Egy kávézóban mellettem akkora hülyeséget mondtak a Facebook marketingről, hogy majdnem odamentem…

Szabadúszóként többször szoktam kávézókból is dolgozni és ilyenkor előfordul, hogy hallom a körülöttem lévők beszélgetését. Egyik nap két üzletember ült le kávézni, és valami projektről kezdtek el beszélgetni. Elég nagy hangerővel voltak, és mivel kb. 2 méterre ültem, így mindent hallottam. Még csak azt sem lehet mondani, hogy hallgatóztam, mert a kávézóban mindenki hallotta, miről beszélnek. Nem is maradtam ezért sokat, mert így nehéz volt koncentrálni, de közben egyetlen egy mondat megütötte a fülem.

“a Facebook már nem menő, felesleges rajta reklámozni, helyette a Twitter, én is azt használom már, mint közösségi oldal…” – mondta a kávézóban egy ismeretlen az üzleti partnerének

Hirtelen rájuk is néztem, felkaptam a fejem erre a mondatra. Mondom “huhh…” Vajon tudja, hogy mennyi aktív Facebook felhasználó van? Vajon tudja, hogy 5 millióan használják idehaza aktívan? Mondtam magamban oké, utána nézek, vajon miért mondhatta ezt. Ellenőrzöm több helyen, mégis figyelnem kell az ilyen reakciókat is.

A Google szerint a Facebook stabilan tartja a népszerűségét a Twitter majdnem egyenlő a nullával idehaza. Az alábbi ábrán a Google Trends adatokat látod az elmúlt 1 évre vonatkozóan (Magyarország). Semmi kiugrás a Twitter esetében. Sőt még  a FB ugrott meg az elmúlt hónapban. Nézzük tovább!

Képernyőfelvétel (229)

Mennyien használják idehaza a Twittert?

Találtam egy 2016-os statisztikát, ami szerint bár 631 000 hazai felhasználója volt akkor a Twitternek Magyarországon, mégis nagyon kevés abból az aktív felhasználó (2%).
kozossegi-media-magyarorszag-2016-03-1024x640

Konklúzió

  • Tényleg hülyeséget mondott.
  • Ettől még nem kell elvetni a Twittert, lehet olyan cég, akinek megérheti ott reklámozni. Bár B2B, üzleti reklámra még mindig a LinkedIn jobb, mint a Twitter.
  • A Facebookra koncentrálnak a hazai cégek is, több embert lehet elérni, a szűrési és targetálási lehetőségekben pedig a FB a legjobb. Továbbá aktív felhasználók szempontjából még inkább kenterbe veri a Twittert.
  • A Facebookot időnként temetik a felhasználók, vagy a média, de úgy látszik nem igen pártolnak el tőle a felhasználók. Úgy beépült a mindennapokba, mint a Google.

Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)

Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketingoktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek, és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor neked szól ez a videós tananyag>>> Kattints ide <<<

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!