak az eMAG-on (6,1 alkalommal/év), mint a nők (3,9 alkalommal/év).
„Büszkék vagyunk arra, hogy a bevezetést követő két hónap alatt közel 140 ezer ügyfelünk próbálta ki az idén május végén bevezetett eMAG Genius szolgáltatásunk előnyeit. A GKID felmérésének eredményei szerint a szolgáltatásunkat kipróbálókat különösen lenyűgözték az ingyenes csomagautomata és házhozszállítás feltételei és minimális rendelési értékei, valamint a Geniust aktiváló ügyfeleinknek kínált exkluzív kedvezmények. Természetesen a nyár folyamán továbbfejlesztjük a szolgáltatást, hogy a közelgő iskolakezdési és ünnepi szezonban még több ügyfelünk részesülhessen az előnyeiből” – kommentálta az eredményeket Daradics Kinga, az eMAG ügyvezető igazgatója.
Az eMAG Genius országszerte elérhető, és az ügyfelek tíz megrendelés erejéig, hat hónapon át ingyenesen kipróbálhatják azt. A próbaidőszak lejárta után az ügyfelek évi 4990 forintos előfizetést választhatnak, amely megfizethető, hiszen két mozijegy vagy öt csomagautomatás kiszállítás normál díjának felel meg. A Genius Family opció lehetővé teszi az előfizetők számára, hogy további felhasználóval, akár egy barátjukkal vagy rokonukkal bővítsék előfizetésüket további költség nélkül, akik ugyanúgy élvezhetik a fent említett előnyöket.
A próbaidőszak lejárta után az ügyfelek dönthetnek az előfizetés megvásárlása mellett, az eMAG nem számít fel díjat az ügyfélnek, ha úgy döntenek, hogy nem aktiválják a szolgáltatást.
„Az előfizetéses hűségprogramok újdonságnak számítanak a magyar piacon: ezt a modellt csak a kellően széles termék- vagy szolgáltatáskínálattal és magas vásárlási gyakorisággal rendelkező kereskedők tudják sikeresen működtetni – az eMAG az elmúlt 10 év alatt felépítette azt a portfóliót és ügyfélkört, amely biztosítja programjának sikeres indítását. Ezek a programok számos előnnyel jár a gyakran vásárlók számára, amelyek összességében lojalitást építenek és növelik a felhasználói élményt, így a vásárlók gyakrabban választják az eMAG kínálatát a piacon már jelen lévő széles választékból” – mondta el a kutatási eredményekről Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója és vezető tanácsadója.
A GKID felmérése szerint az előfizetéses szolgáltatások még újdonságnak számítanak a magyar piacon, mivel tízből öt válaszadó teljesen tisztában van azzal, hogy pontosan mit is kínálnak ezek a szolgáltatások.
Kapcsolódó cikkek:
- Magyar példák fizetős hűségprogramokra. A vevőid pénzért csatlakoznak és még többet is költenek
- Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
- Mi történt a meglepetésdoboz előfizetésekkel? A mystery box üzleti modell, példákkal
Forrás: GKID. A felmérést online kérdőívekkel végezték 5198 válaszadó körében, eredményei reprezentatívak a 18 évesnél idősebb magyar online vásárlókra.