Ezért nem tudsz nagy hozamot elérni befektetési alapokkal, pedig magas a hozamuk

Észrevettél a címben valami furcsaságot? Itthon is nagyon népszerűek a befektetési alapok, aminek kifejezetten örülök, viszont van itt egy kis probléma. Ha ránézel a befektetési alapok rangsorára, akkor láthatod, hogy többel is 10% feletti éves hozamot lehet elérni. Hiába a magas hozam mondjuk egy 5-10 éves távlatban, az átlagos befektetők (magánszemélyek) ebből mégis átlagosan 2-4%-ot tudnak csak elérni. És itt nem arról van szó, hogy a befektetési alap levonja a költségeket, egyszerűen a befektetők hibája, és sokszor az ügyintéző, tanácsadó hibája is (sőt főképpen). Miért van ez így? Mire kell figyelned?

Az alábbi ábrán azt láthatod, hogy az átlagos befektetők alul teljesítenek a többi befektetési forma hozamaival összehasonlítva (átlagos éves hozam). Több hasonló ábrát is találni a weben, és mindegyiken az átl. befektető az utolsó oszlopok valamelyikében szerepel. 

Amikor valaki megkeres engem, hogy szeretne tőzsdézni, én rá vagy lebeszélem, sőt, azt javaslom neki, hogy először gondolkodjon befektetési alapban, vagy ETF-ben, addig is tanuljon többet a tőzsdéről. Aztán néhány jó tanáccsal látom el, ezt osztom most meg veled. Kezdjük az egyik kedvenc szituációmmal, amikor az ügyintéző segít alapot választani.

Az ügyintéző / tanácsadó az egyik fő hibafaktor

Igazából nem csak ügyintézőkre jellemző ez. Többször hallottam már bankban várakozva, hogy egy-egy ügyfélnek éppen befektetési alapot ajánlanak az ügyintézők, sőt biztosítási ügynököktől is. Sajnos itt a hiba kétirányú. Az emberek nem szeretnek olyan befektetési alapba fektetni, ami veszteséges vagy alacsony hozamú. Tudod melyikre böknek rá egyből? Természetesen azonnal azokat nézik, amik az elmúlt 1-3 évben átlagosan 10-15% feletti hozamot értek el. Erre rájátszik még az ügyintéző/tanácsadó is, mert a legtöbbször természetes, hogy a nagy hozamokat mutogatják (főleg azért is, mert könnyebb rávenni az ügyfelet). Persze hibáztatni sem lehet őket, elvégre mindenki a nagy hozamokat akarja hallani. Képzeld csak el, ha ezt mondaná: “Itt egy nagyon jó befektetési alap! 2,5%-ot hozamot lehetett elérni vele az elmúlt 1 évben, előtte volt több is, most érdemes befektetni.” Erre mit mondana az ügyfél? “Oké-oké, de látom, hogy itt van nagyobb hozamú is.”
A legjobb pedig az lenne, ha valahol az éves 2-7% körüli hozamú bef. alapokat ajánlanák a befektetőknek a tanácsadók.

Kiugrál a befektető

A fenti probléma, vagyis az, hogy az átlagos befektetők a magas hozamú befektetési alapokba teszi a pénzt, tovább gyűrűzik. Nem nehéz kitalálni a fenti ábra statisztikájából is, hogy ilyenkor bizony a befektető által kiválasztott magas hozamú bef. alap nem teljesít már olyan jól. Ilyenkor mit csinál az ember? Persze, hogy átteszi egy másik magas hozamúba. Aztán ez folytatódik… Érted?
Pedig mindenki ismeri a részvénypiacokon népszerű általános tippet: “Vásárolj olcsón, adj el drágán!” Bár valljuk be, azt is nehéz betartani a részvények esetében is. Nem? Akkor mit tegyen szegény befektető az alapok esetében.

Az alapkezelők is dühösek

Több befektetési alap vezetőjétől olvastam már azt a gondolatot, problémát, hogy: Hiába érnek el 5-10 éves távlatban éves 10-15% hozamot, ha ebből a befektetők pont azért nem éreznek semmit, mert ki be ugrálnak a befektetési alapba. Lehet, hogy éppen egy 30%-os hozamot ért el a befektetési alap adott évben, a befektetőknek éppen abból kellett volna profitálnia, de mikor száll be? Persze, hogy már a hozam elérése után, vagy már nem profitál belőle 30%-ot csak 3-at.

Mire figyelj befektetési alap választásnál – tippek

Összefoglalva a fent leírt dolgokat, és hozzákapcsolva a tippeket:

  • Keresd az olyan bef. alapokat, melyek előző éves hozama 2-7% között van!
  • Ne ugrálj ki/be az alapokba!
  • Válaszd azt a konstrukciót, hogy időnként, mondjuk negyed-, félévente vásárolj adott mennyiséget (átlagold).
  • Nézd át tüzetesen, mibe fektet adott befektetési alap. Ha többe is fektetsz (az a jó), akkor diverzifikáld!

Szorosan ehhez kapcsolódó cikkek: 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később