A magyarok 45%-a előfizetne azért, hogy akciósan vásárolhasson

Dátum

Megosztás

Az online előfizetéseinktől elvárjuk a kiszámíthatóságot, ugyanakkor élményeket is szeretnénk – a Shoptet friss reprezentatív kutatása alapján az előfizetéses modell bőven rejt még lehetőségeket az e-kereskedelemben. A válaszok alapján jelenleg honfitársaink 6%-a fizet elő különböző kedvezményekre, ingyenes és/vagy gyorsabb kiszállításra, pedig sokkal többen hajlandóak lennének áldozni ezekért. 45% nyúlna a zsebébe minden hónapban például azért, hogy fix kedvezményeket kapjon, 27% pedig azért, hogy rendelését gyorsabban, ingyen kiszállítsák. Ez megegyezik a korábbi Minneren publikált kutatásokkal, esettanulmányokkal is.

A Minner a Shoptet támogatásával még hasznosabb e-kereskedelmi cikkeket készít.

A webáruházüzemeltetéssel foglalkozó Shoptet reprezentatív kutatása alapján a magyarok 77%-a fizet elő valamilyen online szolgáltatásra, termékre vagy ezek ötvözetére, és a többség többnyire tudatos az online előfizetései terén. A legtöbben streaming szolgáltatásra fizetnek elő, de népszerűek a tárhely és az online videójáték előfizetések is. Sajtóterméket a magyarok 9%-a vesz, kedvezményekért, ingyenes és/vagy gyorsabb kiszállításért pedig honfitársaink 6%-a fizet. Minden 20. válaszadó mondta magáról, hogy kimondottan azért fogyaszt fizetős online tartalmat, hogy támogasson olyan embert/ügyet, aki/ami számára értéket teremt. Nyelvtanulást segítő alkalmazást fizetős formában jelenleg a magyarok 6%-a használ. Akadnak szép számban olyanok is, akik élelmiszerért, torna programokért, életmód-, szépség – vagy karriertanácsadásért fizetnek elő.

Exkluzivitás, kényelem, kiszámíthatóság – ezekért fizetünk

A válaszok alapján egyértelműen az exkluzív tartalom, a kiszámítható minőség és a kényelem a legfőbb motivációs tényezőink, amikor az előfizetés gombra kattintunk. Sokat dob a latba az is, hogy ezek az előfizetések egyszerűbbé teszik az életünket, időt takaríthatunk meg általuk. Minden 5. magyar bevallása szerint a meglepetésért, élményért fizet elő, ugyanennyien pedig azért, hogy spórolhassanak.

Fizetnénk kedvezményért, tervezhetőségért, sőt, meglepetésért is

Könnyítene az életén a magyarok fele, hiszen ennyien szívesen előfizetnének olyan mindennap használt termékekre, amiknél előre ki tudják számolni, hogy havonta, negyedévente mennyit használnak belőle. Ilyen lehet pl. a wc-papír, mosószer, mosogatószer vagy akár a borotva is.

A válaszadók 45%-a fizetne akcióért is, azaz hogy az előfizetés fejében bizonyos termékeket kedvezményesen vásárolhasson meg. 27% pedig azért, hogy a rendelését gyorsabban és ingyenesen kiszállítsák.

„A kutatás alapján úgy tűnik, hogy Magyarországon az e-kereskedelmi piacon egyelőre kiaknázatlan terület az előfizetéses modell. A számok magukért beszélnek: jóval több magyar fizetne elő olyan szolgáltatásra, amivel kedvezményekhez és ingyenes, gyors kiszállításhoz juthat. Kiváló lehetőség lehet ez a webshopoknak, hogy vevőikből törzsvásárlók legyenek” – mondta el a kutatási adatok kapcsán Rédey Iván, a cseh központú Shoptet magyarországi vezetője

A meglepetéscsomagokra is lenne nagyobb kereslet

A Shoptet kutatásából kiderült az is, hogy nemcsak tervezett dolgokra, hanem élményekre, meglepetésekre is vágyunk. Az USA-ban nagyon népszerűek pl. az anyukáknak szóló meglepetésboxok, vagy a bio édességeket tartalmazó újdonságok. Úgy fest, hogy erre nálunk is lenne igény. A magyarok több mint negyede pl. előfizetne olyan élményekért, amelyeknek csak az idejét tudják, de a konkrét programot nem. Ugyanennyien örömmel vennének olyan válogatást is, ami izgalmas, számukra érdekes édességeket rejt. Tízből három nő előfizetne olyan konyhai csomagra, ami recepteket és azok hozzávalóit küldi el meghatározott rendszerességgel, ötödük pedig szívesen kipróbálna időről időre különleges kozmetikumokat, és ezért hajlandó lenne rendszeresen fizetni is.

A fizetős hűségprogramok következnek?

Az Amazon Prime bebizonyította, hogy az emberek nemcsak fizetnek azért, hogy kedvezményeket kapjanak, de még többet is költenek, egészen pontosan 4-szer többet. Ha a custormer lifetime value-val számolunk, akkor 20-30-szor is nagyobb egy átlagos nem hűségprogramban lévő taghoz képest. A fizetős hűségprogramnál a vevő úgy érzi, hogy jól is dönt és sokkal jobb a cégeknek is, mint a hagyományos hűségprogramok.

Kapcsolódó cikkek. Merülj el a fizetőség hűségprogramok világában!

Shoptet nemcsak a Minner cikkek támogatásával segít téged kiaknázni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket, hanem digitális szolgáltatásai megkönnyítik e-kereskedői mindennapjaidat. Kattints ide és fedezd fel a lehetőségeket!

A kutatásról

A felmérés 1330 fő megkérdezésével készült 2023 szeptemberében, amely reprezentatív a magyarországi 16-59 éves okostelefonnal rendelkezőkre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint. A kutatást a Shoptet megbízásából az Opinio Institue Kft. készítette.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!