Melyik ötletből lehetne havonta 150 000 forint MELLÉKEST keresni? Olyan mellékes ötleteket keresünk, amelyek akár üzleti ötletek, vagy bedolgozós lehetőségek is lehetnek, mint például a karkötő készítése. Természetesen digitális ötleteket is bemutatunk, de előnyben részesítjük a kézzel fogható megoldásokat, különösen, ha ezek illeszkednek a trendekhez. A hazai piacon szerzett több mint 10 éves üzleti tapasztalatunknak és partnereinknek köszönhetően hétről-hétre izgalmas anyagokkal jelentkezünk számodra.
Figyelem! Ahol most vagy az a Minner Mellékes rovata. Hétről-hétre új tartalommal készülünk azok számára, akik munka mellett vagy meglévő vállalkozásuk mellett szeretnének belevágni valamilyen extra kereseti lehetőségbe. Ötletekkel, megvalósítási lépésekkel és tippekkel támogatunk titeket. Ne hagyjátok ki a lehetőséget, hogy hasznos információkhoz jussatok és kiegészítsétek bevételeiteket!
Mostani ötletek:
- 0:00 – Intro
- 1:31 – Ékszerkészítés
- 6:03 – Affiliate
- 11:03 – Dropshipping
- 13:04 – Domain eladás
- 17:55 – POD (Print On Demand)
- 21:57 – Mobilszerviz
Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
Ötlet: Ékszerkészítés, kézműves ékszerek
Az e-kereskedelemben, vagy úgy általában a kereskedelemben, érdemes a női célcsoportra összpontosítani. A kézműves ékszerek piaca továbbra is izgalmas lehetőségeket rejt magában. Láthattuk, hogy az RM Ékszer évente több tízezer rendelést szolgál ki, és évi 100 000 darab ékszert is értékesít (erről korábbi podcastunkban is beszéltünk). Emellett más piaci szereplőket is ismerünk, akik ezt a piacot kifejezetten jó pénzkereseti forrásként látják.

Több irányból is meg tudod közelíteni:
- Saját magad elindítasz egy karkötős bizniszt. Akár saját magad készíted, akár továbbadod más kézműves termékét.
- Bedolgozol olyan cégeknek, mint az RM Ékszer. Több cég is van a piacon, akik egyszerűen szenvednek azzal, hogy nem találnak olyan kézműveset, aki nem művészként készít 1-2 db-ot naponta, hanem képes akár többet is legyártani.
Megvalósítás:
Itt kifejezetten kiemelném, hogy a piacon azok tudnak sikert aratni, akik képesek különválasztani a kreatív, művészi részt a gyártástól. Tehát éld ki kreatív éned, amikor újabb kollekciót vagy karkötőt tervezel. A gyártás azonban legyen megfontolt, és időben, valamint költségekben is jól megtervezett. Nem szükséges, hogy minden karkötő egyedi „klipsszel” rendelkezzen; mondhatni, érdemes a gyártást sorozatgyártott formában megoldani!
Kijön a matek? Bedolgozóként, attól függően, milyen gyors a kezed, óránként 2 000–7 000 forint értékben tudsz karkötőt készíteni. Ha te magad értékesíted, akkor értelemszerűen ennek többszörösét is megkeresheted, azonban el is kell adnod, reklámoznod, és beletanulnod az e-kereskedelembe. Napi 2 óra munkával meg lehet keresni havonta 150 000–250 000 forint extra bevételt? Igen!
Ötlet: Affiliate, vagyis ajánlás jutalékért cserébe
Az elmúlt időszakban a magyar TikTokon is több guru kezdte el hirdetni az affiliate marketinget. Valóban jó lehetőség ez? Igen, valóban jó, de elhallgatnak egy fontos dolgot: ehhez magas szintű marketing- és értékesítési tudás szükséges.
- Érdemes elgondolkodni az e-kereskedői piacon is. Ebben a szerepkörben te reklámozod a webshopok és gyártók termékeit, és az eladások után (általában a kosárérték alapján) 9-10% jutalékot kapsz. Az olyan platformok, mint a dognet.hu, úgy működnek, hogy közvetíted a vevőt, bármi is legyen az, amire az ő oldaladon keresztül kattintott. Ha a vásárlásra 30 napon belül kerül sor, akkor az egész kosárértékre megkapod a 9-10%-os jutalékot. Ez jó deal!
- Szolgáltatások ajánlásában is érdemes gondolkodni. Itt a lehetőségek szélesek: digitális szolgáltatásoktól kezdve online kivitelező cégek ajánlásáig több irány is van. Például egyik partnerünk, a kiszervezzuk.hu, a szabadúszókat köti össze a cégekkel, és jutalékot kér ezért cserébe. Számukra ez megéri, és szinte passzív jövedelmet biztosít. Rendelkeznek egy digitális kivitelező adatbázissal, amelyre építeni tudnak.
