A „vásárolj most fizess később” szolgáltatás már külföldön nagyon népszerű és most itthon is belép a legnagyobb piaci szereplő. Buy Now Pay Later (BNPL) lényege, hogy a webáruháznál ha ezt választod, akkor lehetőséget kapsz, hogy 3 részletben fizeted ki a díját a terméknek (kamatmentesen), és már a rendelés meg is valósult. Itt ebben az esetben a Klarna fogja tőled „behajtani” a pénzt, neki fizetsz, a Klarna pedig már a vásárláskor átutalja a webáruháznak. 2021 augusztusában mi már írtunk róla a Minneren. Egy újabb eszköz lehet az e-kereskedők arzenáljában, hogy növeljék a kosárértéket. Bár kérdés, hogy jó-e ez a fogyasztónak. Mondhatni hitelkártya helyett Klarnáznak, vagy később más szolgáltató is megjelenhet a piacon.
Ami azonnal eszembe jutott, hogy a kamatmentes hitelnek is megfelelő koncepció vajon milyen hatással lesz a hazai gyorskölcsönök piacára és a vásárlási hitelekre. Mert a webáruházaknak mindenképpen előnyös lesz az biztos, vevők is egészen biztosan élnek majd vele (bár veszélyt is hordoz magával).
A Minner a Shoptet támogatásával még hasznosabb e-kereskedelmi cikkeket készít.
A fintech cég a szerződött kiskereskedelmi partnereinél lehetővé teszi a Fizetés 3 részletben szolgáltatást, így a fogyasztók vásárlásaikat három kamatmentes részletre oszthatják, és még azelőtt megkapják a terméket, hogy a teljes összeget kifizetnék. A Klarnával már lehet fizetni többek között az Orsay divatmárka, a Footshop, a Zoot és a Puma webáruházaiban. A következő hetekben pedig további márkák megjelenése várható.
Mindez képen egy Orsay ruhadarab vásárlásakor:
A 2005-ben Svédországban alapított Klarna az elmúlt két évben egyre bővítette jelenlétét Közép- és Kelet-Európában, és a régió több országa után most Magyarországon is megkezdte működését. A vásárlók három kamatmentes részletben fizethetnek (Fizetés 3 részletben), az első részletet a vásárláskor, a többi részletet pedig 30 naponként kell kifizetniük. Ez lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy egyenletesen eloszthassák vásárlásaik költségeit, és még azelőtt megkapják a terméket, hogy a teljes összeget kifizetnék. Lényegében ez egy újfajta hitelszolgáltatás.
A Klarna által 2023 nyarán elvégzett kutatás* adatai alapján a magyarok nagy részének érdekes lehet ez a megoldás. A felmérésben résztvevők 79%-a szívesebben vásárolna olyan webáruházban, ami lehetővé teszi, hogy a terméket még azelőtt megnézhesse, kipróbálhassa, mielőtt fizetne érte. 59%-uk válaszolt úgy, hogy nagyobb biztonságban érzi magát, ha az online áruházban lehetőség van arra, hogy szállítás után fizethessen. Érdekesség, hogy bár Magyarországon a BNPL-típusú megoldások (Buy Now Pay Later – vásárolj most, fizess később) viszonylag újak, a lakosság közel fele (48%) úgy nyilatkozott, hogy drágább termék vásárlása esetén szívesebben osztaná meg a fizetést a BNPL segítségével.
„Szuper izgalmas, hogy a Klarna Magyarországra érkezik. A fogyasztók világszerte belefáradtak a hagyományos bankok trükkjeibe, és új, egészségesebb módszert keresnek pénzügyeik intézésére” – mondta a magyar piacra lépés kapcsán Sebastian Siemiatkowski, a Klarna vezérigazgatója.
A világszerte havi több mint 150 millió aktív felhasználóval rendelkező Klarna támogatja a fogyasztókat a megalapozott döntések meghozatalában. Az alkalmazásban a felhasználók kezelhetik a pénzügyeiket, egy helyen követhetik a kiadásaikat, emellett tárolhatják a digitális nyugtákat, nyomon követhetik a szállítást és a visszaküldést, vagy megkereshetik a legjobb ajánlatokat.
