Érdemes újra elolvasni egy könyvet, megnézni egy filmet? Legyen az üzleti, vagy más… [kutatás]

Volt már olyan, hogy újra elolvastál egy könyvet? Vagy megnéztél egy filmet? Vajon mi gátol minket, hogy ezt többször megtegyük? Már sejtheted, hogy a cikkben arról lesz szó, hogy bizony érdemes újra a kezünkbe venni például üzleti témájú könyveket és jobb élmény lesz, mint elsőre gondolnánk.

Fontos! Mivel üzleti oldal, természetesen a cél, hogy információval lássalak el azzal kapcsolatban, hogy miért érdemes újra elolvasni egy üzleti könyvet, vagy akár hosszabb üzleti cikket, újra feldolgozni az információkat. Sőt újra olvasni a Minner vállalkozási ötleteit, akár a régebbieket is. De természetesen ez az élet más területére is igaz lehet, például egy filmre, vagy egy regényre.

Miért nem akarunk újra elolvasni egy könyvet?

Természetesen ide tartozik, hogy miért nincs nagy kedvünk újranézni egy filmet, újra bemenni egy múzeumba…. Bár volt már veled olyan, hogy a TV-be volt egy film, amit már láttál, de mivel ment újra megnézted. És valójában nem is volt rossz, hiszen akkor elkapcsoltál volna.

Na, de a könyv! Te is valószínűleg úgy vagy vele, hogy mivel már ismered nagyjából mit írnak le benne, így maga az olvasást úgy élnéd meg, mintha felesleges dolog lenne, időpocsékolás. Nos a legnagyobb hibát követed el!

Tudtad, hogy másodszorra a könyvet valójában még gyorsabban is fogod olvasni, mert a fotografikus memóriád, még ha kicsit is, de segít benne, hogy felidézze a szövegrészeket.

Az újrázás megéri!

A memóriánk rosszabb mint gondolnánk és az adott pillanatban feldolgozott információk mennyiségét is túlbecsüljük. Sőt annak teljes elraktározáshoz kellene az is, hogy egy könyvben leírt információkat lejegyzeteljük, vagy valamilyen formában újra feldolgozzuk 1-2 hét múlva az információkat, illetve hogy olvastuk a könyvet, majd utána 4 hónap múlva ismét megismételjük és a könyvbe is belelapozunk. A miért jegyzetelj dologról, már olvashattál a Minneren (kutatást is).

Kutatás: Ed O’Brien a Chicago-i Egyetem viselkedés-kutató professzora vizsgálta ezt a területet. Te visszamennél újra egy múzeumba? Biztosan azt mondanád, hogy nem, hiszen végigmentél raja és valószínűleg 1-10-es skálán valahol 2-3-asra értékelnéd újra az élményt. Valójában a kutatásban résztvevők az újrázás élményét 1-10-es skálán több mint 7-re értékelték. A kutató még több területen is megvizsgálta ugyanezt, például film újranézésnél, amibe szintén könnyen bele tudjuk magunkat élni. 24 óra múlva kellett a kutatásban szereplőknek újranézni a filmet. Az élmény értékelése a film első megnézésekor 7-es skálán 5,3-at adtak, majd a második megnézésnél 4,5-öt. Nem a film minőségére volt kíváncsi a kutató, hanem mennyire élvezik, pontozzák azt, hogy helyette akár mást is csinálhatnának (mondjuk valami újat megnézni). Az újrázás sem vette el az emberek kedvét.

Az agyunk többre képes, mint gondolnánk.

Ezt már biztosan te is olvastad itt-ott. Az agyunk folyamatosan kapcsolódási pontokat keres az agyunkban, információkat kapcsolat össze, keres a memóriánkban (korábbi tapasztalás, tanultak…), vagyis gondolkodsz. Nos, amikor jön egy jó ötlet, sokszor éppen pont mázlink van és az agyunk olyan dolgokat, információkat kapcsolt össze, amiből valami jó dolog született. Amikor újra olvasol egy információt megadod a lehetőséget annak, hogy az agyad újra feldolgozza, új kapcsolódási pontokat keressen.

Az élmény: a kutatásokból kiderül, hogy priorizáljuk az ismeretlen (új) dolgok (könyvek, filmek) élményét, csak azért mert nem ismerjük még (újdonság), és alulbecsüljük a már ismert tartalmak fogyasztásának élményét. Az élményről azért írok, mert fontos akkor is, ha feldolgozunk egy könyvet, mert ne érezzük úgy, hogy elpazaroltuk az időt azzal, hogy újra elővettük.

Ed O’Brien (a fenti professzor) egy újságnak úgy nyilatkozott erről még, hogy:

  • Növeljük produktivitásunkat és időt takaríthatunk meg, ha időnként elővesszük azt, amit más ismerünk. Itt üzleti könyvekre értem például. Az információk még jobban rögzülnek, még könnyebb gondolkodni rajtuk, újra adaptálni…
  • Fáradt vagy, de tudod ma is kellene képezned magad, olvasnod valami üzleti könyvet. Ilyenkor jó dolog a pihenés. És most képzeld el, hogy pihenés közben csak úgy lazán elolvasol valami olyat, ami már volt a kezedben. A professzor azt tanácsolja ilyenkor bátran vegyél elő egy korábbi könyvet, vagy olvass el egy már ismert anyagot (például a Minner vállalkozási ötleteit újra olvasd). Az élmény ugyanúgy meglesz!

Na mi jön ezután? Olvass el újra könyveket és olvass újra Minner cikkeket, hát még a vállalkozási ötleteket!

Forrás: Ed O’Brien a Chicago-i Egyetem/psycnet.apa.org
TheAtlantic
Fotó: Christin Hume / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később