Megvalósítás:
Most webshopos-affiliate megoldásra nem hozok példát, mert arról már olvashatsz a Minneren itt: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást
Téma lehet még a drop servicing, vagyis valaki keres például weboldal készítőt, és te megtalálod neki, és beleépíted a díjadat. Ezt itt boncolgattuk: Miért tévút a drop servicing? És mi működik helyette
Szolgáltatás ajánlás, vagy akár digitális szoftvereknél ennyit kellene csinálnod:
- Kiindulási ötlet: AI megoldásokat, digitális eszközöket (AI tool) ajánlasz, bemutatsz és a regisztrált felhasználók után egy idő után szép összeg gyűlik össze.
- Elindítasz egy blogot, vagy Youtube csatornát, vagy akár weboldalt ahol listázod a digitális eszközöket, érdemes mélyebben is bemutatni őket.
- Minden digitális megoldásnál regisztrálsz az Affiliate programjukra. Kutatod hol kapsz extra kedvezményt, amit közvetíteni tudsz a felhasználók felé (mindig érdeklődj is).
- Belinkeled a cikkekbe, listákba, videókba.
Dropshipping
Ezt a témát feldolgozta nemrég egy nemzetközi piacon is ismert magyar drosphipping digitális megoldást nyújtó cég a Syncee. Nézd meg videóban:
Itt a kiindulási ötlet, amivel havi 150 000-et keresel:
Évente 4-6-szor csinálnék nagy kedvezményes időszakot egy adott dropship partner termékeire úgy, hogy még az én pénzem is meglegyen. A kulcs, hogy nagyjából ugyanazt csinálod, mint a Mobilfox. Persze lehetne folyamatosan is vásárolni tőled, de arra készülsz végig, hogy 2 havonta van egy nagy kedvezményes időszak. Mindig hozol valami új termék, új ajánlatot, akár csomagajánlatot.
De miért? Milán ez őrültség! Nos alapból kalkuláld bele, hogy
neked csak marketinggel kell foglalkozni,
minden más költség a droshipping partnernél költség, persze te is fizetsz szolgáltatásért, de itt akkor neked elég úgy kalkulálnod, hogy az eladások után alig 15% haszon is elég (csak marketingköltséged van). 2 havonta kell keresned összesen 300 000-500 000 forintot (tudod havi pénzt szoroztam 2-vel), tehát nem is kell nagyon megerőltetni magad.
Megvalósítás:
- A kulcs lesz, hogy folyamatosan kutasd a jó termékeket (olyan ami vagy vágytermék, vagy erős problémát old meg). Én nőknek adnék el többségében. (többet vásárolnak).
- A weboldalt landing page-ekre építeném. Persze később is megtalálhatóak lennének a korábbi termékek, csak magasabb áron.
Kis érdekesség: „Napi egy termék” ajánlás
Anno a Woot.com napi egy termékes ajánlattal indult (ma kicsit több van). Ők még azt is elérték, hogy egy idő után még a cégek fizessenek érte, hogy bekerüljenek a napi 1-be. Amerikában annyira bejött egy ilyen megoldás, hogy az Amazon felvásárolta 2010-ben egészen pontosan 110 millió dollárért. Ez a Woot.com

Domain eladás, domain üzérkezdés – domain = weboldalcím
A bekezdés címében megmagyaráztam a „domain” jelentését, de rájöttem, hogy annak, aki nem tudja, mi ez, az ötlet talán nem is való. Na jó, legyek pozitívabb! Hiszen ha bele akarsz vágni abba, amit itt a Minneren olvasol, gyakran fogsz találkozni a „domain” kifejezéssel.
Sokan foglalkoznak domain nevek adás-vételével, és sokan fektetnek be domainekbe. Én azonban nagyon kevés embert ismerek, akiknek ez igazán sikerült. Ezért teljesen más megközelítéssel kell hozzáállni ehhez a tevékenységhez.
A kiindulási ötlet az, hogy keresel jól hangzó domain neveket (még mindig találhatsz ilyeneket). Lehet ez akár fantázianév is. Erre felépítesz egy weboldalt. Hogy lépést tarts a korral, már egyből használhatod a 10web.io platformot. A helyedben alaposan tanulmányoznám, mi kell egy sikeres weboldalhoz. Nem technikai szempontból, hanem hogy milyen tartalomnak kell rajta lennie, milyen szövegek legyenek az oldalon, mi az a konverzió, miért fog valaki sikere weboldal stratégiát alkalmazni. Értsd ahhoz, amit eladsz!
És mit adsz el? A domaint és egy nagyjából kész weboldalt, amit már csak egyénre kell szabni. Sőt, lehet, hogy valaki pont ezt keresi majd. Amit itt pluszban megtanulsz, az az AI által támogatott weboldalkészítés. Így akár a piac előtt is járhatsz.