Az Orsay divatáruház az egyik első olyan márka, amely a Klarna rugalmas fizetési rendszerét kínálja Magyarországon. „Nagyon fontos számunkra, hogy biztonságos, rugalmas fizetési módokat kínáljunk a fogyasztóknak, hogy megfelelhessünk az elvárásaiknak, ezért örülünk, hogy a Klarna partnerei lehetünk a magyar piacra lépéskor” – mondta Jan Fahoun, az Orsay vezérigazgatója. A Klarnának világszerte több mint 500 000 kiskereskedelmi partnere van. A magyar piacon a következő hetekben további helyi és nemzetközi márkák jelennek meg a platformon.
„Ez egy nagyon fontos lépés a Klarna számára, és örülök, hogy Lengyelország, Csehország és Románia után a közép-kelet-európai régióban való terjeszkedésünk következő állomása Magyarország. Ahogy más országokban, úgy itt is partnerei szeretnénk lenni a helyi kiskereskedőknek, akiket tapasztalatunkkal és globális jelenlétünkkel támogatunk, segítve őket a helyi növekedésben és a külföldi terjeszkedésben” – tette hozzá Lukasz Dwulit, a Klarna CEE régiós vezetője.
A magyar piacra lépéssel a Klarna már 24 országban érhető el. Globális márkaként könnyebb támogatni a helyi kereskedők fejlődését, lehetővé téve számukra, hogy más piacok fogyasztói számára olyan rugalmas fizetési lehetőségeket kínáljanak, amelyeket már jól ismernek. A Klarna a fizetési szolgáltatásokon kívül marketing-szolgáltatási csomagokat kínál kiskereskedelmi partnereinek, amelyek segítenek az érdeklődők bevonzásában, vásárlóvá konvertálásában és megtartásában.
A fogyasztó, csak 30 nap múlva fizet?
Akár azt is lehet, hogy a fogyasztó az első részletet is csak 30 nap múlva fogja fizetni, persze ehhez még hazai piacon is terjednie kell, hogy a Klarna ezt engedélyezze, illetve a felhasználó vásárlási előzményeitől, és az ún. credit score-tól. Utóbbi hitelmutatóként is felfoghatjuk. A PSD2 óta a bankok adataira csatlakozhatnak a fintech szolgáltatók és ilyen adatokhoz is hozzájuthatnak (anonim módon). Ezzel dolgozik a Klarna, ha a vevő nem hitelképes, elutasítja a lehetőséget természetesen.
Veszélyes pálya! 2019-es adat: A brit pénzügyi felügyelet (FCA) is árgus szemmel figyeli a Buy Now Pay Later cégeket. A briteknél a felnőtt lakosság 27% -a használta már a BNPL cégeket az elmúlt 1 évben. Van előnye is, de amire számítani lehet felüti a fejét az is, hogy sokan szenvednek a törlesztők fizetésével.
A webáruházak oldaláról mit kell tudni?
A webáruház egy fizetőkapu megoldásként integrálja be a rendszerébe, így olyan sok teendője nincsen, mint egyébként egy Simple, Stripe, vagy hasonló fizetési szolgáltató esetében. A vevőnek, majd mindenképpen regisztrálnia kell a Klarnára.
A Klarna magyarországi kínálatáról további információk a https://www.klarna.com/hu/ oldalon találhatók.
* A Klarna 2023 júliusában a Dynatával együttműködésben végzett fogyasztói kutatásának megállapításai. A kutatásban 1027 fogyasztó vett részt. A minta mérete országosan reprezentatív, és a Dynata kutatási ügynökség válogatta.
Kapcsolódó cikkek:
- Terjed a vásárolj most, fizess később modell az online kereskedelemben
- Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat
- A magyarok 45%-a előfizetne azért, hogy akciósan vásárolhasson
A Shoptet nemcsak a Minner cikkek támogatásával segít téged kiaknázni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket, hanem digitális szolgáltatásai megkönnyítik e-kereskedői mindennapjaidat. Kattints ide és fedezd fel a lehetőségeket!