Megvalósítás:
- A feladat: Folyamatosan keresni új domain neveket. Érdemes alámerülni abba, hogy milyen cégnevek népszerűek mostanában, illetve mely piacok vannak éppen trendben (például a smashburger vagy a sneaker piac). Az angol állatnevek vagy gyümölcsnevek, ezek különféle szóval való kombinációi is nagyon jó választások lehetnek. Megtanulni azt, hogy miként lehet figyelni a lejáró domain neveket.
- Megismerni a 10web.io AI weboldal készítőt (hogy lehet rátenni magyar domain-re a weboldalt, hogyan kell használni…), és megtanulni hogy épül fel egy weboldal.
- Készíteni seo blogbejegyzéseket, például szektoronként, hogy szépségszalon márkanevek, domainnevek, smash burgerező márkanevek…
- Szolgáltatásként felvenni azt, hogy készítesz hasonló AI weboldalt akár meglévő weboldalra is.
- Nem is írom tovább, hiszen ezt könnyen…
- Belépni domain-adok veszek csoportokba. Csinálni listát a jól csengő domain nevekre. Én a csapatnak minden héten bedobok egy domain nevet, hogy na ehhez milyen cég illene? Na ezt csináld meg te …. na hol? Gondolkodj ezen, edzd meg az agyad! Ha nem tudod persze kérdezz rá nálunk a hello@minner.hu -n
Print on demand (POD) – igényszerinti nyomtatás – feliratos pólók, bögrék
A hazai piac POD császára mutatja be neked a POD-ot, ahogy a videóban is mondtuk. Hudák Tibor az iLovePóló alapítója (most már Collabri). POD gyorstalpaló itt:
Röviden: Neked csak a marketinggel kell foglalkozni és a megrendelt feliratos bögrét, pólót, egyéb tárgyat az adott POD partner legyártja, és feladja a nevedben a vevőnek.
A mellékes ötletek videóban említettük, hogy nézd meg a fenti videót is. A mellékes videóban röviden beszéltünk még arról, hogy ha feliratos pólókban vagy ruhákban gondolkodsz, akkor érdemes a női célcsoportra összpontosítani, mert ők egyébként is több ruhát vásárolnak. Így olyan irányba mozdulhatsz, ahol nagyobb esély van a vásárlásra. Természetesen itt is rá kell feküdni a témára, és kutatni, milyen igények vannak, bár ezt kevesen teszik meg. Emellett arról is beszéltünk, hogy érdemes niche (szűk, célzott) piacokra fókuszálni, például a horgászokra vagy a futókra.
Megvalósítás:
- Keresni kell egy POD platformot, vagy olyan nyomdát, akik vállalnak ilyen üzleti modellben emblémázást, nyomtatást majd rendelés kiküldést. Lásd Collabri (régen iLovePÓLÓ)
- Cikk ezzel kapcsolatban: Print on demand vállalkozás Magyarországról: adózás, szerzői jogok, haszon
Mobilszerviz
A kiindulási ötlet az, hogy egyre jobban terjednek a felújított mobilkészülékek, és egyre inkább inkább szervizeltetjük a készülékeinket. Egyrészt jó ötlet lehet belevágni egy saját mobilszerviz létrehozásába, először hobbiszinten, majd később erre piacot építve. A másik irány lehet a bedolgozás, ahogy a karkötők esetében is. Ma egy elektronikai webshop bővítheti szolgáltatását azzal, hogy szervizt üzemeltet, vagy felújított mobilokat is értékesít. A Rejoy például évente már több milliárd forint értékben ad el így mobiltelefonokat. Jó szervizest azonban nehéz találni, ezért érdemes lehet bedolgozóként kopogtatni ilyen cégeknél.
Megvalósítás:
Abszolút hobbiszinten indulnék el. Hirdetném magam az ismerősi körben, hogy szívesen megjavítom a készülékeiket. Persze előtte részt vennék néhány tanfolyamon, mert lehet, hogy a YouTube-videók önmagukban nem elegendőek. Az első 100 ügyfél az ismerősök és az ismerősök ismerőseinek köréből kerülne ki. Majd egy szinten hirdetném komolyabban is, és bedolgoznék a kisebb szervizeknek (a környékemen). Eszközökben beruházást igényel, érdemes előleget kérni alkatrészekre, és kutatni hol lehet gyorsan beszerezni (vannak ilyen nagykereskedők, beszállítók – akár 24 órán belül nálad az alkatrész, legyél kreatív, tedd bele a munkát!).
Van még ilyen ötlet?
- Pénzkeresés munka mellett. Üzleti ötletek mindenkinek 1. rész – Mellékes by Minner
- Pénzkeresés munka mellett – bútorszerelés, Youtube csatorna, stock photo #2
- További mellékes cikkek, hasznos anyagok itt (Pl. POD üzlet) – Mellékes rovat